Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Auta małe
Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria + Widoczność

Wady

- Całokształt - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Tomek
Skoda Fabia II
Hatchback Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Auto kupiłem nowe w salonie z instalacją LPG. Przez 13 lat i 201 tys. km nigdy mnie nie zawiodła, zero awarii. Oprócz oleju, filtrów, świec, parownik LPG (po 100 tys) i wtryski (po 180 tys), 2xrozrządu, 2x komplet hamulce, absolutnie nic się nie wydarzyło. Akumulator wymieniłem po 12 latach profilaktycznie przed wyjazdem do Chorwacji (żeby nie padł w korkach przy klimie). W tym roku poza normalnym serwisem musiałem wymienić gumy drążka stabilizatora ponieważ przy przejazdach przez progi było je słychać i sterowanie szyby kierowcy trzeba było przelutować styki (w drzwiach w tym modelu gromadzi się wilgoć). Konserwacje zrobiłem po 11 latach, tłumik wciąż oryginalny mimo że na LPG. Jednym słowem super oszczędny i nie zawodny samochód.
4,4
~Mateusz
Skoda Fabia II
Hatchback Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Fabianka... krążownik polskich autostrad, król lewego pasa. Innymi słowy, ulubione auto dla handlowców. Osobiście handlowcem nie jestem, ale auto użytkowałem jako służbowe przez kilka lat. Użytkowałem model powyżej 150 tyś km więc opinia powinna być przydatna dla osób które się zastanawiają nad kupnem około 7-10 letniego auta z ostatnich roczników. Ogólnie jest to fajne autko do jazdy miejskiej i mieszanej. Szpetna jak noc, ale nie można jej odmówić praktyczności i przestronności wnętrza. Na dłuższe trasy trochę niewygodna, przy większych prędkościach niestabilna. Auto pod wieloma względami przeciętne. Sporo zależy czego szukamy i jakie mamy oczekiwania.
4,6
~Grzegorz
Skoda Fabia II
Hatchback Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Kupiłem po-leasingowe z LPG przy 38kkm, w 2016, w pełni świadomie po długich poszukiwaniach, zastąpiła ona wysłużoną Astrę Classic 1998 1.4 16V LPG kupioną w 2003 też z leasingu. 98% jeździ po "zabytkowych" drogach Wrocławia i podmiejskich wykrotach, to istne piekło dla auta. Tankować LPG, co jakiś czas lać benzynę z dodatkami, przeglądy(!), dbać(!) i tylko się cieszyć z oszczędności, jak na razie. Spalanie podaję przy LPG, mam ciężką nogę.

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Oczekuje na rozwiązanie
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Skoda Fabia II Hatchback Facelifting