Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Kombi 1.9 TD 75KM 55kW 1993-1999

Volkswagen Golf III Kombi 1.9 TD 75KM 55kW 1993-1999
Lata produkcji: 1993 - 1999
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Volkswagen Golf III Kombi 1.9 TD 75KM 55kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 309
Koszt ogólny 33,87 PLN
ON30.69 PLN
Wydatki serwisowe 6,87 PLN Pozostałe wydatki 7,03 PLN

Dane techniczne Volkswagen Golf III Kombi 1.9 TD 75KM 55kW 1993-1999

Podstawowe parametry Volkswagen Golf III Kombi 1.9 TD 75KM 55kW
Produkowany od 1993 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Przeniesienie napędu Volkswagen Golf III Kombi 1.9 TD 75KM 55kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Autorentgen Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 156

Łożyska w kołach.

dodał: ~martin, 9 lat temu
Ciągle wymieniam łożyska w tylnych kołach pojeżdżę ze dwa miesiące i zaczynają buczeć później luzy no i wymiana stało się to bardzo uciążliwe a szczególnie odgłos w kabinie niczym w Starze

Wycieraczka tylna.

dodał: ~leo, 8 lat temu
Przyczyna tego leży w pękniętej (zużytej, sparciałej) uszczelce między szybą a wycieraczką lub też w skorodowanej metalowej rurce doprowadzającej płyn do dyszy spryskiwacza. Jeżeli woda z deszczu czy też ze spryskiwacza dostanie poprzez uszkodzoną uszczelkę do środka silniczka, następuje korozja elementów (zębatki napędzające).Efektem tego jest praca dyszy spryskiwacza razem z wycieraczką lub zatrzymanie (w wyniku korozji)mechanizmu. RADA. wyciągnąć, wymyć całość w benzynie i zamocować, będzie jeszcze hulać(wcześniej zakupić uszczelkę w serwisie)

Gibające się koło pasowe na wale korbowym.

dodał: ~Artur, 8 lat temu
Śruba mocująca koło pasowe rozrządu do wału korbowego jest zbyt słaba, wydłuża się jednocześnie klin w kole jest zbyt mały, przez co wyrabia się. Koło pasowe zaczyna się chybotać na boki, jeśli w porę nie zauważy się tego gibania czeka nas wymiana wału razem z kołem i śrubą (najlepiej kupić zestaw od tdi na pompie, tam jest inne rozwiązanie, nie ma klina). W najgorszym przypadku, jeśli kierowca zignoruje problemy z odpalaniem (kopcenie na biało, brak mocy, kulawa praca silnika) usterka ta prowadzi nieuchronnie do urwania się koła pasowego, bądź ścięcia klina, w obu wypadkach prowadzi to do...

Publikacje o Volkswagen Golf

Newsy o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf III Kombi
Aktualnie przeglądasz Volkswagen Golf III Kombi