Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V Hatchback 1.6 FSI 115KM 85kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Mirunia
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.6 FSI 115KM 85kW
To moje pierwsze auto. Czarny metalik. Pomimo swoich lat auto ma nienaganny wygląd. Ślad rdzy koło znaczka VW na tylnej klapie. Nad morze po zalaniu całego baku(55l) spalił około 5,5 litrów. W mieście potrafi zjeść 10l. Całkiem dynamiczny w porównaniu do Toyoty Yaris z kursu na prawko. Przy 140 słychać powiew powietrza, ale nie jest on jakoś dokuczliwy. Miejsca jest sporo nie ma potrzeby rozpychania się. Ma lekko sportowe krztalty. Silnik nie hałasuje. Dałem za niego 11 tys. I ma wszystko co niezbędne do przyjemnej bezpieczniej jazdy.
4,4
~wro
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.6 FSI 115KM 85kW
Auto kupione z salonu w Polsce. Kupowany ze stresem bo naczytałem się na tym portalu o tym jakie to zawieszenie nie jest słabe. Okazało się, że po 276tys. nie ma w nim nic do roboty. Przez te 11 lat jakie mam auto wymienione były dosłownie: 1. łożysko z piasta (wymiana gratis bo wada fabryczna) przebieg około 5tyś. 2. lampy tyle (wymiana gratis bo wada fabryczna) przebieg około 40tyś. 3. cewka 2x na 4 garze i 1x na 2 garze. 55tyś - 100tyś - 215tyś. 4. amortyzatory tylne po 200tyś (przednie mają sprawność na poziomie 87% wg stacji diagnostycznej) 5. łożysko z piastą przy około 180tys (przyczyna to wjechanie w dziurę) 6. maglownica - przy około 200tyś przyczyna jak wyżej 7. tuleje metalowo-gumowe w przednim zawieszeniu przy około 180 tyś. 8. zamek w tylnych drzwiach przy około 200tys. 9. wentylator (ten mniejszy przy chodnicy) po około 150tyś To tyle reszta to rzeczy eksploatacyjne jak klocki, tarcze, żarówki, płyny. Auto serwisowane w VW tylko przez pierwsze 3 przeglądy i zerowy przegląd. Auto w codziennym użytku, nigdy mnie nie zawiodło, nie musiałem wzywać lawety etc. Zawsze dojechało na miejsce. Do tego nie dam o auto bo wychodzę z założenia, że auto to po prostu dupowóz i ma dla mnie pracować a nie się błyszczeć. Mam do dziś pełnie poczucie, że w każdej chwili mogę wsiąść i dojadę z rodziną choćby na Syberię bez awarii. W większości auto eksploatowane 2+2 os. Auta na pewno nie sprzedam bo z takim przebiegiem wezmę gorsze - wole je zostawić w rodzinie. Obecnie rozglądam się za VW kombi albo VW Sharanem. Jednak jak kupię to na pewno nowe. Nie chcę kupić auta sprowadzanego albo z nieznanego źródła po kij wie jakich przebojach albo w licznikiem cofniętym o 300tys i potem pisać pierdoły jakie to zawieszenie nie jest kulawe albo, że silnik kiepski bo bierze olej... Ze swojej 11 letniej perspektywy oceniam to auto jako dobre z naciskiem na dobre+ Czego brakuje mi w aucie - większego bagażnika i tych nowych gadżetów, jakże przydatnych, za to już dostępnych w nowych autach więc gdy kupie nowe na pewno wyposażę auto w te rzeczy.
2,5
~ARTURO
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.6 FSI 115KM 85kW
Samochód jest przeciętny a nawet kiepski za taką kase czegoś trzeba wymagać. Niezaprzeczalnie jego największa zaletą jest szybka odsprzedaż bo idiot na tego złoma zawsze sie znajdzie. Najbardziej daje się we znaki polityka producenta tuszowania awarji. VW wypuszcza na rynek auto, i ma nadzieję że fama rzekomej jakośći jakoś obroni te auto i tak jest o dziwo. Samochód jest wybitnie niedopracowany, i testowany tak naprawdę na klientach zamiast na fabrycznych jazdach testowych. To jeszcze mozna zrozumieć - wiadomo, koszty. Ale dlaczego producent istniejący na rynku już tyle lat, nie potrafi się uczyć na własnych błędach? Jednak tam widać wyraźną konsekwencję - mimo że pewnych wpadek nie da się uniknąć, to jednak z generacji na generacje te auta są coraz gorsze golf I ,II , III, były ok ale dalej to tylko kasa kasa a klijent niech się martwi. Czy Golf w ogólnej ocenie pozostaje daleko w tyle za konkurentami? Renault z megan III bije golfa, Ford to samo nawet Peugot robi coraz lepsze auta. dodatkowo spalanie na poziomie 9-10 l to pomylka moja mazda 6 z 2005r pali 8l a jest wieksza i cięższa. Calości dopelnia silnik mimo 115 KM nie daje rady Megance sąsiada a ma on 1.5 dci 86KM to kpina, goryczy dolewaja awarje silnika( i nie tylko) wydałem na naprawy 3600zł a zapowiada się że to nie koniec.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf V Hatchback 1.6 FSI 115KM 85kW 2003-2008
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.6 FSI 115KM 85kW
Na prawdę zastanawiam się, jak nieekonomicznie muszą jeździć ludzie, którym średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi ponad 8l/100km. Faktem jest, że silnik 1.6 FSI jest mocno przereklamowany. VW twierdził, że zapotrzebowanie na benzynę będzie niższe przy jednoczesnym wzroście osiągów i dynamiki jazdy. Do tej pory jeździłem zwykłą benzynką 1.4 75KM, więc różnicę na plus czuję, jednak odnoszę wrażenie że Golf mógłby zbierać się lepiej. Samochód mam od 1 roku (jestem drugim właścicielem), w tym czasie przejechałem 23k km (dlaczego nie wziąłem diesla...) Spalanie wygląda mniej więcej tak: 5,3l/100km - trasa 220km z prędkością do 90km/h (średnia wyszła 60 km/h, osobiście przyznam że ciężko jeździ się z taką prędkością... :P) 5,6-5,9l/100km - średnie spalanie jakie uzyskuję na trasie nie jadąc szybciej niż 110km/h 8.9l/100km - największe spalanie jakie uzyskałem po dniu jazdy po mieście latem z włączoną klimą Komputer pokładowy zlicza średnie spalanie do ok. 5500km. W ciągu tego roku za cały czas spalanie średnie (trasa/miasto - 80/20) oscylowało w granicy 6.3-6.7l/100km co potwierdzało się na stacji benzynowej (przy dystrybutorze przeważnie wychodziło 6.5l/100km) Z tym silnikiem trzeba nauczyć się żyć. Dynamiczna jazda kosztuje, na autostradzie 140-160km/h + klima kosztuje ok. 9l/100km, tego się nie ominie. Natomiast przy spokojnej jeździe samochód odwdzięczy się niskimi kosztami eksploatacji :)
7,9
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.6 FSI 115KM 85kW
Silnik trochę przereklamowany, osiągi bez rewelacji a spalanie takie sobie. Miasto, zima jazda zrównoważona (nie eko-driving ale też bez szaleństw) średnio 8,4 l., przy dużych mrozach do 8,7 l. Jazda agresywna i trochę zabawy na śniegu już 9,5 l. Na trasie na 6 biegu można osiągnąć niezły wynik - trochę ponad 6 l. Dla tych co się zastanawiają nad zakupem: lepiej już wybrać 1.4 TSI a najlepiej TDI 140 KM (o wiele leprze osiągi i mniej pali). Reszta super, zero problemów i jak na tą klasę auta naprawdę świetne trzymanie w zakrętach.
9,3
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.6 FSI 115KM 85kW
Zaznaczam że moja ocena dotyczy najbardziej zużycia paliwa, ponieważ mam jeszcze małe doświadczenia z przeglądami (ceny chyba normalne) a napraw jeszcze żadnych nie było. Paliwo wciąga jak smok, albo mam dziurę w baku albo panowie w Volkswagenie nie umieją wyliczyć spalania. Średnio miało być 6-7 litrów a jest koło 9 i to przy bardzo oszczędnej jeździe w większości poza miastem. Zdecydowanie nie polecam tego silnika, w ogóle nie ekonomiczny. Za kilka tys. złotych więcej mogłem mieć diesela, lecz niestety "miły" Pan w salonie przekonał mnie do tego silnika i jest to chyba najsłabszy punkt tego samochodu, przy spalaniu 12-13 litrów w mieście to mogłem jeździć jakąś sportową furą. Masakra

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 30
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • układ napędowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf V Hatchback