Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Cabrio

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz

Volkswagen Golf III Cabrio – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 4
Długość 4020 mm
Szerokość 1695 mm
Wysokość 1410 mm
Rozstaw osi 2475 mm
Rozstaw kół - przód 1464 mm
Rozstaw kół - tył 1428 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 448 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 270 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Cabrio
7,9 – 9,3
l/100 km
4,9
l/100 km
9,3 – 11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Volkswagen Golf III
Cabrio 2.0 i 115KM 85kW
Golf III Cabrio 2,0 8v 115KM, skrzynia automatyczna, sekwencyjna instalacja gazowa. Spalanie na krótkich odcinkach 5km (miasto) siega 14 litrow latem, zima do 15 litrow. Na trasie przy prędkosciach ok 100km/h ok 10litrow. Jazda mieszana 50% miasto i 50%trasa spalanie 12litrow (wartości te dotycza spalania gazu). 115km jakos sobie daje rade z automatem, ale rewelacji nie ma, ale auto z takim silnikiem i automatem nie słuzy do wyscigow. Porownujac do spalania astry 1,6 8v ktora zima na odcinkach 5km potrafi spalic 13-13,5 litrow gazu, golf nie wychodzi tak tragicznie.
10,5
Volkswagen Golf III
Cabrio 1.8 i 90KM 66kW
Samochod niepsujący sie :) przez 3 lata wymienilem złacze elastyczne termostat i przeguby :) tygodniowo robilem nim zdecydowanie za duzo km niz powinienem robic samochodem tego typu ... bez dachu ciszej niz z dachem ... ciagle szumy (jazda bardzo meczyla)... twarde zawieszenie (seryjne) -CZOŁG! . Spalanie to juz co innego ;/ na poczatku palił mi przy ostrej jezdzie 10 litrow maX ... pozniej ... pozniej cos sie stalo... spalanie wzrosło i minimalne bylo 9-10 przy spokojnej jezdzie ... na autostradzie powyzej 130-140 km palil ile w baku bylo ... vmax około 185 km/h ...ze względu na bezawaryjność samochod wspominam bardzo dobrze - samochod na krótkie trasy...pozdrawiam i mimo to polecam :)
9,2
Volkswagen Golf III
Cabrio 1.6 i 100KM 74kW
1.6 100km nie jest demonem przyspieszenia, ale pozwala podróżować w miarę dynamicznie i przy rozsądnym użytkowaniu jest bardzo ekonomiczny. Średnie spalanie PB przy mieszanej jeździe bez zamulania, ale również bez szaleństw to 8l, w zimie na krótkich trasach potrafi spalić i 12l.. Na gazie średnie spalanie w moim przypadku to niecałe 9l, w trasie 90-130km/h można zejść poniżej 8l, 170 i więcej to już 12+ .

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Cabrio