Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VIII

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy Golf VIII generacji oparty jest na platformie MQB. Jego nadwozie ma długość 428 cm, 146 cm wysokości zaś rozstaw osi wynosi 284 cm. Golf mk8 nie będzie już oferowany w wersji trzydrzwiowej.

Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
3,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 46% / przeciw: 54%

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,2
~_MarSs_
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 150KM 110kW
Ogólnie jestem mocno rozczarowany tym samochodem. Jeżdżę około 3 lat każdym samochodem i uważam, że jest gorzej niż w Astrze i Focusie. Denerwują drobne niedoróbki. A to wsteczny nie wchodzi, a to plastik bagażnika się odkleił, a to ekran zgasł i nie można go ożywić. Oczywiście kiedyś ekran znów się uruchamia, wsteczny wreszcie daje się wcisnąć po dwukrotnym rozsprzęgleniu, ale spodziewałem się lepszej jakości niż u Opla i Forda, a jest słabiej. Jedynie spalanie zakończyło mnie bardzo pozytywnie, po potrafi być bardzo oszczędnie, nawet 4,4l/100km i to powtarzalny wynik.
1,4
~Kamil
Volkswagen Golf VIII
Hatchback 1.0 TSI 110KM 81kW
TRAGEDIA! Jeżdżę autem chwilę, a już mam go dość. Prowadzi się jak taczka, silnik trzęsie się jak galareta (chyba dlatego start/stop wyłącza go na każdym skrzyżowaniu, żeby nie wypadł spod maski), system audio to jakaś porażka. Włącza się i wyłącza kiedy chce, blokuje się - np. można ściszyć, nie można dać głośniej, informuje, że "lista utworów bluetooth nie jest dostępna, żeby po kilku kilometrach jednak ją pokazać, systemy (nie)bezpieczeństwa lepiej od razu wyłączyć. Auto co chwilę ostrzega o możliwości kolizji nie wiadomo z czym, bo pas którym jadę jest wolny, pokazuje ubytki ciśnienia w oponach... No i to VW, piekielne plastiki rządzą.
4,6
~AF
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 130KM 96kW
Po przesiadce z renault megane najnowszego modelu, dziwi mnie ze VW pakuje do samochodu asystentow pasa ruchu i aktywne tempomaty przy jednoczesnym wycieciu dwustrefowej klimatyzacji i skladania lusterek. No nie ta kolejnosc potrzeb kierowcy. Jadac po waskiej drodze miedzy wioskami asystent pasa ruchu krzyczy ze mam jechac srodkiem drogi bo zaklada ze pas ruchu jest szeroki a ja specjalnoe jade blisko linii. aktywny tempomat natomist przy zjezdxie na prawy pas na autostradzie hamuje na tym pasie bo widzi w oddali inny samochod. To powoduje ze na zatloczonej autostradzie jest bezuzyteczny i wylaczylem go bo hamuje i mnie i innych za mna co widza switla stopu. Ogolnie asystenci po 2000 km doswiadczen z jazdy sa wylaczani calkowicie ze wzgledu na niedopracowanie dzialania, straszace dzwiekiem prawidlowo jadacego kierowce zamiast mu pomagac. Tempomat wyhamowuje plynna jazde. Poza tym samochod ladniutki, bardzo dobre audio, Brak opcji zmiany wygladu zegarow, co dziwi. Te co sa przypominaja predkosciomoerz z malucha. przynajmniej w mojej wersji. Donre oswietlrnie wnetrza, ladowanie idukcyje na plus. Profil kierowcy nie wiem po co jest stworzony, nie zapamietuje ani wylaczenia start stop ani obiegu wewnetrznego. Na komoec spalanie, komputer pokazal mi 7,5 litra/100 km a po zatankowaniu iod pustego do pelna i podzieleniu przez ilosc orzejechanych km wyszlo 9,5 l/100. Komputer zuzycia paliwa ma za zadanie poprawiac samopoczucie zuzycia paliwa podczas jazdy jedynie. Pomylil sie u mmie o 2 litry na 100km. Potrzebuje bardziej 2 strefiwej klimatyzacji i przycisku wylaczenia start stop niz asystentow jazdy, ktorzy bardziej odwracaja uwage od drogi kierowcy niz pomagaja prowadzic.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf VIII
5,1 – 11,7
l/100 km
4,5 – 5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Volkswagen Golf VIII
GTI 2.0 TSI 245KM 180kW
Samochód oszczędny przy prędkościach międzymiastowych na drogach krajowych (80-100km/h) potrafi zejść naprawdę nisko (minimum jakie pokazał mi komputer pokładowy to 5,6 lna dystansie 60km. W mieście spali od 9l do tak naprawdę 20l, wszystko zależne od stylu jazdy. Moja ostatnia trasa zimą 400km z prędkością 130km/h na tempomacie na drodze szybkiego ruchu, 4 osoby i pełny bagażnik oraz zbiornik - 7,4l Średnie spalanie według komputera z ostatnich pokonanych 4tys km - 8,0l Jak na moc oferowaną przez ten silnik uważam, że naprawdę mało paliwożerne auto.
6,7
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 130KM 96kW
Samochód w trasie przy prędkościach do 100-110 km bardzo oszczędny, jeżdżąc oszczędnie można zejść nawet poniżej 5 litrów. Średnie spalania w cyklu mieszanym gdzie 70% to jazda po mieście a 30% jazda w trasie wynosi 6,5 litra. Jazda wyłącznie po mieście około 7,5 litra.
5,5
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 eTSI 150KM 110kW
codziennie dojezdzam do pracy 100km w jedna strone z czego okolo 60-70 km autostrady po miescie dynamiczna jazda 6.5-7.8 L po wjezdzie na autostrade tempomat 100-110 km/h i u celu ze srednia 5.0-6.0 L/100km przy 120km/h na autostradzie pokazywane na komputerze aktualne spalanie waha sie pomiedzy 6-7 litrow 130km/h 6.5-8 L/100km

Usterki Volkswagen Golf VIII

Liczba wpisów: 12
Problemy z elektronikÄ…
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 eTSI EVO mHEV 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Witam, Mamy Golfa 8 od 22 stycznia, przejechaliśmy do tej pory 2300km. Dramat!!! Panel dotykowy załącza się jak chce, najczęściej jest czarny, czyli wszystkie funkcje nie są dostępne. Problemy połączenia ecall "SOS", kontrolka czerwona, informacja na panelu zgłoś się do serwisu. Asystent parkowania jest obecnie niedostępny - praktycznie standard codzienny Pobieranie ustawień, czynność ta trwa czasami kilka minut, a czami cały przejazd autem, czyli do pracy około 30km. Temat o który nie widzę aby ktoś pisał, dwa razy zaczął sam hamować z prędkość 90 km/h do praktycznie zera, pomimo braku zagrożenia z przodu, nikt nie jechał, nikt nie stał, totalnie pusta droga. Ogromne zagrożenie dla naszego auta i auta za nami. Kierowca z tyłu myślał, że robię to specjalnie, nie wytłumaczalna sytuacja dla Policji w przypadku kolizji. W czasie kontaktu z serwisami, a obdzwoniłem kilka, otrzymałem info, że to Golf 8 i są problemy z elektroniką, co mnie to powinno interesować. W czasie pobytu w serwisie, nie zostało poprawione nic, info od serwisanta następujące "Jak podłączyliśmy kompa, to wyskoczył komunikat , "Nie ingeruj w oprogramowanie samochodu, pracujemy nad rozwiązaniem problemów, VW"". Dziś piszemy oficjalne zgłoszenie do VW, bo to auto zagraża bezpieczeństwu nie tylko naszemu.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
System Infotainment zawieszanie
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW od 2019
  • inne
  • 2 tys. km
Witajcie, Funkcjonowanie systemu Infotainment pozostawia wiele do życzenia. Nasz Golf ma 2 tys. km i niespełna 3 miesiące jeżdzenia. System się zawiesza, RDS nie pobiera informacji, przełącza się samoczynnie na media z telefonu. Kilka razy zawiesił się tak, że cały ekran był czarny, nie zmienisz ustawień klimy, stacji w radiu, nie działa park assist, ... Samoczynnie wylogowuje użytkownika z WeConnect, włączają się ustawienia Gościa. Czasem pobieranie ustawień potrafi trwać kilka minut. Zaczynasz jechać i po jakimś czasie fotel się przestawia do twoich ustawień... problemy zgłoszone w ASO umówiony termin aktualizacji oprogramowania. Dam znać czy się poprawi. Po telefonie do ASO mam wrażenie że problem jest im dobrze znany. Ktoś też ma takie sytuacje u siebie?
Problem rozwiÄ…zany
22 komentarze
Błąd AdBlue + błąd kontrolki pasów bezpieczeństwa pasażera + błąd wyświetlacza
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 2.0 TDI SCR 115KM 85kW od 2019
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • usterka fabryczna
Po wyjechaniu z salonu nowym autem, tego samego dnia zapaliła się ikonka silnika i powiadomienie o usterce układu wydechowego - sprawdź AdBlue. Rano w drodze do serwisu zapalił się kolejny komunikat i dołączyła kolejna kontrolka, że zapłon silnika zostanie wyłączony za 1000 km mimo prawidłowego zasięgu AdBlue na zegarach. Fotel pasażera gdy nikt na nim nie siedział piszczał, że są nie zapięte pasy. Po powrocie z serwisu ekran boczny kompletnie się wyłączył, przy okazji wyłączając czujniki parkowania. Klima chodziła jak wcześniej ustawiona bez możliwości zmiany.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volkswagen Golf VIII