Szukaj

Skoda Fabia III Hatchback – wybierz silnik

Informacje o Skoda Fabia III Hatchback

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 3992 mm
Szerokość 1732 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1958 mm
Wysokość 1452 mm
Rozstaw osi 2455 mm
Rozstaw kół - przód 1463 mm
Rozstaw kół - tył 1457 mm
Zwis przedni 847 mm
Zwis tylny 676 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1021 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 963 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1401 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1386 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1150 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 330 l
Szerokość bagażnika 958 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 716 mm
Kąt natarcia 14,6 stopnie
Kąt zejścia 17,6 stopnie
Maksymalna ładowność 455 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~NebulaKing
Skoda Fabia III
Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW
Posiadam samochód z 2019 roku z silnikiem 1.0, który od nowości przejechał już 310,000 km. W tym czasie pojazd nie sprawił żadnych problemów – jedynymi wymianami były klocki hamulcowe i olej. Posiadam wersję Ambition z reflektorami Bi-LED, które są świetnej jakości. Wiązka światła jest bardzo dobrze ukierunkowana, mocna, co zapewnia doskonałą widoczność. Dodatkowo system automatycznego przygaszania świateł drogowych działa bez zarzutu. Wnętrze pojazdu sprawia wrażenie solidnie wykonanej konstrukcji – mimo takiego przebiegu nic nie skrzypi ani nie trzeszczy. Materiały użyte w kabinie również trzymają wysoki poziom i nie zdradzają większych oznak zużycia. Z technicznego punktu widzenia zawieszenie oraz układ kierowniczy zostały bardzo dobrze dopracowane. Samochód prowadzi się pewnie i przewidywalnie, bez nadmiernych przechyłów w zakrętach. Zawieszenie jest sprężyste, a jednocześnie dostarcza dużo informacji o nawierzchni. Co więcej, eksploatacja pojazdu jest naprawdę tania – na przykład wahacze renomowanych marek to groszowe sprawy. Ciekawym rozwiązaniem są wloty chłodzenia hamulców, przypominające te w bardziej sportowych autach, a lekkie i wytrzymałe aluminiowe felgi to kolejny atut. System ASR wielokrotnie uratował mnie w trudnych zimowych warunkach, pozwalając bez problemu wyjechać nawet z dużych zasp śniegu. Klimatyzacja działa świetnie, a jej włączenie nie wpływa znacząco na moc silnika. Hamulce natomiast to prawdziwa żyleta. Silnik to doskonale dopracowana jednostka 3 cylindrowa, świetnie wyważona i elastyczna – dobrze reaguje już od 1200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny dość nisko, ale co warto podkreślić, silnik uzyskuje 110 Nm z litra pojemności, bez użycia sprężarki. Konstrukcja głowicy, zintegrowanej z kolektorem wydechowym, przez który przepływa płyn chłodniczy, pozwala na bardzo szybkie nagrzewanie się silnika. WArto zaznaczy, że jak większość wolnossąkow silnik wymaga dobrego paliwa i sprawnego układu chłodzenia. W moim przypadku aby uniknąć ewentualnych problemów wymieniam chłodnicę tak mniej eiwcej co 100 tys. km. Takie podejście znacznie zmniejszyło ryzyko wystąpienia niedogodności. Latem korzystam z wentylatorow klimatyzacji zeby chlodzic komore silnika. Jeśli chodzi o spalanie to realnie wynosi 6 l/100 km gazu przy spokojnej jeździe prawym pasem. Na autostradzie przy prędkości 140 km/h zużycie wzrasta do 7,8 l/100 km. W mieście przy dynamicznej jeździe można liczyć na podobny wynik.
Dodane 10 miesięcy temu
3,8
~HaysTo
Skoda Fabia III
Hatchback 1.0 MPI 60KM 44kW
Szczerze, nie myślałem, że Daewoo Lanos może lepiej wyglądać w środku niż auto z 2015 roku. No tak, przepraszam, Lanos jest o klasę wyższy (':) ) Fakt, że miałem bieda wersję, ale wytłumaczcie mi proszę jak... Jak to możliwe, że auto posiada na wyposażeniu ohydny system start-stop, a nie posiada klimatyzacji? Szczyt perwersji. Do tego jakość wykończenia. To auto ma 25k przebiegu, a już mu trzeszczą plastiki... Jego jedynymi zaletami, moim zdaniem, są: niskie koszty eksploatacji, małe rozmiary przy w miarę dobrej pozycji za kierownicą (mam 190 cm). Auto sprawdza się praktycznie tylko w staniu w korku i w pakowaniu. Jak w sumie każde oszczędne i małe auto...
Dodane 6 lat temu
4,7
~Taxi - Kamil
Skoda Fabia III
Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW
Autko fajne jak w tej klasie. Wyciszenie dobre. Minus to skrzynia a dokładnie wsteczny. 47tyś km i brak usterek. Tylko serwisy co 15tys km. Olej leję 5w30 (nie jaki zaleca producent i jest ciszej). Spalanie rewelacja. Samochód na taxi. Klimatronik działa bez zarzutu, szybko chłodzi auto. Minusem są bębny z tyłu, po umyciu auta piszczą. Fajny sprzęt audio, naprawdę ładnie gra. Zużycia paliwa podałem na gazie i to jest w 90% miasto przy dość gwałtownej jeździe która wynika z charakteru mojego zawodu.
Dodane 6 lat temu
Średnie spalanie dla Skoda Fabia III Hatchback
5,7 – 6,4
l/100 km
5,1 – 5,5
l/100 km
5,4 – 7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Skoda Fabia III
Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW
7.5l gazu, trzeba się postarać, żeby było więcej:p auto ma dużo fajnych, przemyślanych drobiazgów które mile zaskakują po dłuższym użytkowaniu, np. gdy ściszyliśmy na postoju radio i w czasie jazdy zwiększymy głośność to szybciej wskakuje na żądany poziom. Ponad to audio jest niezłe. Jak korygujemy częstotliwość wycieraczek tym mniejszym guzikiem to od razu ściera szybę, zazwyczaj wtedy tego wymaga. To drobiazgi, ale miłe jest, że ktoś o tym pomyślał. Kokpit solidny, nic się nie rusza i nie generuje absolutnie żadnego szmeru. Wskaźnik temperatury oleju jest włączony domyślnie co jest przydatne dla chcących dbać o silnik, zwykle dostępne jedynie w autach sportowych:) Schowek na okulary w dachu, zaczepy na siatki z zakupami. Auto nie podskakuje na wybojach i zawieszenie jest super zestrojone. Fotel dobrze dopasowany i bez problemu nadaje się na dłuższą podróż. Silnik po odjęciu gazu w ogóle nie koziołkuje, hamowanie silnikiem jest zoptymalizowane, ponadto przy ruszaniu trochę go dodaje, dobre szczególnie w korku!
Dodane 5 lat temu
8,3
Skoda Fabia III
Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW
Przejechane 7000 km. benzyna tankowana 2x w trakcie tego przebiegu także szybko sie nagrzewa. Srednio wychodzi 9l lpg(21 tankowań), Najmniej spalil jak wracałem z salonu - 7.8, najwięcej 10.4. Jeżdżę "z prądem" czyli ostatni nie jestem ale pierwszy tez nie. Póki co spalanie ponad przeciętne, myslalem, ze bedzie mniej ale jestem przyzwyczajony do diesla a ze w Fabii nie ma czym jechac to może za ostro traktuje pedal gazu (zmiana biegów maks 4 tys, 5 bieg i toczenie). Zobaczymy co będzie przy 50kkm.
Dodane 6 lat temu
5,8
Skoda Fabia III
Hatchback 1.0 TSI 95KM 70kW
Średnie spalanie 5,54 policzone z tankowań do pełna z przejechanych 37k km. 6,81 osiągnięte w okresie zimowym. Ogólnie cykl mieszany, powiedziałbym - 50% autostrady, ekspresówki (przeloty przeważnie 150, choć i 180 się zdarzało), 40% krajówki, 10% miasto.
Dodane 10 miesięcy temu

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów