Szukaj

Informacje o Toyota Corolla XII Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Do napędu nowego modelu  posłużą silniki benzynowe oraz napędy hybrydowe, w ofercie nie znajdziemy diesla. Corolla Sedan będzie dostępna z  silnikiem 1.6 oraz napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM. W nadwoziu hatchback i kombi będzie dostępny  silniki 1.2 Turbo o mocy 116 KM oraz dwa układy hybrydowe, słabszy o pojemności 1.8 i mocy 122 KM oraz zupełnie nowy dwulitrowy układ oferujący aż 180 KM.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 177 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Kuba
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Mam auto od niedawna, przejechałem trochę ponad 2tys. km głównie po S-kach i autostradach. Trochę mało żeby precyzyjnie określić awaryjność czy spalanie, ale chcę się podzielić pierwszymi wrażeniami. Wersja Style jest bardzo bogato wyposażona. Jak dla mnie brakuje tylko czujników martwego pola. Trochę mało ergonomiczne wnętrze - brakuje przede wszystkim dodatkowej półki na jakieś dokumenty, zwłaszcza że miejsce pod konsolą przy dźwigni biegów zostało przeznaczone na indukcyjną ładowarkę tel. Ale to co dla mnie jest największym mankamentem do hałas. Co prawda ta hybryda jest chyba trochę cichsza od poprzedniego modelu (przynajmniej silnik pracuje trochę "kulturalniej"), ale hałas spod kół i szum powietrza przy prędkościach ponad 130km/h są bardzo dokuczliwe. Po dłuższej trasie ból głowy murowany. Poza tym oceniam auto bdb - zwłaszcza w standardzie Style.
4,7
~Andrzej
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Samochód użytkuję zaledwie od dwóch tygodni, zatem piszę raczej o pierwszych wrażeniach, a te są bardzo pozytywne. Przesiadłem się do Corolli z Hondy Accord i spodziewałem się znacznego obniżenia komfortu jazdy, szczególnie iż wcześniej czytałem o rzekomej hałaśliwości tego auta. Tymczasem komfort jazdy jest jak najbardziej na plus. Przyspieszenie i dynamika samochodu również, a spalanie; REWELACJA! Brak zamykanych – zasuwanych schowków (poza tym w podłokietniku i przed pasażerem), to niewątpliwie pewien niedostatek, ale to bolączka wszystkich aut, których zakup rozważałem przed zakupem Corolli. Teraz nieco o spalaniu: w mieści (Warszawa) średnia spalania po przejechani 300 km - 4,5 L/100 km. Trasa 200 km: Warszawa - Radom - Warszawa, to 4,2 l/100km (jazda z użyciem aktywnego tempomatu ustawionego na 110 km/h). W moim mniemaniu to świetny wynik, mimo że w ocenie producenta mój styl jazdy w kwestii jej ekonomiki pozostawia wiele do życzenia (oceny, jakie wystawia mi Toyota w aplikacji MyT za wykorzystanie układu hybrydowego, to średnio 85 pkt. na 100). Tak już zostanie, bo nie będę silił się na flegmatyczny start spod świateł, by zaoszczędzić dodatkowe 0,2 l paliwa na 100 km. Jazdy próbne odbyłem w ubr. w modelu ze 122 konnym zespołem napędowym i w moim odczuciu nowa 140 konna wersja zespołu napędowego pracuje ciszej, co wydaje się logiczne, mniejsze obroty silnika przy danej prędkości. Bardzo wygodne fotele.
4,8
~major2612
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Bardzo dobre auto spełniające swoje zadanie w 100%. W tym przedziale cenowym trudno znaleźć lepszą propozycję. Hybryda pod maska w najnowszej wersji robi dobra robotę, osiągi są znacznie lepsze niż we wcześniejszych wersjach, spalani jeszcze niższe. Najważniejsze zalety Corolli to niezawodność, niska utrata wartości i niskie koszty utrzymania. Pod względem komfortu można się czepiać kilku szczegółów, ale prawda jest taka, że w każdym aucie coś się znajdzie.

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 20
Klapa bagażnika
  • Toyota Corolla XII Hatchback
  • nadwozie
  • 36 tys. km
To raczej z tych rzeczy, żeby sie przyczepić ale strasznie irytujące. Po każdym deszczu czy myjni, po otwarciu klapy bagażnika woda zaczyna kapać stróżką do bagażnika a czasami jak stane troche bliżej lampy to kapie na głowę. Wyglada jak jakaś wada fabryczna przy projektowaniu albo coś zle złożone w fabryce. Nawet nie wiem gdzie ta cała woda się zbiera. Czy może spowodować jakieś problemy w późniejszym terminie? Czy zacznie coś tam pęcznieć i wypadnie szyba? Nie wiem. Samochód nowy odebrany z przebiegiem 1 kilometr nie bity.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stukanie zawieszenia
  • Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • zawieszenie
  • 1 tys. km
Witam, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej hybrydy. Po przejechaniu ok 400 km zacząłem słyszeć stuki dochodzące z przedniego zawieszenia. Po wizycie w serwisie, po sprawdzeniu zawieszenia serwisant stwierdził, że tak po prostu powinno być i nie powinienem się martwić. Niestety szukanie nasila się. Sprawdziłem to na własną rękę i stwierdziłem, że te odgłosy dochodzą z poduszki wahacza. Jest to niestety bardzo niekomfortowe, zważając, iż jest to nowy samochód. Czy istnieje możliwość wymiany na gwarancji, jak należy to załatwić w salonie? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Odchodząca folia od listew przyokiennych chromowanych
  • Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Listwy przyokienne cchromowane są pokryte folią pewnie po to aby ten pseudo chrom nie wyblakł. Usterka pojawia się na każdej takiej listwie przynajmniej w moim aucie dotyczy tego że owa folia po jakimś czasie odchodzi , babelkuje i wygląda jakby ktoś zapomniał ja zerwać , ale uwaga po jej zerwaniu ten pseudo chrom zaczyna ścierać się i wygląda to wszystko katastrofalnie . Uwaga Toyota o tym wiedziała i wskazała ASO aby zostały ściągnięte i wymienione na czarne ale niektórzy sprzedawcy tego nie zrobili i ja właśnie męczę się teraz z serwisem , masakra , sprawa trafiła już do Toyoty Poland i czekam co odpiszą. Ocena specjalisty i rada prawnika - wskazuje bezprzecznie na wadę ukryta !!!!!
Toyota Corolla XII Sedan Facelifting