Szukaj

Informacje o Seat Leon III Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2013-2014

Lata produkcji: 2013 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 80 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Dariusz
Seat Leon III
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Po hondzie Vii, chciałem tylko honde IX, nie przeszkadza mi hałas, zwiazany z obrotami, a wyprzedzanie na 2 biegu do predkości 80 km/h było wspaniałe ale okazało się, że seat z turbina o którą się w sumie boję cały czas z opowiści innych osób, okazał sie cichszy 3 razy...w wersji fr 1.4 122km bardzo przyjemny w użytkowaniu, a jakie audio...duża regulacja tonów i naprawdę bardzo dobra jakość dzwięku w aucie kompaktowym. u Hondy było gorzej. Wyposażona była lepiej tylko kia ceed, naprawdę wyglądała super w środku ale nie było silnika który miał przyspieszenie 9 sek do setki. Tzn może i był ale za jakąś kosmiczną cenę. Ale naprawdę nieżle wygląda kia. Opel astra z resztą też ale tam fotele standardowe były dla mnie nie wygodne od razu i bagażnik bardzo mały. Seat ma 380 l. Honda miała bagażnik cudo i super wyglądała...ale niestety.
4,5
~rabi
Seat Leon III
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Bardzo fajny samochód, ładna stylistyka, fajnie przyspiesza dzięki turbinie, super wygodne fotele z dobrym trzymaniem bocznym, lepiej wyciszony niż japońskie samochody. Znacznie lepiej. Obsługa intuicyjna o wiele bardziej niż w Hondach. Wszystko na swoim miejscu. Malutki ten 5 calowy wyświetlacz. Jakościowo gorszy od np. Skody, która jest niżej w strukturze koncernu VW. Niskie spalanie. Dosyć twarde zawieszenie na kołach 17. Nie jest źle, ale jak komuś zależy na lepszym resorowaniu to mniejsze felgi i wyższe opony. Czuć różnicę. Juz na 16 zimowych czuję zmianę. Gorzej wygląda ale lepiej wybiera nierówności na naszych super drogach.
4,9
~Tomek
Seat Leon III
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Auto dopracowane z ciekawym designem nadwozia, wewnątrz sporo miejsca, materiały i spasowanie na piątkę, nie wiedzieć czemu prawie zawsze porównywany pod względem wykończenia z Golfem VII z którym minimalnie przegrywa ( bo musi ), ale jeżeli porównamy z konkurencja typu Kia ceed, hyundai i30 mazda 3 czy toyota auris, to wypada najlepiej. Warto wymienić super ergonomię ,funkcjonalność i dbałość o szczegóły, oddzielne nawiewy na tylną kanapę, świetne fotelę, solidny montaż nic nie hałasuje nie skrzypi. Warto wspomnieć o świetnym prowadzeniu i przy tym całkiem niezłym komforcie.
Średnie spalanie dla Seat Leon III Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2013-2014
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Seat Leon III
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Auto użytkowane praktycznie w 100% w jeździe miejskiej ze sporadycznymi wypadami za miasto drogami lokalnymi. Spalanie w jeździe miejskiej w sezonie zimowym, na krótkich odcinkach nie przekroczyło 8l/100km (liczone przy dystrybutorze,a nie z komputera). W sezonie letnim średnie spalanie realnie oscyluje w okolicach 6-6,5 l/100km w jeździe miejskiej. W trasie drogami lokalnymi komputer wskazuje spalanie w przedziale 4,5-5l/100km. Auto naprawdę ekonomiczne i wystarczająco dynamiczne.
5,0
Seat Leon III
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Jeżdżę głównie do pracy 15km komputer pokazuje średnią 4,8 -5,2 ale wielokrotnie sprawdzałem że zawsze przekłamuje o 0,2l. Zdążają się trasy, długie ale zwykłymi drogami z prędkościami max 100km/h to i 4,4 potrafi pokazać średnią.
6,6
Seat Leon III
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Po 20.000km użytkowania w Niemczech średnie spalanie to 6,6l/100km (przebieg auta 100.000km). Codzienne dojazdy do pracy ok. 15km w jedną stronę; oprócz tego jazda poza miastem, większość drogami ekspresowymi (110km/h), autostradami (140-170km/h). Maksymalny odnotowany wynik na 1000km trasie przy 3osobach i pełnym kufrze to 7,8l/100km przy tempomacie ustawionym na 150km/h. Opony letnie 225/45 R17 Zimowe 205/55 R16

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 15
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III Hatchback