Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Hatchback 1.6 100KM 74kW 1995-1997

Lata produkcji: 1995 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Hatchback 1.6 100KM 74kW 1995-1997
8,7
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Witam posiadam golfa III 1.6 100km rok czasu kupiony bez gazu z przebiegiem 185tys (prawdziwym sprawdzanym z nr vin) zagazowany zaraz po zakupie. W rok przejechalem 11tys km najnizsze spalanie jakie udalo mi sie osiagnac to 7 l lpg na trasie ok 300km (bez klimy) z klima 8 l lpg to takie minimum przy jezdzie autostradowej do 100km/h, w miescie 11-12 l zalezo od korqw i ciezkosci nogi ale 12 l nie udalo mi sie przekroczyc ogolnie silniczek rewelacja goraco polecam do zakupu i ewentualnego zagazowania :))
9,9
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Spalanie moim zdaniem jest ok (opony 195/50) wychodzi średnio 10l trzeba go po prostu wyczuć, pewnie było by mniejsze po wymianie listwy wtryskowej bo instalacja lpg ma przejechane już ponad 50tys km . Spalanie benzyny jest ok 1.5 do 2 litrów mniejsze, dużo do powiedzenia ma klima to właśnie ona powoduje spalanie 13 litrów w mieście ( mam na myśli upał i zakorkowaną Warszawę) za to w trasie bierze już tylko 0,5 litra więcej. Części są śmiesznie tanie moim zdaniem, naprawy nie zbyt skomplikowane bo konstrukcja jest prosta. Jedynym minusem tego samochodu jest bardzo trudne znalezienie zadbanego egzemplarza, szczególnie w tej wersji GT, do tego z sekwencją i działającą klimą (ja kupiłem z działającą ale i tak za wymianę łożyska kompresora zapłaciłem 3 stówy objawy to głośne "wycie" jak silnika elektrycznego)). Ja zjeździłem w sumie pół Polski zanim znalazłem golfa z dobra podłogą i nadwoziem(większość ideałów na allegro albo nie miało podłogi albo zapadaczony silnik, zawieszenie), tym wyposażeniem i gazem, ale warto było dopłacić i cieszyć się frajdą z jazdy.
9,6
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.6 100KM 74kW
średnio na LPG moj golf 1.6 101KM pali około 9,5 i nie jeźdze tylko po trasach. Codzienne użytkowanie w mieście po ulicach na niewielkich odcinkach a w weekend to już trasa i tygodniowo robie około 300km

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Hatchback