Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Sedan 1.4 68KM 50kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1397 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,5 x 78 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,3
~marek
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 68KM 50kW
Witam silnik juz ma nabite 340tys km I ma sie nadal bardzo dobrze wymiana oleju filtrow w odpowiednim czasie gwarantuje spokojnie dojscie do 500tys km generalnie auto troche drogie w zakupie ale czesci mega tanie porownujac konkurecyjne marki auto oceniam naprawde dobrze, po tylu kilomtrach w innych autach wymienilbym prawdopodobnie wiekszosc podzespolow.Komfort jazdy jest jaki jest, wydatki na naprawy porownujac innych konkuretnow jest mega dobry,wszystko zalezy kto co chce, ja postawilem na wydawanie malo I cieszenie sie ze auto dowozi mnie z jednego punktu do drugiego za male pieniadze.Spala srednio 9 litrow gazu ( nie jestem zamulaczem na drodze) zalezy jaki gaz,co do osiagow hm co oczekiwac od masy samochodu I 68KM ale porownujac golfa 5 z 2008 1.4 to golf to mul.Czeste wymiany tulei gum, poduszek I drazkow w zawieszeniu. wymienione zostaly kola bo nasze dziury je deformuja pomimo stosowania opon 175/80/r14 auto jest jak ruski czolg bez wyposazenia ale daje rade w naszej dzungli.Gaz zalozony po 30tys km.pozdrawiam szybkich kierowcow skody.
2,8
~Adam
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 68KM 50kW
Przed zakupem Fabi spedzilem wiele czasu na wyjazdach na tzw okazje itp. Szukałem głównie forda lub skody(padło na skode) Wyjazdy nauczyły mnie wiele a głównie tego, że strasznie ciężko jest kupić dobry używany samochód. Mój egzemplarz pochodzi z Francji ( brew opiniom lepsze auta porównując z autami z niemiec, niemieckie auto ma na 100% cofnięty licznik i tylko idiota wierzy że niemiec polakowi tanio dobre auto sprzedał na 100% licznik cofnięty i po 1 roku placz auto mi się sypie). Dobrze go zlustrowałem zanim się zdecydowałem. Sprawdziłem lakier, przebieg potwierdzilem(skoda byla malowana pogodzilem się z tym bo 3-lat bym szukal auta 95% aut bylo malowanych ogladałem 15 szt te nie malowane przebieg 150- 250 tys km i z niemiec oczywiscie ale na liczniku 80tyś kobieta jezdzila HA HA) Auto wygląda na zewnątrz i w środku jak to skoda i jak go mam zrobiłem 40 tyś i sie rewelacyjnie sprawuje niestety NIE !! sporo awarji drobnych setki.W sumie mam już 102tyś. Silnik rewelacja! niby 1.4 ale daje rade i nic więcej . Nic mi się z autem nie dzieje poza setkami drobnych awarii.
3,5
~wueftom
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 68KM 50kW
ujął mnie swoją sylwetką, mieszkam na Śląsku a tu najlepsze auta od pradziada to VW, stąd też zakup, naprawy w porównaniu z innymi markami nie są tak drogie, koszty przeglądów również, nie było mnie stać na wersję bogatszą teraz żałuję gdyż uważam że choćby tapicerka w samochodzie która jest znacznie lepsza w wersji innej niż clasic daje więcej satysfakcji,malo miejsca z tyłu ale w porównaniu do oktawii i tak jest ok. mam sedana następnym razem wybrał bym kombika teraz marzę o R o o M sterze może uda mi się go kupić
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Sedan 1.4 68KM 50kW 2001-2008
7,2
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 68KM 50kW
Po mieście jak każdy inny - wiadomo - korki, ciągłe ruszanie spod świateł, dynamiczne wyprzedzanie, omijanie. Nie da się ogarnąć jakiś super niskich spalań - przynajmniej dla mnie jest to nieosiągalne. W mieście jeżdżę dynamicznie, zwykle są to krótkie odcinki do 5km (max do 10km), więc często silnik ledwie się rozgrzeje - wtedy nie ma co liczyć na cudy. Zawsze będzie oscylować ok. 8.6 l/100 Natomiast całe piękno zaczyna się w trasie. Na 100km odcinku, który dość często pokonywałem najmniejsze spalania odnotowałem podczas spokojnej jazdy nocą - 4,7 l/100. W ciągu dnia, w ruchu pojazdów - nadal bardzo spokojnie i oszczędnie wychodzi ok 5-5,2 l/100.
6,5
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 68KM 50kW
Co tu dużo mówić. W mieście pije swoje. Jeżdżę oszczędnie, ale jak trzeba to jej docisnę. Minimalne spalanie w mieście to 8,5 (jeżdżę głównie w mieście), maksymalne przy dużych Wrocławskich korkach i ciężkiej zdenerwowanej nodze potrafi dojść do 13 przy półgodzinnym przejeździe przez miasto w godzinach szczytu. W trasie za to świetne wyniki. Średnie spalanie przy przelotowych ~90 to 5,3 l/100km, najmniejsze udało mi się osiągnąć jadąc w środku nocy na trasie Opole-Wrocław (krajową, nie autostradą) - bez żadnych zrywów, zwalniania, czy wyprzedzania - pustą drogą 80-90, dało 4,6l przy wjeździe do miasta, 4,7 po dojechaniu na miejsce (kilka km po pustym mieście).
7,2
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 68KM 50kW
Autko w trasie pali srednio 6,5-7l benzyny badz 8-9l gazu wiec uwazam to za satysfakcjonujacy wynik jak na niezbyt lekka noge ;p Koszty napraw nie sa wygorowane i na cale szczescie nie ma z tym autem wiekszych problemow technicznych.

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Sedan