Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VI Sedan 1.8 D 64KM 47kW 1987-1992

Lata produkcji: 1987 – 1992
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1987-1992, szósta generacja modelu oznaczona symbolem E9. Sylwetka nadwozia samochodu została wygładzona, co zaowocowało jego bardziej dynamicznym wyglądem. Od podstawowej odmiany Corolli, odróżniał się pod względem stylistycznym wariant Wagon 4WD (nazywany także Corollą Tercel lub Caribl; wytwarzany w latach 1988-1994), który wyposażony był m.in. w napęd na wszystkie koła. Na niektórych rynkach Toyota Corolla oferowana była także jako Toyota Tazz (Republika Południowej Afryki; po liftingu była produkowana do roku 2006), Geo Prizm (Stany Zjednoczone) i Holden Nova (Australia).
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1987 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1839 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 64 KM (47 kW) przy 4700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~MILA
Toyota Corolla VI
Sedan 1.8 D 64KM 47kW
Moja toyotka jak na swój wiek dobrze sie trzyma :) Denerwuje mnie tylko że wsteczny bieg kiepsko wchodzi. Czasem zębatki w skrzyni biegów na siebie tak zajdą że aż rękę wykręca ( sprzęgło nie wchodzi czasem do końca) . Oprócz tego samochód bardzo oszczędny. Przyśpieszenie też niezłe. Jak na diesla można wyciągnąć z niej 150 km/h tylko trochę na boki ściąga i szumi nieprzeciętnie ale to wystarczy muzę włączyć głośniej i jest ok. Blachy solidne, nie rdzewieją, nie gniją ( przynajmniej w moim egzemplażu) Fajne autko. polecam.
3,2
~Kazuya
Toyota Corolla VI
Sedan 1.8 D 64KM 47kW
To auto w momencie premiery było świetne, teraz niestety ma już swoje lata a czasu się nie cofnie. Korozja i usterki skreślają je z listy możliwych zakupów. Ani toto ładne, ani wygodne, ani tanie w utrzymaniu. Osobiście odradzam...
4,7
~marko_polo1960@o2.pl
Toyota Corolla VI
Sedan 1.8 D 64KM 47kW
Znakomity koń roboczy. Takich samochodów już nie produkują. Prosty w obsłudze i naprawach. Do silnika i świec nie zaglądane. Nigdy żadnej awarii instalacji elektrycznej. Przy takim przebiegu pali perfekcyjnie w zimie. Aż żal go sprzedawać. Chciałbym kupić corollę D4D 110 KM na fakturę, i chyba nic innego.
Toyota Corolla VI Sedan