Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW od 2010

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Auta małe
Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Silnik - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Arille
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Auto przez 3 lata służyło jako moje auto służbowe. Z zawodu jestem Przedstawicielem Handlowym, więc auto nie miało lekko- w ciągu dnia wiele razy odpalane i gaszone, często pracowało na wysokich obrotach i przewiozło TONY ładunku, w dużej mierze po mieście, a więc dziurawych drogach, policjantach itd. Mogę z czystym sumieniem polecić ten samochód, to wół do pracy. Choć nie zachwyca ani wyglądem, ani osiągami to zdobywa serce swoją prostotą, bezawaryjnoscią, pojemnością i przemyślanymi rozwiązaniami. Przez te lata użytkowania nic się z nim nie działo, wymiana wyłącznie części eksploatacyjnych poza problemami z gazem- oryginalny Landi Renzo jest za delikatny na nasz słabej jakości gaz.. Po 90 tys km do wymiany były wtryski i reduktor (1500zl). Reszta to standardowe przeglądy co 15 tys km z wymianą wszystkich filtrów (gazowych również eniez) i oleju.
4,8
~Pilot
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
To bardzo fajne autko rodzinne. Ani nie jest zbyt duże, ani nie jest zbyt małe. Idealne dla rodziny 2+1 lub 2+2. Mam wersję dosyć dobrze wyposażoną, więc na ładnych felgach prezentuje się ponadprzeciętnie elegancko - jak nie Fabia ;)
4,2
~Łukasz
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
niezły samochód za rozsądne pieniądze - w tej klasie nic lepszego nie znalazłem. Cudów nie ma, ale ich nie oczekiwałem, poważnych mankamentów też nie, więc na chwilę obecną jestem po prostu zadowolony.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW od 2010
6,8
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Fabiana jest moim autem służbowym, przejąłem je z przebiegiem 65 tyś i zrobiłem ponad 35 tyś od tego czasu, więc mogę co nieco powiedzieć. Obecnie auto ma ponad 100 tyś km przebiegu, z czego 65% to miasto. Jestem przedstawicielem handlowym, więc jak to bywa z PH- ciągła walka z czasem, auto bardzo często załadowane towarem i materiałami, a oszczędna jazda to raczej abstrakcja. Klima włączona cały rok, a spalanie wygląda następująco: 100% miasto, z dociążeniem i dynamiczną jazdą- 10-11,5(zima) , miasto bez załadunku i dynamicznej jeździe 9-10,5 (zima), miasto z rozsądną jazdą na pusto 7-9 l LPG. W trasie Fabiana pali od 6,5l (oszczędna jazda bez załadunku) do 11l (dociążona i dynamicznie). To auto jest mułem do pracy, jest naprawdę mocno eksploatowane a od nowości poza częściami eksploatacyjnymi wymieniane były wtryski gazu (1000zł- fabryczna instalacja Landi Renzo), elektrozawór gazu, co jest spowodowane niestety kiepską jakością gazu w Polsce i wrażliwą instalacją fabryczną Landi Renzo. Co do komfortu... cóż, auto jest nudne, bez wodotrysków, po przejechaniu 400 km kierowca trochę się męczy. Auto kiepsko wyciszone, a silnik 1.4 i 85km do dynamicznej jazdy potrzebuje kręcenia na wysokich obrotach. Do 110km/h względnie, powyżej hałas naprawdę męczy. Reasumując, auto rewelacyjne na flotę lub dla kogoś kto nie szuka luksusu, a stawia na pierwszym miejscu ekonomiczność, bezawaryjność i względnie tanie naprawy w razie potrzeby. Jeśli Fabia z tym silnikiem, to tylko z gazem, nie rozumiem po co przepłacać na benzynie.
7,8
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Wybrałem ten samochód i silnik ze względu na prasą budowę, kompromis pojemności bagażnika, spalania i dynamiki jazdy - przy jeździe autostradą 140 z klimatyzacją spala około 9 - 9.3 litra gazu. Przy spokojnej jeździe bez klimy ok 7l.
8,1
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Nie wiem jak na benzynie, ale na LPG jest rewelacja - średnio 8l/100 km. Przy oszczędnej jeździe można zejść jeszcze niżej. Za przegląd po 15 tys. pln (z LPG) zaplaciłem w Bielsku 541,- pln. Po 30 tys. przegląd ma kosztować ok 900,- pln. Radzę sprawdzić ceny przeglądów w różnych serwisach, bo mogą się sporo różnić (w Katowicach za przegląd po 15 tys. powiedziano mi 250,- pln drożej niż w Bielsku)

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Oczekuje na rozwiązanie
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Skoda Fabia II Kombi Facelifting