Szukaj

Informacje o Suzuki Swift V Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Auta małe

Benzynowy motor 1.6 136KM wgniata w fotel, ale to rzadkie znalezisko pod maską tego samochodu. Dlatego lepiej zejść na ziemię. 1.2 94KM to też niezła propozycja w małym aucie, choć brak elastyczności potęguje tutaj wrażenie braku mocy. Wystarczy jednak wkręcić motor na obroty, by ożył – razem z kierowcą. Zabawa zacznie się kończyć dopiero po wjechaniu na autostradę, bo to już jak na wysilone 94KM trochę za dużo, a motor zaczyna się męczyć.

Powagosław

Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.

~Powagosław
Luzacjusz

Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 94 KM (69 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika K12B
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,1
~Autobusiarz
Suzuki Swift V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW
.Aktualizuję moją ocenę po przejechaniu 50 tys.Auto kupione w salonie za 38500zł z wyprzedaży rocznika.Mimo najtańszej wersji samochód jest standardowo wyposażony w najbardziej pożądaną przez wszystkich rzecz-klimatyzację,a jak wiemy w segmencie B bywa z tym problem.Dodatkowo na plus zaliczam aż 7 poduszek powietrznych.Samochód kupiony głównie by dojeżdżać do pracy,użytkowany na bardzo krótkich dystansach.Ciężko przy tak małym przebiegu wydać jakąś sensowną opinię,więc powiem że jeździ i się nie psuje czyli wszystko w porządku.Do minusów zaliczę słabo działające wspomaganie kierownicy,niezadowalającą dynamikę przy dość mocnym silniku(94 km),zbyt duży promień skrętu,i niskiej jakości system audio.Co do prowadzenia-pojawiają się opinię że prowadzi się jak gokart-rzeczywiście,jednak dla mnie jest przez to zbyt nadsterowny.Zawiesznie raczej twarde.Zamek w drzwiach się trochę wyrabia i do tego ten kluczyk rodem z robura :-).Wydajne ogrzewanie i duże lusterka boczne.Mimo dobrego wyposażenia dziwi brak obrotomierza(!).Za tę cenę,z tym wyposażeniem i silnikiem uważam że była to dobra oferta.Co do lusterek-ciężka regulacja i tandetne dźwigienki,Twarde plastiki w drzwiach i słupkach,które już są obite od sprzączek pasów bezpieczeństwa.Ta niby dzianina na boczkach drzwi to też jakaś porażka-szybko się brudzi,widać na niej nawet ślady po..naskórku dłoni.Zegar elektroniczny na desce mocno śpieszy.Brak kontrolki niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy(!),brak kontrolki przepalonych żarówek.
4,5
~Michalis
Suzuki Swift V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW
Opisuję wersję 4x4 (niestety w AutoCentrum nie ma opcji wybrania takiego napędu) Drugi samochód w rodzinie. Kupiony dla dojazdów do pracy po wąskich lokalnych górskich drogach. Doskonale sprawdza się w tej roli. Przestronna kabina, przewidywalny układ jezdny (nie jest to co prawda Subaru jeżeli chodzi o pewność prowadzenia w ostrych zakrętach). Zimą najszybszy na drodze... Prosty samochód, który ma dowieźć do celu. Mankamenty: moc silnika (aczkolwiek całkiem kulturalnie wkręcający się na wysokie obroty), elektryczne wspomaganie które odcina wszelakie informacje płynące z drogi np. wjechanie w kałuże nie wyrywa kierownicy.
4,8
~Pablo
Suzuki Swift V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW
Nie wiem jak to ująć, ale samochód wzbudza moją sympatię. Jest sporo elementów, które drażnią, jak blokada elektrycznych szyb, która blokuje również panel w drzwiach kierowcy(!), typowo japońska tapicerka, czy ogrzewanie foteli bez regulacji mocy. Za to spalanie, elastyczność silnika, osiągi, prowadzenie, komfort jazdy i wyposażenie wynagradzają wszystko. Ktoś napisał o nim, że jest jak mały piesek, który zawsze cieszy się na twój widok i radośnie macha ogonkiem. Sam lepiej nie umiem tego opisać.
Åšrednie spalanie dla Suzuki Swift V Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW od 2013
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Suzuki Swift V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW
Chciałbym podzielić się z Państwem moimi doświadczeniami z użytkowania Suzuki Swift 1.2 w kontekście spalania. Konfiguracja autka to koła 195/45/16 felgi z Mazdy MX5 (nowy model) oraz sprzężyny firmy Spax obniżające o ok 30mm, świece irydowe NGK z ciut większą przerwą międy elektrodami niż seryjne, reszta standard. Jazda głównie w 2 osoby dorosłe + 2 dzień (4 i 6 lat) + 2 walizki w bagażniku (czasami jeszcze plecak - więcej nie wejdzie) Spalanie rzeczywiste w mieście waha się od 6 do 7 litrów , spalanie na trasie na drogach lokalnych to 5.5l , autostrada to 7.5l , autostrada na pełnym gazie 10l. Spalanie rzeczywiste jest o ok.0.3l wyższe niż wskazanie na komputerze. Autko jest w wersji club , licznik jest wyskalowany do 200km/h i Swift"zamyka" go , przy obecnej konfiguracji kół (mniejszy obwód niż std) jest to ok. 180km/h (gps). Licznik przekłamuje w granicach 10 procent, najprawdopodobniej o tyle jest również mniejszy rzeczywisty przebieg, czyli do spalania, które opisałem wypadałoby uwzględnić tą niedokładność. Przy okazji ... Polecam wymianę sprężyn na progresywne, dobrze współpracują ze std amortyzatorami, jazda jest znacznie bezpieczniejsza. Na std konfiguracji jazda w kolicach 140km/ była ... dziwna, mało stabilna, co ciekawe poniżej tej wartości było ok , powyżej też było lepiej. Pokonywanie zakrętów jak na autko miejskie - bajka. W aucie powyżej 130km/h robi się głośno. Hamulce są wystarczające. Autko ma jeden problem - zamki. Wersja Club to tzw."golas" zamki otwierane są z kluczyka (bagażnik też) co 3 miesiące trzeba przesmarować je, inaczej trudno się dostać do kufra i środka. Poza tym auto bezawaryjne. Obserwacje po przejechaniu 70tys km na wyżej opisanej konfiguracji.
5,5
Suzuki Swift V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW
Pokonuje dzinnie ok 75 km w trasie gdzie dozwolona prędkość to 70 -80 km/h , bardzo optymalna prędkość (4,5l / 100 km) Aczkolwiek na autostradzie jest nie ciekawie tutaj miałem wynik w granicach 7 - 8 l / 100 km a jechałem zaledwie 120 - 130 km/h, i BARDZO udane i ekonomiczne auto. Super stosunek ceny do jakości , na prawde polecam
5,1
Suzuki Swift V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW
Jeżdżę bardzo oszczędnie, zwykle spalanie w cyklu mieszanym waha się między 5 a 5,5 litra (wg wyliczeń na stacji). Komputer zaniża wyniki o ok 0,5 litra (jest bardziej optymistyczny niż rzeczywistość ;-) Na trasie 2 razy ponad 600 km spalanie wg wyliczeń na stacji wyniosło 4,7 l/100 km, komputer zaniżył wynik w jedną stronę o 0,2 l, a w drugą o 0,4 l. Nie jechałem jednak na autostradzie 140 km/h bo komputer pokazywał wtedy chwilowe spalanie na poziomie 9 l/100 km ;-)

Usterki Suzuki Swift V

Liczba wpisów: 4
Wadliwa przekładnia kierownicza
  • Suzuki Swift V Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW 2010-2013
  • ukÅ‚ad kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Głuche, dudniące stuki dochodzące gdzieś z komory silnika z prawej strony były zgłaszane praktycznie od razu tej samej zimy po zakupie. W pierwszej chwili myślałem, że to małe węgierskie rączki nie dokręciły zbiornika na płyn do spryskiwaczy albo puszki filtra powietrza. Świetnie słyszalne na takiej nawierzchni z płyt ażurowych-betonowych. Przy okazji dwóch kolejnych przeglądów okresowych zgłaszane. ASO sprawdziło amory 67/60% i ich mocowanie - elementy gumowe. Trzeciej zimy w innym ASO okazało się że mój egzemplarz zalicza się do akcji serwisowej (brawo pierwsze ASO :-( ) Przekładnia kierownicza do wymiany. Czyli pierwsze objawy już przy ok 5 tyś kilometrów przebiegu, a wymiana przy 19 700 km (niecałe 20 tyś km) i niecałe 3 lata. Auto użytkowane w cyklu mieszanym po asfalcie -momentami nawet niezłym, bez żadnych dróg gruntowych i sera szwajcarskiego.
1 komentarz
sprzęgło
  • Suzuki Swift V Hatchback 5d
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Niskiej jakości sprzęgło, szybko się zużywa, po przebiegu 40 tys km szarpie na zimnym przy ruszaniu. Po przejechaniu około pół kilometra jest lepiej. Podobnie miałem w Clio tylko przy przebiegu 130 tys.km
Å‚atwo rysujÄ…ce siÄ™ plastiki
  • Suzuki Swift V
  • wnÄ™trze
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
wystarczy miesiąc normalnego użytkowania żeby wyraźnie porysować zarówno środkowe słupki od pasów bezpieczeństwa, jaki plastiki na drzwiach na wysokości głośników od wsiadania i wysiadania.
Suzuki Swift V Hatchback 5d Facelifting