Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1993-1997

Lata produkcji: 1993 - 1997
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz

Oceny Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TDI 90 KM 66 kW

Ogólna ocena
3,99
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(80%) NIE(20%)
ZALETY + Koszty utrzymania + Silnik + Widoczność
WADY - Drobne usterki - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

gienek 2009
Volkswagen Golf III Hatchback
1.9 TDI 90KM 66kW (1993-1997) 3,69
Gdyby nie silnik jego bez awaryjnosc ekonomicznosc,dynamika, gdyby nie latwy i tani dostep do czesci bylo by fatalnie a to glownie przez korozje i uklad elektryczny pod koniec uzytkowania tego samochodu przestalem zwracac na to uwage, polecam ludziom ktozy maja w rodzinie lakiernika i blachaza a sami sa elektronikami samochodowymi i ogolnie lubia dlubac przy samochodzie...ogolem rzecz biorac nie polecam...ale silnik TDI i to moge napisac bez...
dodano 8 lat temu przez gienek 2009
marcinskii
Volkswagen Golf III Hatchback
1.9 TDI 90KM 66kW (1993-1997) 4,46
Jest to mój pierwszy samochód ja go po prostu uwielbiam, jak go kupowałem to jakoś specjalnie wrażenia na mnie nie robił, ale człowiek się w nim zakochuje stopniowo. Zaczyna się od silnika tdi 90 km jak dla mnie szogun jest czym polatać wiadomo że nie jest to 150 km ale naprawdę zdrowo się spina. Potem niezawodność nigdy nie stałem na poboczu a średnio raz w miesiącu jeżdżę do rodziców po 1000 km w tą i z powrotem, zawieszenie u mnie jest...
dodano 6 lat temu przez marcinskii
szmar@poczta.fm
Volkswagen Golf III Hatchback
1.9 TDI 90KM 66kW (1993-1997) 4,23
Mysle, ze napisalem juz dosyc powyzej. Generalnie polecam :) Wczesniej szukalem z cierplowiscia maniaka Hondy Civic Coupe, niestety wszystkie ktore ogladalem byly po solidnych dzwonach. Dalem sobie spokoj, a przy okazji znalazl sie golf w super stanie. Bylem do niego nastawiony dosc sceptycznie, ale z kazdym dniem podobal mi sie coraz bardziej :D
dodano 13 lat temu przez [email protected]

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 2520
Koszt ogólny 17,32 PLN
ON18.69 PLN
Wydatki serwisowe 8,32 PLN Pozostałe wydatki 5,38 PLN

Autodiagnoza Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 239
Układ napedowy.
dodał: Sylwia12, 4 lata temu
jechałam samochodem i jak dodawałam gazu to warczał a jak pusciłam gaz to normalnie i w pewnym momecie co z przodu walneło i pszestał jechac tak jak by nie miał jak tylko jak wrzuce jedynke i puszcze sprzegło to nic jak dodam gazu to cos dzwoni i dalej nic nawet nie drgnie w czsie jazdy jak ruszyłam ze swiateł i dałam wiecej gazu zeby sie rozpedzic
Falujące niskie obroty po przejsciu na lpg
dodał: ~Biernas19913, 2 lata temu
Witam mam problem dotyczący falujących obrotów gdy silnik przełączy się na gaz. silnik ma normalna moc , wymieniłem przepustnice, świece, przewody, cewka, uszczelniony dolot, z sondą wszystko ok, pomoże ktoś?
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
dodał: paweł_piwnicki, ponad rok temu
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu...

Dane techniczne Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1993-1997

Podstawowe parametry Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Produkowany od 1993 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 202 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5

Publikacje o Volkswagen Golf

Newsy o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf III Hatchback
Aktualnie przeglądasz Volkswagen Golf III Hatchback