Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VIII Sedan 1.3 86KM 63kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1997-2002, ósma generacja modelu. Toyota Corolla VIII zapisała się na kartach historii jako niezawodne, aczkolwiek kontrowersyjne auto ze względu na swój niespotykany design. Krytyce poddawano przede wszystkim przednią część samochodu i owalne, duże lampy. Japoński koncern podjął decyzję o kompletnym przebudowaniu przodu modelu po ledwie 30 miesiącach. Pomimo niedoskonałości stylistycznych Toyota Corolla cały czas bardzo dobrze się sprzedawała. To podczas produkcji tej generacji modelu przekroczono próg 25 milionów wyprodukowanych egzemplarzy Corolli. Właśnie w tym czasie Toyota Corolla została najchętniej kupowanym samochodem w dziejach motoryzacji.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 86 KM (63 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~bejgus
Toyota Corolla VIII
Sedan 1.3 86KM 63kW
Co tu dużo mówić wykończenie i spasowanie wszystkiego jest super (org. japan). Do tego wnętrze bardzo przyjemne, a nie tak jak w tych wszystkich nowych bryczkach srebrne wstawki na środku konsoli. Przecież to wygląda jak tania chińska robota. Tutaj tapicerka w stonowanych kolorkach przyjemne plastiki nic nie skrzeczy i nie razi w oczy. Silniczek ekonomiczny i niezawodny jeśli się go odpowiednio traktuje. Koszty utrzymania całkiem przyzwoite, jeśli wszystko się robi na czas. No i do tego ten znaczek na masce o czyms świadczy. Toyota - Today Tomorrow Always. Polecam Toyotę VIII generacji. Mój kolejny to też będzie Toyota ale myślę o Avensisie.
4,5
~valdi
Toyota Corolla VIII
Sedan 1.3 86KM 63kW
Trzeba się liczyć z tym że w samochodzie tej klasy nie zastaniemy komfortu, natomiast dla mnie istotne jest to, że mam samochód niezawodny, oryginalny akumulator wymieniłem po 8 latach. Za niecałe 300 zł. kupiłem w salonie toyoty nowy.uzywam oleju Mobil 1 syntetyk.Przy szybkiej jeżdzie na trasie powyżej 120 km/h bieże trochę oleju ale to jest normalne.4 litry oleju wliczajac w to wymianę starcza w zupełności na 10000 km.Spalanie auta w trasie jest rónomierne niezaleznie czy jedzie się 120 czy 160 km/h
4,2
~maciekmaciek
Toyota Corolla VIII
Sedan 1.3 86KM 63kW
auto katuje ponad 10 000km w mieście po dziurawych drogach, przy przebiegu 140 000km ciągam nim przyczepę DMC 700kg. jedyne co się zepsuło to przełącznik w kierunkowskazie i ... to tyle. o wyglądzie niema co pisać bo to kwestia gustu. jestem zaskoczony zawieszeniem , to jak ładnie tłumi nierówności. rozsądnie pali. co tu dodać?... następne auto jakie kupię to toyota.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla VIII Sedan 1.3 86KM 63kW 1997-2002
7,1
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Toyota Corolla VIII
Sedan 1.3 86KM 63kW
samochod przejąłem po dziadku ktory kupil auto w polskim salonie i do konca w nim tez serwisowal. ze swojej strony dolozylem do auta gaz sekwencyjny i odswiezacz ambipur. w momencie kupna samochod byl dosc mocno zmulony. po zmianie swiec, filtrow - panowie w sklepie polecili mi jakis dodatek do paliwa o dzialaniu odmulajacym oraz polecili przez jakis czas jezdzic tak by wskazowka dotykala czerwonych obrotow przed zmiana biegu. podzialalo.. ponadto tak sie przyzwyczailem do tego typu jazdy ze obudzil sie we mnie jakis sportowiec uliczny i spod kazdych switel ruszam jako pierwszy. przy przebiegu 137 000 zalozylem sekwencyjna instalacja LPG - dziala swietnie. przy jezdzie takie dosc sportowej w miescie i zimie (tzn biegi 1,2 i 3 zmieniam przy 6 000 obrotow) samochod pali 10L LPG, wiecej po prostu nie spali chocbym nie wiem jak sie staral. przy jezdzie z predkoscia 80-110 na wegieskim gazie i temp otoczenia ok 30 oC samochod spalil 6.5 gazu. usterek brak
11,8
Toyota Corolla VIII
Sedan 1.3 86KM 63kW
LPG / PB Z mojego doświadczenia ,ażeby ten silnik uciągnął ten pojazd i jedną osobę z przyspieszeniem 11sek to potrzebuje 14 l gazu W mieście poniżej 10 nie schodzi. Spokojna jazda ? Nie wiem co to znaczy wrzucać bieg 1 minute ? Nie da się opisać jak bo ja jeżdżę spokojnie ale biegi wrzucam pow 3500 obr/min Motor 4EFE ciągnie od 2500 - 5000 obrotów a do 6600 daje rade z pewnym zamuleniem. Moja skala podczas jazdy do pracy wacha się 2800-4500.Wykorzystuję jej pełną moc. i nie raz mijając młodych " gniewnych w golfach " obroty sięgały powyżej 6000. Auto jest nie do zajechania i dla mnie mógłby palić nawet 20L Rekompensuje to swoim Pewniakiem że po drodze nic mi się nie spi.....i
6,5
Toyota Corolla VIII
Sedan 1.3 86KM 63kW
ŚREDNIE MINIMALNE, 6.1 na trasie przy szybkości 110-140 nieraz redukując bieg do szybszego wyprzedzenia.trasa Bydgoszcz- malbork w 2 godziny. Mając 4 osoby w aucie każda ważąca średnio 75 kg przy pustym bagażniku. Jak załaduje bagażnik ok 30 kg dodatkowo + 0.5 Litra/100km. ŚREDNIE SPALANIE , jeżdżąc po Mieście ( Bydgoszczy) w miare dynamicznie przyspieszając zmieniając bieg przy 4 tysiącach obrotów( czyli tak 3/4 możłiwości auta) MINIMALNE SPALANIE na trasie przy 2 osobach w aucie i prędkości 110-130 więc pewnie do 90km/h spali ok 5.5 :) ale tego nie testowałem, bo to nie na moją cierpliwość:]
Wysokie spalanie.
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW 2000-2002
  • silnik
Od jakiegoś czasu mam nieodparte wrażenie, że moja Toyota zaczeła dużo palić. Po tankowaniu wychodzi lekko ponad 10l/100 km. Mam tu na myśli benzynę, gdyż LPG nie posiadam. Najpierw zapaliła mi się lampka check engine. Diagnosta odczytał 2 błędy, niestety nie pamiętam numerów. Usunął je. Więcej się nie pojawiają. Jednocześnie mam problem ze wskaźnikiem ilości paliwa. Po nalaniu pod korek, pokazuje 3/4 baku. Ale nie zawsze. Dziś już pokazuje lekko ponad full. W każdym razie z licznika wychodzi, że przejechałem 406 km od ostatniego tankowania, a bak przyjął prawie 41 litrów. Wszystkie km zrobiłem w mieście na krótkich odcinkach, ale prawie zawsze tak jeżdżę i nigdy tak nie palił. Zastanawiam się czy coś może być nie tak? Może ktoś miał taki problem? Podobne spalanie miałem w zimę przy trzaskających mrozach.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Zamek bagażnika
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 1997-2002
  • części blacharskie
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Po 3 latach i przebiegu 278 000 km wyrobił się bębenek zamka w bagażniku, przez co otwieranie stało się bardziej uciążliwe. Poza tym auto super, przejechałem w 1999-2003 298 000km bez NAJMNIEJSZEJ usterki. Wspominam z sentymentem; można jeździć aż się znudzi, bo nic się nie zepsuje. Produkcja - Anglik.
Stukanie w górnej części silnika
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1997-2002
  • silnik
Witam. W silniku po odpaleniu lekko falują obroty,później jest ok ale w górnej części silnika słychać stukanie, częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika. Auto nie gaśnie. Przebieg tylko na benzynie 146tyś. Rozrząd robiony w serwisie przy 120tyś. Uruchomiłem silnik bez pasków napędzających alternator i pompę wody oraz wspomagania kier. by wykluczyć te rzeczy i dalej to samo. Co to może być? Nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Corolla VIII Sedan