Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VII Kombi 1.3 16V XLi 75KM 55kW 1995-1997

Lata produkcji: 1995 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1991 (w Europie – rok później), siódma generacja Toyoty Corolli charakteryzowała się dużo większymi wymiarami niż model poprzedniej generacji. Sylwetka nadwozia była także jeszcze bardziej zaokrąglona i masywniejsza. Stylistycznie samochód upodobnił się do dwóch innych modeli japońskiej marki: Camry oraz Cariny E. Toyota Corolla VII nie we wszystkich krajach sprzedawała się tak dobrze, jak jej wcześniejsze generacje, przede wszystkim za sprawą zwyżkujących cen jena. W 1997 r. zakończono produkcję modelu.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 115 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Układ jezdny - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~testdriver
Toyota Corolla VII
Kombi 1.3 16V XLi 75KM 55kW
Daję dobry. Ale - od roku mam też Civic 3D 1.4i (EJ9, D14A3 bez zwężki - więc moc koło 90KM). Corolla jest poprawnym niezawodnym przedmiotem codziennego użytku ale przy civicu nie może sobie stanąć - civic to przyjemność z jazdy - doskonałe prowadzenie przy każdej prędkości (da się pojechać 180 kmh - stabilność przy tej prędkości jest świetna). Pięknie chodzi w zakrętach (mimo, że nia ma stabilizatorów). Do setki po zdjęciu zwężki przyspiesza gdzieś koło 10,5 s. Po prostu nie chce się z tego auta wychodzić :). Silnik kręci spokojnie do 7,5 tys obrotów - ciężko sie zmusić do przepisowej jazdy ;). Oczywiście przy takiej jeździe łyknie koło 7,5 l. Jednakże kręcąc go max do 3 tys obr. średnie spalanie wychodzi ponizej 6 l w jeździe mieszanej. Reasumując: corolla jest poprawna jak pensjonarka ale przyjemność będzie tylko w civicu :). I to przy takiej samej niezawodności i mniejszym spalaniu. Dlatego następna bedzie HONDA.
4,5
~Rozmarynowski Jacek
Toyota Corolla VII
Kombi 1.3 16V XLi 75KM 55kW
Fajny samochód, może nie jest urodziwy, ale polecam jeżeli ktoś ceni niezawodnośc. Dla mnie jest troche za ciasny mam dwóch synów, poprostu się nie mieścimy. Byłem nim we Włoszech i Francji. Zaczynam rozglądać się za Verso.
2,9
~Zyzol
Toyota Corolla VII
Kombi 1.3 16V XLi 75KM 55kW
Z ta niezawodnosia toyoty to bym tak nie przesadzal jak inni. Nagle wystapila ustarka i nikt nie wie co to jest. Na pierwszych 3 biegach chula do 7 tys obrotow a na 4 i 5 biegu blokuje sie przy 3,5 tys. obrotow. Cos z elektronika. Nawet serwis Toyoty nia ma pojecia co to jest. Komputer nie pokazuje zadnego bledu, a silnik, katalizator i uklad wydechowy jest w pozadku. Jakas zagadka dla wszystkich mechanikow.

Usterki Toyota Corolla VII

Liczba wpisów: 15
Falowanie obrotów. Gaśnięcie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
Zaczęło sie od tego,że nie działało mi ogrzewanie kabiny. 2 dni później przy odpalaniu na zimnym silniku wchodził na 2200 obrotów co nigdy się nie zdarzało. Następnie dołączyło falowanie obrotów w zakresie 1200-2500 podczas jazdy na niedogrzanym jeszcze silniku aż w końcu silnik zaczął gasnąć w najmniej odpowiednim miejscu. Na szczęście odpalał, ale dopiero po kilku minutach. Po poradzie mechanika wymieniłem termostat i na jakieś 3 tygodnie był spokój a później od nowa to samo. Ponownie wymieniłem termostat tym razem na lepszej firmy i znowu na 3 tygodnie wszystko ok, aż wczoraj znowu auto zgasło tym razem na przejeździe kolejowym. Dodam,że wskazówka temperatury silnika znacznie szybciej dochodzi do oczekiwanego poziomu, a w środku wieje lodem. Dopiero po ok 5 km jazdy i po wydobyciu się z wywietrzników nieprzyjemnego zapachu zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Pomórzcie.
Oczekuje na rozwiązanie
duze spalanie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
od jakiegoś czasu auto zaczeło sporo palić a teraz wczasie dużego mrozu to nawet bardzo duzo w granicach 11.0l pozatym nie widac innych objawów .myślałem ze to termostat ale po wymianie mala ruznica mniej z 0,5l prosze o porade
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
zapala się lampka (!) "zatrzymaj się i sprawdź"
  • Toyota Corolla VII Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW 1995-1997
  • inne
Podczas jazdy zapala się lampka "zatrzymaj się i sprawdź". Dzieje się tak zarówno podczas przyspieszania jak i zwalniania, na prostej i na zakrętach, silnik ciepły jak i zimny...najczęściej gaśnie gdy zredukuję bieg do drugiego i dodam gazu,ale po chwili znowu się zapala...nie wiem co robić.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Toyota Corolla VII Kombi