Szukaj

Informacje o Seat Ibiza III 1.4 TDi 75KM 55kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2001-2008 (na rynku polskim oferowana od roku 2002), trzecia generacja Seata Ibizy (symbol 6L) powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 Platform, podobnie jak m.in. Skoda Fabia pierwszej generacji, Volkswagen Polo czwartej generacji czy Audi A2. Model został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę. Ibizę trzeciej generacji poddano faceliftingowi w roku 2005. Ibiza III oferowana była także w wersjach usportowionych, o nazwach FR oraz Cupra. Auto otrzymywało trzy razy z rzędu nagrodę dla najlepszego samochodu w swojej klasie według magazynu „What Car?”. Zdobyło także tytuł Samochodu Roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1422 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Seat Ibiza III 1.4 TDi 75KM 55kW 2001-2005
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 TDi 75KM 55kW
Z autka jestem bardzo zadowolony, własnie zrobiłem ibizą 15 tys km. Nie ma się w zupełności do czego przyczepić. Spalanie bomba! W trasie 4,5l/100km , ostatnia podróż w sumie 650km w tym 300km w trasie i spalanie wyniosło 4,65l/100km. Prędkość od 80km/h do 180km/h - także dość spora rozbieżność (nie oszczędzałem autka). Maks jakie udało mi sie osiągnąć w mieście to 6l ale na prawdę przy bardzo ciężkiej nodze. Części niedrogie. Bardzo polecam ten silnik. Jest idealny i na trasy i do miasta. Jedyny minus to zawieszenie - jest bardzo sztywne i przy wpadnięciu w dziurę bolą zęby! Pozdrawiam
5,6
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 TDi 75KM 55kW
Powiem tak wcześniej miałem forda probe 97 rok 2,5 l. 164koni z wszelkimi bajerami (podgrzewane klamki klima skóry) w LPG kupiłem seata bo LPG drożeje a diesel taki oszczędny dziś w Gdańsku LPG mam 2.49 i 100 km probe (164 ps) kosztowało by mnie na trasie ok 23-25 PLN na mieście 35-40 PLN z benzyną. Diesel kosztuje mnie 26PLN trasa i 48 zł miasto. 2x mniej koni, mniej miejsca mniej komfortu i parę procent więcej za paliwo heh. Co do kosztów eksploatacji drożej jak ford ale to pewnie wina nowszego auta jednym słowem nie polecam 3 cylindrowy silnik droższy od sześciocylindrowego. Jedyny plus to małe gówno łatwo parkuje.
5,2
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 TDi 75KM 55kW
No ogólnie rewelacja, spalanie niskie a jazda nie najgorsza z uwagi na nisko dostępny moment obrotowy. Nie męczy, chyba że w trasie powyżej 100km/h. Nie udało się przekroczyć 6,5 nawet zimą, a buta mam ciężkiego i jeżdżę głównie po mieście.

Usterki Seat Ibiza III

Liczba wpisów: 28
Jak pozbyć się uciążliwych stuków?
  • Seat Ibiza III
chciałbym przedstawić Wam mój sposób na rozwiązanie stukania w okolicach lewego ucha. W mojej ibizie to pomogło. A teraz przejdźmy do rzeczy....jak ją używam od maja tak od jakiegoś miesiąca zaczęło dochodzić mnie dziwne "pukanie" w okolicach lewego ucha, które występowało przy wjechaniu w dołek lub np. przy energicznym ruszaniu lub hamowaniu. Zacząłem szukać gdzie to może występować i stwierdziłem że w czasie jazdy (wolnej radzę) otwierając delikatnie drzwi stuk ustępował. Zacząłem oglądać drzwi i nie mając po ręką nic innego (a jest to największe g...o jakiego mogłem użyć i nikomu nie radzę tego brać ale to były testy) użyłem PLAKA i wypsikałem całą uszczelką drzwi oraz zamek w drzwiach i rygiel na słupku i co.....i pomogło na jeden dzień. Rano było to samo i po podjechaniu do zaprzyjaźnionego serwisu do nasmarowania zamka w drzwiach oraz rygla użyłem smaru Wurth HHS2000 i od tej pory stuk ustał do dziś i nadal jest cicho. Ponoć podobna sytuacja była na początku w Skodach Octaviach gdzie użyto zamków od Passata, które będąc zamocowane po złym kątem stukały. Jest to mój przypadek ale podejrzewam że części osób może pomóc....jeżeli ktoś sprawdzi to nasmaruje te dwa elementy i przestanie stukać to proszę o info. W razie pytań służę pomocą.
Problem rozwiązany
kapiąca woda na dywanik pasażera (przód)
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008
  • wnętrze
  • 160 tys. km
Podczas jazdy kapie woda na dywanik pasażera (przód). Woda spływa po obudowie filtra kabinowego skądś z góry i kapie na dywanik. Sam filtr kabinowy jest suchy. Woda jest przeźroczysta, nie śmierdzi i nie pachnie, wykluczam w tym momencie że jest to płyn chłodniczy albo płyn do spryskiwaczy. Samochód kiedy stoi i pada deszcz nie przecieka - woda w tedy nie kapie na dywanik. Coś ewidentnie przecieka jeśli samochód jest w trakcie jazdy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Auto samo gaśnie
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006
  • silnik
  • 180 tys. km
Auto samo gaśnie przy zimnym silniku póki się nie zagrzeje do około 80©. Czasami wystarczy dać mu w gaz i tylko się zadławi i jedzie dalej ale jak będzie mieć niskie obroty to już zgaśnie. Przy gaśnięciu świeci się kontrolka checka i EGRa.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Ibiza III