Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VIII

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy Golf VIII generacji oparty jest na platformie MQB. Jego nadwozie ma długość 428 cm, 146 cm wysokości zaś rozstaw osi wynosi 284 cm. Golf mk8 nie będzie już oferowany w wersji trzydrzwiowej.

Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(55%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~Krzych
Volkswagen Golf VIII
Variant 2.0 TDI 115KM 85kW
Przesiadłem się z Golfa 7.5 i po 6 miesiącach - Jestem zadowolony! Pierwsza trasa 300km autostradą i się zaprzyjaźniliśmy. Na początku było trochę nieswojo, trzeba było się trochę przestawić, nauczyć, ale szybko pokochałem kilka usprawnień względem poprzedniej generacji. Fajny system multimedialny, responsywny dotykowy wyświetlacz (na szczęście ma też przyciski skrótów do klimy, czy asystentów). System zaktualizowany, nic się nigdy nie zwiesiło, Asystenci działają - raz już uratowali mi 4 litery. :P
Dodane 2 miesiÄ…ce temu
4,6
~Sławek
Volkswagen Golf VIII
Hatchback Facelifting 1.5 TSI 116KM 85kW
gdyby nie jego "ciężkość" na pierwszych dwóch biegach dałbym ocenę 5. Miałem Octavię 1.0 115km wcześniej i zakładałem, że czterocylindrowiec musi conajmniej tak jeździć jak ta Octavia. Nie mogłem przez zakupem zrobić jazdy próbnej w tym silniku więc zaufałem przeczuciu i się rozczarowałem. Przy jeździe miejskiej tak jakby brakowało mu mocy a przy kręceniu na obroty na biegu 1/2 strasznie buczy. NATOMIAST - zrobiłem trasę w wakacje do włoch i z powrotem i byłem zachwycony. Spalanie dla prędkości 120-140km.h na autostradzie 5.0. Sama jazda bardzo przyjemna. podsumowując - do tras jak najbardziej - do miasta lepiej inny silnik
Dodane 2 miesiÄ…ce temu
4,8
~Norbert
Volkswagen Golf VIII
Hatchback Facelifting 1.5 TSI 116KM 85kW
o zakupie samochodu zdecydowała cena, a w zasadzie stosunek ceny do produktu, za 105 tyś zł ciężko kupić Hatchback z takim wyposażeniem i z 4 cylindrowym silnikiem. Po przejechaniu ponad 4 tyś kl brak poważnych uwag co do samochodu, jakieś minusy ma np : za krótka skrzynia manualna na biegu 1 oraz 2, za to 6 bieg bardzo bardzo długi - chyba na przeloty autostradą. Samochód ma wygodne fotele i przy normalnej jeździe poza szumami opon zimowych z tyłu jest bardzo cichy. Brakuje wygodnych mocowań na kubik z kawą dla kierowcy i pasażera z przodu - co co jest to słabe jest. Z tyłu 3 strefowa Klimą, i wygodny podłokietnik z otworem do bagażnika - w tej cenie nikt tego nie oferował na rynku. Bagażnik jak na Hatchback jest ok, mógł by być głębszy, wykończony jest dobrze. Samochód mało pali co jest do odnotowania ponieważ podróż droga krajowa na 80 km 4,6l/100km,normalna jazda 25% miasto 75% poza miastem 5,6l/100km, 100% miasto i korki 7,8l/100km. Czy kupił bym ponownie, w takiej cenie tak.
Dodane 8 miesięcy temu
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf VIII
4,8 – 11,5
l/100 km
4,3 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Volkswagen Golf VIII
Hatchback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Spalanie jest wyższe niż w filmikach na YouTube. Jeżdżę teraz na felgach 17 i oponach bridgestone blizzak lm005 225/45. Na trasie przy 120 km/h jest to około 6 litrów, wszystko zależy od wiatru, temperatury itp więc mogę przyjąć że wynosi 6 +-0.5l. W mieście może rosnąć do nawet 9 litrów w korkach ale zazwyczaj zamykam się w 7-8l jeżdżąc w Rzeszowie czyli gaz 200m i hamulec. Ostatnio pojeździłem trochę po warszawie (weekend, mało intensywny ruch) i tam spalanie wynosiło lekko ponad 5l!! Więc miasto miastu nie równe bo u mnie o tej samej porze miałbym ponad 6. Drogi krajowe to u mnie kilka % przebiegu więc nie mam dokładnych danych ale wydaje mi się że jadąc spokojnie można zejść poniżej 5L.
Dodane 11 miesięcy temu
5,4
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 130KM 96kW
Średnie spalanie od nowości do teraz tj styczeń 2023 do sierpień 2024 to 6,0 l / 100 km. Jest to spalanie uzyskane po przejechaniu niespełna 37 tys km. W całej średniej najwięcej stanowią dojazdy do pracy - Kraków do miejscowości pod Krakowem. Dojazdy Kraków - Myślenice lub po prostu jazda po Krakowie. W przeróżnych konfiguracjach - od samotnej jazdy 1 osoby, po rodzinne przejazdy 2+2. Jazda generalnie z nastawieniem na to, żeby jechać oszczędnie, ale życie w ciągłym biegu i pośpiechu. Pewnie dałoby się osiągnąć niższe spalanie, ale raczej nieznacznie. Natomiast bardzo łatwo uzyskać większe spalania. Utknięcie w naprawdę sporym krakowskim korku bez problemu przebije średnią 7-8 litrów. Tak naprawdę wszystko zależy jakie trasy trzeba pokonać. Bo stanie w korku potrafi podbić. Dodatkowo moc jak na ten samochód jest optymalna do płynnych przejazdów podmiejsko - autostradowych. W mojej opinii najbardziej mocy brakuje paradoksalnie w mieście. Auto słabo przyspiesza z tzw dołu. I gdy zapala się zielone światło są 2 wyjścia: Albo ruszyć bardzo delikatnie blokując wszystkie auta za sobą, albo płynnie i w miarę szybko przyspieszyć do przelotowych po Krakowie 70 km / h (Rybitwy) / Podgórze), ale wkręcając go na wyższe obroty. Kumulacja kilku czerwonych świateł i dynamiczne ruszenie robi spalanie nawet w okolice 10l. Mam porównanie do nieco lżejszego VW z 1.5 DSG 150 KM i tam wygląda to zdecydowanie lepiej, bo auto nie męczy się tak, aby rozpędzić się do przelotowej prędkości. Ogólnie uważam, że jak na te gabaryty samochodu, spalanie jest świetne i wyklucza sens hybrydy - chyba, że ktoś jeździ gł w korkach. W zależności od oferty w danej chwili (bo one potrafią się kształtować bardzo zmiennie) wolałbym wersję 150 KM i to najlepiej z DSG. Natomiast wszystko kwestia ceny.
Dodane ponad rok temu
9,2
Volkswagen Golf VIII
GTI 2.0 TSI 245KM 180kW
Samochód oszczędny przy prędkościach międzymiastowych na drogach krajowych (80-100km/h) potrafi zejść naprawdę nisko (minimum jakie pokazał mi komputer pokładowy to 5,6 lna dystansie 60km. W mieście spali od 9l do tak naprawdę 20l, wszystko zależne od stylu jazdy. Moja ostatnia trasa zimą 400km z prędkością 130km/h na tempomacie na drodze szybkiego ruchu, 4 osoby i pełny bagażnik oraz zbiornik - 7,4l Średnie spalanie według komputera z ostatnich pokonanych 4tys km - 8,0l Jak na moc oferowaną przez ten silnik uważam, że naprawdę mało paliwożerne auto.
Dodane ponad rok temu

Usterki Volkswagen Golf VIII

Liczba wpisów: 16
Problemy z elektronikÄ…
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 eTSI EVO mHEV 150KM 110kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Witam, Mamy Golfa 8 od 22 stycznia, przejechaliśmy do tej pory 2300km. Dramat!!! Panel dotykowy załącza się jak chce, najczęściej jest czarny, czyli wszystkie funkcje nie są dostępne. Problemy połączenia ecall "SOS", kontrolka czerwona, informacja na panelu zgłoś się do serwisu. Asystent parkowania jest obecnie niedostępny - praktycznie standard codzienny Pobieranie ustawień, czynność ta trwa czasami kilka minut, a czami cały przejazd autem, czyli do pracy około 30km. Temat o który nie widzę aby ktoś pisał, dwa razy zaczął sam hamować z prędkość 90 km/h do praktycznie zera, pomimo braku zagrożenia z przodu, nikt nie jechał, nikt nie stał, totalnie pusta droga. Ogromne zagrożenie dla naszego auta i auta za nami. Kierowca z tyłu myślał, że robię to specjalnie, nie wytłumaczalna sytuacja dla Policji w przypadku kolizji. W czasie kontaktu z serwisami, a obdzwoniłem kilka, otrzymałem info, że to Golf 8 i są problemy z elektroniką, co mnie to powinno interesować. W czasie pobytu w serwisie, nie zostało poprawione nic, info od serwisanta następujące "Jak podłączyliśmy kompa, to wyskoczył komunikat , "Nie ingeruj w oprogramowanie samochodu, pracujemy nad rozwiązaniem problemów, VW"". Dziś piszemy oficjalne zgłoszenie do VW, bo to auto zagraża bezpieczeństwu nie tylko naszemu.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
System Infotainment zawieszanie
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW 2019-2024
  • inne
  • 2 tys. km
Witajcie, Funkcjonowanie systemu Infotainment pozostawia wiele do życzenia. Nasz Golf ma 2 tys. km i niespełna 3 miesiące jeżdzenia. System się zawiesza, RDS nie pobiera informacji, przełącza się samoczynnie na media z telefonu. Kilka razy zawiesił się tak, że cały ekran był czarny, nie zmienisz ustawień klimy, stacji w radiu, nie działa park assist, ... Samoczynnie wylogowuje użytkownika z WeConnect, włączają się ustawienia Gościa. Czasem pobieranie ustawień potrafi trwać kilka minut. Zaczynasz jechać i po jakimś czasie fotel się przestawia do twoich ustawień... problemy zgłoszone w ASO umówiony termin aktualizacji oprogramowania. Dam znać czy się poprawi. Po telefonie do ASO mam wrażenie że problem jest im dobrze znany. Ktoś też ma takie sytuacje u siebie?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiÄ…zany
22 komentarze
Błąd AdBlue + błąd kontrolki pasów bezpieczeństwa pasażera + błąd wyświetlacza
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 2.0 TDI SCR 115KM 85kW 2019-2024
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • usterka fabryczna
Po wyjechaniu z salonu nowym autem, tego samego dnia zapaliła się ikonka silnika i powiadomienie o usterce układu wydechowego - sprawdź AdBlue. Rano w drodze do serwisu zapalił się kolejny komunikat i dołączyła kolejna kontrolka, że zapłon silnika zostanie wyłączony za 1000 km mimo prawidłowego zasięgu AdBlue na zegarach. Fotel pasażera gdy nikt na nim nie siedział piszczał, że są nie zapięte pasy. Po powrocie z serwisu ekran boczny kompletnie się wyłączył, przy okazji wyłączając czujniki parkowania. Klima chodziła jak wcześniej ustawiona bez możliwości zmiany.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volkswagen Golf VIII

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów