Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1993-1997

Lata produkcji: 1993 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 202 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~fordziu_mk3
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Samochód spełnia swoją rolę - bezawaryjnie, w nie najgorszych warunkach dowozi do pracy, przy czym jest dość dynamiczny i bardzo mało pali. Kolejną zaletą jest niska cena zakupu, niskie koszty utrzymania oraz szeroki dostęp do części nowych i używanych. Głównym minusem Golfa III jest słabe zabezpieczenie antykorozyjne i wiek - ze starości może się rozsypać wszystko. Poza tym samochód wypada dobrze i jestem z niego zadowolony. Jego konstrukcja jest bardzo prosta, więc nie ma też problemów z przydomowymi naprawami.
4,4
~marek_margasiński
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Miałem dwa Golfy III i rozglądałem się nawet za trzecim. Szkoda, że tak szybko gniją, ale poza problemami blacharskimi to na prawdę świetne samochody porównując to co oferują do ich ceny. Trochę niewygodne przednie fotele, ale miejsca dla kierowcy i pasażerów jest akurat, wyciszenie średnie. Osiągi pozwalają na dynamiczną jazdę po mieście, a i w trasie można wyprzedzić. Części tanie, auto bardzo proste w budowie, wszyscy mechanicy je znają, zawieszenie proste, świetnie przekazuje to co się dzieje z kołami, chociaż nie jest najwygodniejsze. Z poważniejszych usterek: klin na wale korbowym (przypadłość 1.9 tdi) oraz turbo, ale to nie było dla mnie zaskoczeniem ze względu na przebieg. Wersja kombi na prawdę pojemna. Bardzo duża możliwość modyfikacji samochodu tanim kosztem(tempomat, grzane fotele, elektryczne lusterka i wiele innych można dostać za grosze), dostępność części ogromna. Myślę, że ceny zadbanych egzemplarzy będą już tylko rosły w górę.
4,2
~baxter
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Witam. Golfa III 1.9tdi 90km 1Z posiadam od 9 lat. Jest to moje pierwsze auto ale przez te 9 lat nie bylo powodu zeby go sprzedawac i zmieniac na jakis inny. Golf z tym silnikiem jest bardzo ekonomiczny. Przy silniku nic nie robilem przez te lata. Odpalam za kazdym razem w lato jak i w mrozy. W ziemie po odpaleniu troche kopci na bialo i nierowno pracuje ale po 3-4 minutach jest juz dobrze. W niedlugim czasie sprawdze mu wtryski i napewno sterownik pompy jest do czyszczenia i regulacji. Auto extremalnie niezawodne. Robilem nim dlugie trasy i nic sie nie dzialo. Do wymiany byly tylko czesci eksploatacyjne. Stan blacharski jest dobry tzn. podloga i progi sa zdrowe ale gdzieniegdzie pojawia sie korozja w miejscu odpryskow (zaprawki zalatwiaja sprawe). W samochodzie wszystko pracuje jak powinno. Oczywiscie czuc ze samochod jest juz wyeksploatowany ale caloksztalt mocno na plus. Polecam kazdemu na pierwsze auto jak i osobom szukajacych taniego i trwalego auta. Warunek jest tylko jeden, trzeba trafic na wmiare zadbane auto bo zgnitkow tez jest cala masa. Rozsadna cena to min 3tys w gore.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1993-1997
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Cóż można o nim napisać golf jak to golf im oszczędniej się jeździ tym spalanie niższe ale bez przesady nie liczcie na spalanie 3.0 l bo to nie jest smart swoją pojemność ma:d wynik 5,5l/100km można bez problemu osiągnąć jest to jeden z rozsądniejszych wyborów jeśli chodzi o diesla , żwawy silnik i długo żywotny oszczędny jesli chodzi o silniki diesla z turbo powazną bolączka jest ruda (rdza jakby ktoś nie wiedział) najczelniejszej bierze progi tylną klape oraz nadkola części do niego nie sa drogie a na pełnym baku spokojnie 1200km idzie zrobić polecam ten samochód początkującym kierowca czesci sa tanie i ogólnodostępne nowe od czesci mechanicznych po pierdoły do karoserii czy też na szrocie i wiekszość napraw można wykonać samodzielnie (wiadomo wymiane turba niestety musimy zlecić firme która sie tym zajmuje a to już boli (z tego co sie orientuje) zresztą jak z kazdym samochodem turbodoładowanym ale gdy dba sie o auto wymienia na czas filtry oleje płyny i naprawy wykonywane są na czas auto potrafi sie odwdzieczyć na sportowe osiągi nie ma co liczyć jesli chodzi o sportowe osiągi proponuje gti lub vr6 hmmm cózby jeszcze o nim powiedzieć pozdrawiam golfiarzy to tak przy okazji:d trase 532km (266km w jedną strone trasa Jaworzno-Przeworsk cyklem mieszanym) kokoło mozna zrobić spokojnie za 150 zł z lekkim zapasem:d ogółem gdyby nie ta żrąca go rdza da sie niemca lubić mam go około 3 lata i ani razu mnie nie zawiódł odpukać w niemalowane nigdy mi nie stanoł na środku drogi auto ostatecznie oceniam na +:D
4,7
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Ekonomiczność w kwestii spalania, jest totalnym powaleniem na kolana wszelkich konkurentów w tej klasie cenowej. Mimo, że nie należę do ludzi, którzy za wszelką cenę chcą uzyskać jak najmniejsze spalanie, to nie przekroczyło mi ono nigdy 6 litrów! Na co dzień (50% drogi miasto, 50% trasa) spalanie wynosiło 4,5 litra, natomiast zimą zwykle ta wartość oscylowała w granicach 5-5,2 l. Wszelkie naprawy wykonywałem sam, gdyż konstrukcja samochodu jest dziecinnie prosta. Rzadko kiedy psuło się coś, ale zwykle była to "pierdoła", którą kupowało się za grosze w każdym sklepie z asortymentem do VW.
5,4
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Pewnie z mojej wypowiedzi niczego nowego sie nie dowiecie, ale tylko potwierdze Was w przekonaniu ogołu. Golf 1,9 TDI 90 koni ale zostal zchipowany. Obecnie 116 koni 298 Nm. Teraz jak nie ma mrozow, ladna pogoda to spalanie liczenie z lania ´pod korek´ wyszło 5,49 litra. Kola 195/50/15. Staram sie tankowac na BP/Statoilu, ale zdaza sie ze jezdze z bakiem pol na pol rozcienczonym z ´oranzada´. Spalanie takie wyszło z głownie jazdy po miescie, czasem "trasa" ale to maksymalnie odcinek 5km. W koncu po slasku inaczej sie nie da jezdzic. Staram sie jezdzic normalnie, bez zbednego deptania po miescie. Jazda do 2000 obr przy obecnej mapie silnika ktory wowczas ma około 230 Nm daje rade i auto nie zostaje w tyle. Bez chipa pewnie duzo by sie nie zmienilo bo co prawda mniejsza dawka paliwa ale z kolei mniejszy moment zmuszałby do zmiany biegów przy nieco wyzszych obrotach chcac jezdzic takim samym stylem. Dlugich tras nie robie wiec ciezko mi stwierdzic ale jednolita jazda ~110-120 powinna oscylowac w niecałych 5 litrach spokojnie.

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Hatchback