Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy model napędzany jest przed dobrze znane z koncernu VAG silniki TSI i TDI, a nowością jest  wprowadzenie do oferty hybrydy plug-in wykorzystującej te same podzespoły co Superb iV.

Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 85,9 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 40% / przeciw: 60%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,3
~Igor1
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Samochód fajny, ale trapią go takie błędy że głowa boli. Nie da się tym jezdzic. Na FB wiele osób ma tak samo jak ja. Mój wczoraj trasa majówka 400km. Całkowity przebieg 3400km, auto z 10.2024 ( 1.5 mHEV) Jazda autostrada wszystko ok, po 200km przerwa na stacji. 10 min wracam do auta nie mogę otworzyć, lusterka się nie otwierają, pomwalce z kluczykiem wszedłem bagażnikiem otworzyłem, wyje alarm. Chce odpalić nie dopala. Auto się już zamyka i otwiera ale nie odpala i masa błędów na desce od systemów ( wszystkie systemy bezpieczeństwa, systemy wspomagania jazdy ) Odczekuje 15 min nie pomaga. Klucz 10 ściągnięcie klemy minusowej i działa, zostaje jeden błąd na desce ( aktywny tempomat, start stop i awaria silnika ) które gasną po 20 km po ponownym zatrzymaniu i ponownym.odpaleniu i już do końca trasy 400km mimo zatrzymywania się specjalnie kilka razy wszystko działa jak należy. Gasiłem już potem.wielokrotnie i ok. Dzwoni infolinia, że auto ich powiadomiło i comza problemy. Oni że znają problem ze producent coś zj...ał. Zapraszają do nich ale nie ma aktualizacji po Vin. To już 3 raz tak samo. Nigdy w mieście i nigdy na krótkich trasy. Dzieje się jak jadę 1-2 h zatrzymam się i chce w ciągu 5 min odpalić. Jakbym spróbował odpalić po 30 min jak się wyciszy system to bym nie zauważył tego bo wtedy nie ma błędów. 3 raz to samo, nie naprawione, błędy istotnych systemów bezpieczeństwa nie działa.sos, ABS, ESP, radary. Auto prywatne, bez kredytu składam pismo o rękojmę. Przyznali się przez telefon, że producent coś z...bał i im nie potrafi w tym pomóc. Nie ma rozwiązań na razie. Więc istotna wada. Najlepiej moja żona do.doradcy z infolinii . Co ma zrobić jak będzie sama tym autem jechać - jak Oni sobie wyobrażają że w nowym aucie będę jeździła z kluczem 10 i w razie czego będę ściągać kleme minusową z akumulatora- powiedziała że jako kobieta sobie tego nie wyobraża. Wtedy wszystko się rozkodowuje w aucie i trzeba wiele.rzeczy ustawiać. Kilka osobom już udało się oddać Passata B9 1.5 mHEV z tym problemem powołując się na rękojmę. ASO nie może tego naprawić brak wytycznych producenta nie wiedzą co z tym robić tylko kasują błędy, brak aktualizacji.
4,9
~Octavia IV = zaskoczenie!
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Dodaję tę opinię po przejechaniu 1000 km, co, choć może się wydawać niewielkim dystansem, jest wystarczające, aby pomóc przyszłym kierowcom w świadomym wyborze auta. Moja Skoda Octavia IV jest już po liftingu i wyposażona w układ miękkiej hybrydy. W zeszłym roku, głównie w oparciu o przedstawione tu opinie oraz setki postów w internecie, nie zdecydowałem się na zakup. Narzekano na wieszające się multimedia, problemy z elektroniką, kłopoty z mocowaniem klapy oraz ciągłe błędy systemowe. Skoda Octavia IV po lifcie, moim zdaniem, jest całkowicie wolna od tych wad. Multimedia działają znakomicie i płynnie, a ich responsywność pozwala na sprawne zarządzanie systemami. Połączenie z Android Auto jest również bezproblemowe. Systemy działają stabilnie i nie widzę możliwości, aby miało się to zmienić na gorsze. W tym modelu Skoda wyeliminowała największe bolączki, a samo auto zostało dopracowane w maksymalnym stopniu. Na plus: świetne wygłuszenie, doskonałe prowadzenie - auto jest stabilne, mimo miękkiej charakterystyki pracy zawieszenia. Silnik cechuje się znakomitą elastycznością i płynnością, a zmiana przełożeń w DSG jest nieodczuwalna. Deska rozdzielcza jest wykonana z miękkich, przyjemnych w dotyku materiałów i dobrze spasowana. Cyfrowe zegary są czytelne i oferują możliwość zmiany trybów, na przykład z mapą w tle. Tylna klapa zamykana automatycznie to również duży plus. Niespotykana w tej klasie ilość miejsca dla pasażerów oraz rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach podnoszą komfort podróży. Auto jest nowoczesne, dopracowane i niezwykle oszczędne. Średnie spalanie w cyklu 50% miasto / 50% trasa wynosi 4.8 litra na 100 km. Regularnie, na odcinku 50 km w godzinach porannych (z korkami w mieście), spalanie wynosi 4.2 litra. Miękka hybryda wprowadza do tego auta niezwykłą ekonomię jazdy. System jest dopracowany i działa płynnie. Po zdjęciu nogi z pedału gazu, auto wyłącza silnik – jeśli nie zatrzymamy się, ponowne uruchomienie jest nieodczuwalne. Jeśli staniemy, czuć lekki moment załączenia, porównywalny do pracy hybrydy w Toyocie Corolli, gdzie również występuje charakterystyczne kliknięcie przy zmianie z silnika spalinowego na elektryczny. Średnie spalanie w Corolli Hybrid 1.8 to 4.3 litra na 100 km. W trybie sport + wyłączenie start stop = całkowita eliminacja hybrydy. Jednak skrzynia zmienia biegi wyżej ok 2200 obrotów, co raczej fajne nie jest. Może w trybie miejskim system nie powinien rozłączać co chwilę silnika? Do tego trzeba się przyzwyczaić. Autem pokonuje codziennie 100 km w trybie mieszanym i uważam, że do tego jest to auto stworzone. Spalanie jest znakomite i ani myślę jeździć w trybie Sport. Jakość materiałów, funkcjonalność, nowoczesność, wyciszenie oraz ilość miejsca w Skodzie Octavii są, moim zdaniem, bezkonkurencyjne. Bardzo polecam ten samochód.
4,6
~Robert
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Bardzo przestronne auto. Dopracowane prawie w każdym aspekcie. Wyeliminowane problemy z elektroniką. Tablet działa płynnie bez problemów z zawieszaniem się. Wygląd to kwestia gustu, ale dla mnie już nie jest to "dziadkowóz". Szczególnie z pakietem dynamic (czarny grill lusterka i lotka). Bagażnik ogromny i ustawny i to na szczęście nie kosztem miejsca wewnątrz. Silnik działa sprawnie, zmiana biegów płynna i cicha praca skrzyni DSG, przynajmniej na razie. Wygłuszenie 4/5, ale przy 140 można spokojnie rozmawiać. Wygodne fotele przednie a'la Kubełki z pakietu dynamic. Niezła widoczność. Funkcjonalne wyposażenie dodatkowe. Czasami za szybko reaguje gaszenie silnika spalinowego (eco). W delikatnym toczącym się korku, przez to bardzo często gasi i odpala. I nie jest to kwestia start/stop. Obejściem jest włączenie trybu sport w skrzyni ;) Ogólnie, jak na tę klasę auta i jego koszt, jest to auto godne do polecenia.

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 41
Piszczące hamulce podczas cofania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • 12 tys. km
Witam, Użytkuję auto z 2024r, w lipcu będę miał je rok. Od jakiegoś czasu zauważyłem bardzo wyraźny metaliczny pisk podczas cofania. Byłem kilka razy w ASO z tym problemem. Raz układ hamulcowy został umyty, kilka razy obsługa po obejrzeniu powiedziała, że nic tam nie widzi (mam od nich potwierdzenie na emailu). Ostatnio przy wymianie opon ustaliłem, że ikład hamulcowy zostanie rozebrany, wyczyszczony, nasmarowany i złożony (przód oraz tył). Po 10 dniach... problem nadal wrócił, a w tym czasie robiłem tylko dłuższe trasy ekspresówkami czy autostradami. Czy ktoś z was spotkał się z takim problem i może ma jakieś rozwiązanie albo sposób na ASO?
Oczekuje na rozwiązanie
Usterka Radia/ekranu
  • Skoda Octavia IV
  • instalacja elektryczna
  • 175 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 1
Od jakiegoś czasu mam problem z samo włączającym się i wyłączającym się radiem/środkowym ekranem, nawet jak auto stoi zamkniete to radio potrafi sie samo uruchomić nieraz gra całymi nocami. Auto było już 3 razy na wgraniu nowego oprogramowania,.lecz to nie przynosi żadnego efektu. Na ostatniej wizycie dostałem informacje że dzieje się tak ponieważ skoda nie za bardzo lubi się z androidem i może się tak dziać jak podłącze telefon do auta. Niestety po podłączeniu iphona też występuje problem. Po zresetowaniu i przywróceniu ustawień fabrycznych problem znika na 2-3 tygodnie. Jeżeli ktoś miał i uporał się już z problemem to proszę dajcie znać.
1 komentarz
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 7
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
1 komentarz
Skoda Octavia IV Liftback