Szukaj

Informacje o Toyota Yaris IV Hatchback Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW od 2024

Lata produkcji: 2024 – teraz
Segment: Auta małe

Yaris IV generacji wykorzystuje nową platformę GA-B znaną z większych modeli marki. Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach McPhersona zaś z tyłu występować może zarówno belka skrętna jak i układ wielowahaczowy.

Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2024 roku
Pojemność skokowa 1490 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4800-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 97,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Toyota Yaris IV Hatchback Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW od 2024
4,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,7
Toyota Yaris IV
Hatchback Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW
Yaris IV 130KM 1.5 dynamic force hybrid 2025 to bardzo oszczędne auto. Dużo jednak zależy od pogody i innych uczestników ruchu. Przy codziennej jeździe na odcinku aglomeracja-zakorkowane miasto w godzinach porannych średnio 3,2l/100km. W piątki rano da się zejść do 2,7l/100km. W godzinach popołudniowych gorzej - Jak na drodze wojewódzkiej trafi się "zamulacz" jadący ekodieslem 40/h przy pustej drodze to Yaris spali nawet 5,5l/100km. Jak się takiego wyprzedzi to do 3,8l/100km można zejść. Po pierwszych 5tys.km średnie spalanie komputer pokazuje na 3,4l/100km. Zaskakujący jest dla mnie akumulator napędu elektrycznego, który przy wyłączonej klimatyzacji pozwala nawet przy niskim stanie naładowania pokonać 20 minutowy korek bez załączenia silnika spalinowego. Tak czy inaczej pełny bak (35l) tankuje za mniej niż 200zł i starcza na ponad dwa tygodnie codziennej jazdy.
3,7
Toyota Yaris IV
Hatchback Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW
Yaris IV 130KM 1.5 dynamic force hybrid 2025 to bardzo oszczędne auto. Dużo jednak zależy od pogody i innych uczestników ruchu. Przy codziennej jeździe na odcinku aglomeracja-zakorkowane miasto w godzinach porannych średnio 3,2l/100km. W piątki rano da się zejść do 2,7l/100km. W godzinach popołudniowych gorzej - Jak na drodze wojewódzkiej trafi się "zamulacz" jadący ekodieslem 40/h przy pustej drodze to Yaris spali nawet 5,5l/100km. Jak się takiego wyprzedzi to do 3,8l/100km można zejść. Po pierwszych 5tys.km średnie spalanie komputer pokazuje na 3,4l/100km. Zaskakujący jest dla mnie akumulator napędu elektrycznego, który przy wyłączonej klimatyzacji pozwala nawet przy niskim stanie naładowania pokonać 20 minutowy korek bez załączenia silnika spalinowego. Tak czy inaczej pełny bak (35l) tankuje za mniej niż 200zł i starcza na ponad dwa tygodnie codziennej jazdy.
4,3
Toyota Yaris IV
Hatchback Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW
Miasto przy piłowaniu: 5l/100km Miasto oszczędnie i bez korków: 3.5l/100 Miasto oszczędnie w korkach: 4-4.5l/100 Trasa oszczędnie (głównie drogi powiatowe): 3.5l/100 Trasa autostrada z testowaniem trybu power: 5-5.5l/100 Auto jest świetne. Pomimo małych rozmiarów, jadąc zgodnie z przepisami, można komfortowo pojechać (raz na jakiś czas, w dwie, trzy osoby) w trasę typowo wczasową, typu Warszawa - Mazury; Warszawa - Beskidy. Do miasta (u mnie 90% czasu) nic lepszego nie znajdziesz.

Usterki Toyota Yaris IV

Liczba wpisów: 29
Rozładowany akumlator 12v problem z uruchomieniem
  • Toyota Yaris IV Cross Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 3
Cześć kupiliśmy małe auto na dojazdy do sklepu i pracy max 40km. Przez miesiąc wszystko było ok. Po miesiącu się zaczęło rano auto było zablokowane i otworzenie drzwi możliwe jedynie grotem. System się nie podniósł i brak reakcji na próbę odpalenia. Wezwane asistance auto odpaliło i zostało umówione na wizytę w serwisie toyoty. Sprawdzenie aku i wszystko ok. Po trzech tygodniach asistane wezwane ponownie do tej samej awarii następnie po tygodniu i jeszcze raz po dwóch dniach i znowu po dwóch dniach. Ostatecznie auto zabrane lawetą na serwis. Przez tydzień sprawdzanie aku. Według serwisu wszystko ok przed wydaniem aku doładowane. 6 tygodni spokoju i znowu to samo. Serwis dilera gdzie auto było kupione stwierdził że auto robi za krótki odległości i nie może doładować aku. Propozycja ponownego sprawdzenia aku (sprawdzane juz 5 razy). Auto powinno robić co najmniej 100 km gdzie podczas wybierania samochodu było jasno powiedziane ze auto będzie robić max 40 km mało tego diler powiedział że auto jest przeznaczone do miasta na krótkie dystanse a nie w trasę. Poza tym auto strasznie mułowate i głośne, pali jak smok najlepiej było by mieć stałe podłączenie do dystrybutora. Komputer pokazuje ponad 500km zasięgu realny max 400 a na autostradzie 250-300km. Nigdy więcej takiego gniota jak toyota a tym bardziej hybryda. Tylko Diesel jak do tej pory w stu procentach nie zawodny auto robi 1,5 km dwa razy dziennie i nie ma problemów z odpaleniem nawet po miesiącach. STOP HAIBRYD GO DIESEL!!!
2 komentarze
zbyt słaby akumulator
  • Toyota Yaris IV Cross 1.5 125KM 92kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 160
Nie 3
Auto ma przejechane ok.2000 km i jest w większości wykorzystywane do podjazdów na zakupy tj. odległ. ok. 1,5 -2,0 km- krótki postój i ponownie ten sam dystans. Po takich jazdach pojazd ma problem z odpaleniem. Brak jest właściwego prądu do rozruchu silnika/"dławi się" przy kręceniu rozrusznikiem. Po garażowaniu samochodu przez 3-4 dni w temp. ok. +3-5 st. C - ten sam problem. Akumulator - to VARTA 45Ah; 286A czarny. Wg. różnych źródeł napotkanych i internecie optymalną wielkością dla takiego auta jest bateria o parametrach: 48-53Ah i 470-530A. Zgłoszony problem u dealera - sprawdzenie akumulatora poprzez jego test i uznanie go za sprawny (brak podjęcia formalnej reklamacji - wydruk z testu akumulatora).
70 komentarzy
"Klejenie" klockow hamulcowych do tarcz
  • Toyota Yaris IV GR Hatchback 1.6 261KM 192kW 2020-2024
  • układ hamulcowy
  • 1 tys. km
Już dwa razy nastąpiło "sklejenie" klocków hamulcowych do tarcz po tygodniowym postoju samochodu w garażu. Klocki tak mocno "sklejone" z tarcza ze ruszenie samochodem skończyło się zerwaniem częsci materiału z klocka. Serwis Toyoty dał salomonowa porade musi Pan więcej jeżdzić tym samochodem. Samochód w serwisie i czekam na decyzje kto pokryje koszty wymiany klocków. Tylko czy problem ponownie nie wystąpi. Jeśli ktoś z użytkowników ma podobny problem to prosze o info. Na stronach Yaris GR UK (Anglia) użytkownicy poruszają ten sam problem, tylko tam serwisy wymieniają klocki bez zbędnej dyskusji. Jaki bubel Toyota zastosowała.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Yaris IV Hatchback Facelifting