Szukaj

Informacje o Toyota Corolla XII

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja kompaktowej Toyoty zastępuje na rynku model Auris. Zupełnie nowa odsłona Corolli zadebiutuje w salonach w trzech odmianach nadwoziowych jako hatchback, kombi i sedan.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Łukasz
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Kupiłem w 2024 roku Corolle Comfort+TECH 140 KM. Auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Silnik 140 KM jest bardzo dobrym kompromisem, zarówno do jazdy miejskiej jak i na drogach szybkiego ruchu. Nie jest to auto do upalania, ale na autostradach też daje radę przy spokojnej płynnej jeździe (i też wyprzedzaniu). W mieście czy trasach krajowych (ok 90-100 km/h) spalanie to bajka, średnio ok 4 l/100 km, choć zdarzyło mi się na 14 km trasie w mieście zejść poniżej 3 litrów. Na autostradzie przy ok 140 km/h ok 6 litrów, ekspresówki 5-5.5. Jeśli chodzi o miejsce wewnątrz, to nie jest źle, dla rodziny z 2 dzieci jak najbardziej OK.
Dodane 1 miesiąc temu
4,5
~Grzegorz
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.2 Turbo D-4T 116KM 85kW
Auto użytkowane przeze mnie 3,5 roku, kupione jako nowe do tej pory przejechałem nim 55 tyś km. Auto użytkowane na codzień 80% trasa 20% cykl miejski. Silnik elastyczny, moc w zupełności wystarczająca do normalnej eksploatacji. Nie jest to auto do szybkiej jazdy, a do standardowego i bezpiecznego przemieszczania z punktu A do B. Jak to Toyota odwdzięcza się bezproblemową i tanią eksploatacją. Spalanie całkiem niskie, przeglądy w ASO wykonywane co 15tys km. Mały przegląd ok. 1000zl, duży (co 30 tyś. km) ok. 1300-1400zł. W aucie przez cały okres eksploatacji nic się nie zepsuło, jedyne co jest irytujące to przy dodatkowym zabezpieczeniu antykradzieżowym montowanym przez salon, trzeba stosunkowo często wymieniać baterię. Oprócz tego samochód raz był na akcji serwisowej wadliwej pompy paliwa, lecz była to wizyta planowana, a auto nie zostało wcześniej "uziemione". Z minusów na pewno trzeba wspomnieć o stosunkowo słabym wyciszeniu, w aucie robi się głośno powyżej 120km/h, lakier też jest raczej z tych delikatnych ale to teraz problem u wszystkich producentów. Jeżeli szukasz auta które odwdzięcza się niskimi kosztami eksploatacji oraz niezawodnością to polecam.
Dodane 1 miesiąc temu
5,0
~Jarek
Toyota Corolla XII
Sedan 1.5 VVT-i 125KM 92kW
To moja trzecia Corolla. Najlepsza ! Może dlatego że pierwsza z salonu nowa a nie z odzysku. Comfort + tech. za 110 tyś. zł. 1.5 benzyna bez hybrydy, automat. Dla mnie rewelacja. Pierwszy mój automat. Nie jeżdżę w mieście powyżej 50 km /h na trasach szybkiego ruchu więcej niż 120 km/h a na autostradach 140 km/h. spala 5.2 - 6.5 litra/100. Czy jest głośna ? Słyszę co do mnie żona mówi więc jest ok. Przyjemnie i lekko się prowadzi, tempomat adaptacyjny prowadzi auto za Ciebie więc się nie męczę. Nie szukajcie wad bo ich nie ma. Pozdrawiam Wszystkich posiadaczy Corolli sedan. Ps. polecam tylko benzyna bez hybrydy /ponieważ podróżuję między miastami robię trasę. /
Dodane 1 miesiąc temu
Średnie spalanie dla Toyota Corolla XII
4,6 – 7,4
l/100 km
7,0 – 8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Liczba komentarzy: 1
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW
Auto-smutna zagadka. Z jednej strony swietnie zbudowane, zbalansowane, dobrze jezdzace auto, naprawde jest bardzo dojrzale i przyjemnie sie prowadzi. Z drugiej strony zaskakujaco marne wyniki spalania, nie majace NIC WSPOLNEGO z dziwacznymi opisami super-ekonomicznej jazdy. Trzy miesiace od zakupu probuje kazdego sposobu na otrzymanie obiecywanych oszczednosci - i jest tragicznie. Jazda na wartosci jakie opisuja inni bajkopisarze to horror - trudno to opisac, auto wlasciwie rozpedza sie cale minuty, jest wieksza zawalidroga niz rowery czy ciagniki, a strategia ladowania aku jest taka ze ani akumulator naladowany ani jazdy ev nie ma. Szybkie przyspieszanie i zeglowanie - tak, ale taka jazda to takze mordega. Trasy krotkie, takie do 3-5km - nie ma opcji zebym zszedl ponizej 5-5.5 litra, chyba ze toczac sie niczym slimak w okolicach 18-20kmh... Trasy szybkiego ruchu - masakra, nie dosc ze potwornie glosno od szumow to na dodatek spalanie trudno utrzymac w 5-tkach, a mowimy o predkosciach do 120kmh, jazda powyzej 130kmh na letniej zapchanej esce oznacza spalanie nawet 7 i to przy marnym tempie. Wieksze predkosci - niewyobrazalne na dluzsza mete. Jazda na odcinkach podmiejskich ~20-25km - ideal, tu mozna spokojnie jezdzac i nawet dosc szybko zeglujac miec wyniki z 4-ka z przodu, chyba nawet 3-tki sie przytrafia. Wszystko to przy jezdzeniu o wiele wolniej niz np. duzym dieslem, a o komforcie i ciszy nawet nie ma co podejmowac dyskusji bo to zart. Do tego doprowadzajacy do wscieklosci system RSA, ktory Toyota postanowila przygotowac tak, zeby nie dal sie wyciszyc, i zeby zrobic wiecej niz inne marki i zdewastowac psychike kierowcy oraz sprawic ze nikt normalny nie rejestruje bebniacych ciagle komunikatow z tego systemu, a wiekszosc ludzi wylacza caly system RSA i to zwykle manipulujac podczas jazdy... Tym sposobem nie tylko wyrzuca sie do kosza system ostrzegania o przekroczeniu predkosci, ale takze i caly system rozpoznawania znakow - kompletne nieporozumienie. Do tego silnik - jak to kazdy tego typu silnik swoja moc pokazuje dopiero jak sie mocno naciska... Bez klopotu mozna nim tak przyspieszyc ze przy predkosciach powyzej 60-70 auto szuka trakcji na oponach :) - z tym ze oczywiscie nie ma to nic wspolnego z jakimikolwiek oszczednosciami, a silnik, dosc starawej konstrukcji (ogolnie), wszystko to ofertuje dopiero w wysokich obrotach. Wyniki spalania jakie wtedy sie pokazuja to powrot do dawnych epok :) - wspolczesne silniki z turbinami musialyby sie mocno napracowac na taki wir w baku. Pisze zeby ktos podejmujacy decyzje mogl ja dobrze przemyslec - ja uleglem bajdurzeniu internetowych "eko-riderow" oraz marketingowi. W porownaniu do wielkiego i pojemnego auta kombi z 2-litrowym dieslem nowej generacji to nie ma jakiekolwiek oszczednosci, a gdybym mial swoimi dieslami jezdzic w tak powolny i dziwaczny sposob to mialbym spalania rzedu 3litrow... Porownanie do mocnych ceed czy octavii - ceed mial spalania ponizej 5, a trudno bylo wyjsc ponad 6 nawet jezdzac nim mocno (automat i 150km). Octavia bije na glowe i spalaniem i predkosciami podroznymi i wyciszeniem... Do tego dorzuce ze nowa Corolla ma tez wlasciwie gole blachy na nadkolach, z niespotykanymi juz dzis dziwnymi laczeniami blach, co az pachnie problemami z wilgocia i rdza po kamykach. Tak - tylko polowa nadkola jest zakryta plastikami - reszta wesolo pokazuje blachy, 15lat temu to moze bylo spotykane. no coz - jak napisalem, auto-zagadka, nie bardzo wiadomo jak nim jezdzic zeby nie robic za cos podobnego do mini-auta 125ccm a jednoczesnie miec chocby czesc z tych obiecywanych oszczednosci paliwa... To wszystko jeszcze przed zima, ktora wg opisow przyniesie jeszcze gorsze wyniki :). Wlasciwie nie wiem gdzie to auto pasuje - w miescie oszczednosci sa tylko w porownaniu do takich samych konstrukcji, na eskach to trudno to porownywac nawet do starych diesli bo sa na pewno lepszym wyborem. Wiem, wiem - slyszalem takie bajki przy autach z dawnymi dpf-ami, trzeba jezdzic na krotkich trasach, tak zeby silnik sie napracowal, ale nie za dlugo :). Dobierzcie sobie takie warunki i bedzie wspaniale. Tylko jeszcze trzeba pamietac o wylaczeniu RSA, bo inaczej dostaniecie szalu od ciaglego bebnienia bezsensownych komunikatow - powtarzanych co chwila, oraz notorycznie sie mylacych (np. u mnie rejestruje dwukrotnie znaki namalowane na tekturze, typu "zwolnij, nie kurz" i uznaje ze to prawdziwe, albo zczyta naklejke z jadacego obok pasem autobusu...). Nie myslcie ze przesadzam :) - juz po postoju na mopie czy tankowaniu paliwa trzeba bedzie to badz*ie znowu wyklikac w menu, bo toyota uznala ze zmusi wszystkich do tego wynalazku.
Dodane 2 miesiące temu
4,5
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Auto znakomite na miasto. W mieście jeżdżąc spokojnie można zejść do wartości poniżej 3L/100km. Na codzień nie zwracam za bardzo uwagi na styl jazdy i wykręcam spalanie na poziomie 4.8L/100km (90% miasto). Na trasie do 140km/h na tempomacie 5,0-5,3L/100km.
Dodane 1 miesiąc temu
4,5
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Auto znakomite na miasto. W mieście jeżdżąc spokojnie można zejść do wartości poniżej 3L/100km. Na codzień nie zwracam za bardzo uwagi na styl jazdy i wykręcam spalanie na poziomie 4.8L/100km (90% miasto). Na trasie do 140km/h na tempomacie 5,0-5,3L/100km.
Dodane 1 miesiąc temu

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 24
Klapa bagażnika
  • Toyota Corolla XII Hatchback
  • nadwozie
  • 36 tys. km
To raczej z tych rzeczy, żeby sie przyczepić ale strasznie irytujące. Po każdym deszczu czy myjni, po otwarciu klapy bagażnika woda zaczyna kapać stróżką do bagażnika a czasami jak stane troche bliżej lampy to kapie na głowę. Wyglada jak jakaś wada fabryczna przy projektowaniu albo coś zle złożone w fabryce. Nawet nie wiem gdzie ta cała woda się zbiera. Czy może spowodować jakieś problemy w późniejszym terminie? Czy zacznie coś tam pęcznieć i wypadnie szyba? Nie wiem. Samochód nowy odebrany z przebiegiem 1 kilometr nie bity.
Dodane 2 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stukanie zawieszenia
  • Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • zawieszenie
  • 1 tys. km
Witam, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej hybrydy. Po przejechaniu ok 400 km zacząłem słyszeć stuki dochodzące z przedniego zawieszenia. Po wizycie w serwisie, po sprawdzeniu zawieszenia serwisant stwierdził, że tak po prostu powinno być i nie powinienem się martwić. Niestety szukanie nasila się. Sprawdziłem to na własną rękę i stwierdziłem, że te odgłosy dochodzą z poduszki wahacza. Jest to niestety bardzo niekomfortowe, zważając, iż jest to nowy samochód. Czy istnieje możliwość wymiany na gwarancji, jak należy to załatwić w salonie? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Odchodząca folia od listew przyokiennych chromowanych
  • Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 6
Listwy przyokienne cchromowane są pokryte folią pewnie po to aby ten pseudo chrom nie wyblakł. Usterka pojawia się na każdej takiej listwie przynajmniej w moim aucie dotyczy tego że owa folia po jakimś czasie odchodzi , babelkuje i wygląda jakby ktoś zapomniał ja zerwać , ale uwaga po jej zerwaniu ten pseudo chrom zaczyna ścierać się i wygląda to wszystko katastrofalnie . Uwaga Toyota o tym wiedziała i wskazała ASO aby zostały ściągnięte i wymienione na czarne ale niektórzy sprzedawcy tego nie zrobili i ja właśnie męczę się teraz z serwisem , masakra , sprawa trafiła już do Toyoty Poland i czekam co odpiszą. Ocena specjalisty i rada prawnika - wskazuje bezprzecznie na wadę ukryta !!!!!
Dodane 4 lata temu
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 4
4,8
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Instalacja godna polecenia - butla ma realną pojemność 42l, co przy realnym spalaniu w trybie mieszanym 5.2l/100 daje zasięg 800km. Mam jednak 2 uwagi: • wyczuwalne szarpnięcie w momencie przełączenia z benzyny na LPG • przy nagłym silnym dodaniu gazu występuje pojedyncze lekkie szarpnięcie bardzo podobne do tego jak w chwili przejścia na LPG Mam porównanie tej...
Dodane 3 miesiące temu
3,0
Toyota Corolla XII
Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO 094 ECO
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 13 tys. km
Nie nadaje się do niczego, szarpie na niskich obrotach, czyli ze skrzynią cvt przy każdym puszczeniu i dodaniu gazu. Na niskich prędkościach to nawet potrafi kangura zrobić. Wtryskiwacze wymienione dwukrotnie na gwarancji, dalej to samo. Przełączenie też dobrze wyczuwalne. Nie uruchamiam tego dziadostwa bo szkoda mi skrzyni biegów.
Dodane 3 lata temu
4,3
Toyota Corolla XII
TS Kombi 1.2 Turbo D-4T 116KM 85kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Instalacja dziala na zasadzie dotrysku gazu z tego co czytalem to na wyzszych obrotach 4 na 5 wtryskow to gaz pozostale to benzyna na wolnych obrotach caly czas benzyna. Auto spala w cyklu mieszanym 2 l benzyny i 7 l gazu na 100 km.
Dodane 4 lata temu
Toyota Corolla XII

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów