Szukaj

Informacje o Skoda Superb III Liftback Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,6 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~Sobek_wow
Skoda Superb III
Liftback Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Auto ogólnie całkiem fajne, ale niestety przy niskich poziomach głośności z systemu audio wydomywają się szumy / zakłócenia, wygląda na to że niezależnie od źrodła (występują na pewno przy radiu, audio przez bluetooth i informacjach o utrudnieniu w ruchu). Najbardziej przeszkadzają przy tekście mówionym (np audiobook) - słychać je wtedy na około 5 pierwszych poziomach głośności. Przy muzyce jest troche lepiej, ale ja rzadko przekraczam poziom głośności 5 i prawie ciągle słyszę szumy / zakłócenia uprzykrzające słuchanie. Co gorsze byłem w 2 serwisach i kotaktowałem się z trzecim oraz dystrybutorem SKODA w polsce, i w skrócie stwierdzili że jest to cecha auta a nie wada (jeden z serwisantów bo wysłuchaniu mojego audio i potwierdzeniu występowania szumów zaprowadził mnie do innego egzemplarza i pokazał że tam jest tak samo) i nie planują nic z tym zrobić. Obecnie czekam na odpowiedź od salonu na moje zgłoszenie z tytułu rękojmi bo na gwarancyjne nie zareagowali. Podsumowując wygląda na to że (przynajmniej obecnie - samochód z 05.2023) wszystkie superby z podstawowym systemem audio mają wadę polegającą na szumach / zakłóceniach przy niskich poziomach głośności i SKODA nie planuje nic z tym robić więc trzeba się z tym pogodzić przed zakupem tego modelu.
2,8
~Marcel
Skoda Superb III
Liftback Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Mamy superba 2.0 tsi służbowy , obecnie ma 68 tyś km. Jak każde auto ma wady i zalety Wady wymieniłbym słabe wyciszenie podwozia, głośne zawieszenie przy większych dziurach słychać wyraźne dudnienie, szybko zużywające się uszczelki drzwi, szybko zużywająca się wykładzina na podłodze. Przy dużych prędkościach auto ma tendencję do myszkowania ze względu na zbyt mocne wspomaganie kierownicy daje słabe poczucie kontaktu z nawierzchnią. Po 68 tyś km na większych nierównościach słychać jakieś poskrzypywanie kokpitu i boczków. Przycisk start - stop trzykrotnie wymieniono na gwarancji. Kierownica wymieniona ( znany kłopot po lifcie ) Trzeba mieć na uwadze że silnik lubi olej i trzeba jego stan często kontrolować ( to nie są mity ma taką przypadłość i tyle ) Lakier delikatny sporo odprysków , Front i Lane assist przy jakimkolwiek opadzie śniegu wariuje lub po prostu nie działa . Co jakiś czas wskazuje mi że klapa jest otwarta a tak nie jest . Trzykrotnie mam problem z głośno szurającymi hamulcami z tyłu. pomimo akcji wymiany tarcz + klocków ( 2x )w ASO ale problem wróciła jak boomerang. Poza tym duże i przyjemne auto czy kupił bym sam osobiście NIE . Czy polecił bym ? tylko na firmę max 3 lata i do widzenia .
3,2
~Skoda
Skoda Superb III
Liftback Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Samochód byłby całkiem poprawny gdyby nie usterki, wysokie spalanie ( miasto ! ), fatalne wyciszenie auta oraz jakość spasowania i wykonania .Skrzynia albo silnik reakcja taka że czadem mam wrażenie ze się coś zacięło , popsuło , w wciskał gaz a on nie jedzie . Czasem jak się chce wyprzedzić lub włączyć do ruchu to opóźnienie ok 2-3 sęk jest wręcz niebezpieczne ( parokrotnie doszło by do kolizji ) Szumy powietrza w drzwiach od 80- 90 km , głośny silnik przy rozpędzaniu, mocny szum opon słychać w kabinie (opony letnie z salonu). Jeśli ktoś liczy na komfort, jazdę jak na kanapie ;) to nie się zawiedzie. zawieszenie dość kluskowate , przesadnie mięciutkie co czuć w zakrętach . Faktem jest i to potwierdzam negatywne opinie na temat wyciszenia Jeździłem różnymi samochodami, superb jest zdecydowanie najgłośniejszy. Ja u siebie wyciszyłem drzwi boczne , bagażnik i nadkola itp.

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 39
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Problem rozwiązany
2 komentarze
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skoda Superb III Liftback Facelifting