Szukaj

Informacje o Toyota Prius IV Hatchback Plug-in 1.8 Hybrid Plug-in 122KM 90kW od 2017

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Zwykle kolejna generacja samochodu jest szybsza, lepiej przyspiesza, zapewnia więcej emocji… Tu jest trochę inaczej. Dynamika nie uległa większym zmianom. 122-konny układ hybrydowy dalej nie jest demonem prędkości, ale za to na drodze zachowuje się dość dynamicznie i co najważniejsze - w tej generacji pozwala uszczknąć jeszcze więcej ze zużycia paliwa. Bo tak naprawdę o tym w tym aucie chodzi. Miłośnicy wrażeń nie mają tu czego szukać, ale za to spokojni kierowcy, którzy chcą tanio jeździć, poczują się jak w domu.

czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 3600 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Karoseria
Średnie spalanie dla Toyota Prius IV Hatchback Plug-in 1.8 Hybrid Plug-in 122KM 90kW od 2017
3,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Hatchback Plug-in 1.8 Hybrid Plug-in 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Posiadam go dopiero ok. 1 miesiąca (zima). Przejechałem nim 1000km. Po zakupie do domu 300km na benzynie spalanie 4,5l/100km. Później cały czas jazda po mieście i do pracy (razem 700km), tylko na prądzie ładowanym z gniazdka domowego. Zużycie średnie z tego miesiąca jakie podaje komputer to 18,3kWh/100km. Ciekawostka: Prius posiada komputer z danymi zużycia benzyny i prądu 2 lata do tyłu (średnie miesięczne zużycie benzyny i prądu). Poprzedni właściciel jeździł prawie cały czas na prądzie, ponieważ wynika z danych, że przez 2 lata zużył tylko 20 litrów paliwa, ja w drodze powrotnej po zakupie dołożyłem kolejne 13,5 litra. Natomiast od nowości samochód spalił tylko ok. 39 litrów benzyny (auto ma 2 lata i 3 miesiące), czyli 5,5 litra spalił przez 3 miesiące, których już nie pokazuje komputer, a wynika to ze średniego spalania i przebiegu od nowości 13100km i 0,3 litra/100km. Natomiast prądu Prius spalał przez te 2 lata do tyłu średnio miesięcznie od 13kWh/100km latem do 20kWh/100km zimą.
3,9
Hatchback Plug-in 1.8 Hybrid Plug-in 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Samochód bezawaryjny. Jest znakomicie jeśli ktoś może się ładować z gniazdka wtedy spalanie 0 litrów. Ja korzystałem z auta przez 9 miesięcy. Udało mi się nie tankować samochodu przez trzy miesiące ponieważ jeździłem w zdecydowanej większości na prądzie i tak przejechałem 4500 km na jednym zbiorniku paliwa. Prius może pokonać na prądzie max 56 km. Dla mnie to rewelacja bo mam do pracy w obie strony 45 km więc tankuję bardzo rzadko. W trasie bardzo komfortowy ale spalanie rośnie do poziomu 4,9 l/100 km przy prędkości 140 km/h.
3,2
Hatchback Plug-in 1.8 Hybrid Plug-in 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Najoszczędniejszy samochód świata, eksploatacja najtańsza. Jazda na benzynie koszt 100km =17 PLN, a na prądzie 100km = 0 PLN (fotowoltaika)
Toyota Prius IV Hatchback Plug-in