Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VIII

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy Golf VIII generacji oparty jest na platformie MQB. Jego nadwozie ma długość 428 cm, 146 cm wysokości zaś rozstaw osi wynosi 284 cm. Golf mk8 nie będzie już oferowany w wersji trzydrzwiowej.

Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(55%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~Dominik
Volkswagen Golf VIII
Hatchback 1.5 eTSI EVO mHEV 150KM 110kW
Auto poprawne jak wiekszosć volswagenów, kupiłem Auto w 2024 roku więc wiekszość problemów z softwarem jest już rozwiązana. Auto jest ciut głośne przy większych prędkościach. Na kołach 18 auto jest ciut za twarde. Auto mam z bogatym wyposażeniem min, pamięc foteli, szyberdach, aktywny tempomat itd i jak na razie wszystko działa poprawnie, ale auto ma dopiero 10 tysięcy przebiegu, byłbym mocno smutny gdyby było inaczej. Do nie których rzeczy trzeba się przyzywczaić, jak zmiana temperatury czy wyszukiwanie niektórych opcji w intrefejsie. Ogólnie polecam auto jest poprawne, bez wodotrysków, spełnia swoje zadanie :)
4,7
~Grzegorz
Volkswagen Golf VIII
Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW
Całokształt zdecydowanie na plus - to nadal jest Golf - zdecydowanie można uznać tę konstrukcję za przeskok ewolucyjny z poprzedniej generacji. Widać, że samochód jest bardziej elektroniczny niż analogowy i to pod każdym względem - czy to we wnętrzu czy układzie sterowania. Mimo to można się przyzwyczaić i czerpać satysfakcję z jazdy. Ogólnie polecam. Po raz kolejny - jak z każdym samochodem, proponuję spędzić przynajmniej 30min na jeżdzie próbnej, szczególnie, żeby dobrać odpowiednią konfiguracjęsilnika i skrzyni biegów.
4,4
~KamilZnawca1337
Volkswagen Golf VIII
Hatchback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Jestem zadowolony z Golfa. Najważniejszy dla mnie był stosunek ceny do jakości. Po dogłębnej analizie rynku doszedłem do wniosku że w moim budżecie (czyli 120-130k) auta z grupy VAG będą najlepszym wyborem. Wybrałem wersję 50 anniversary z 1.5 TSI, 6 biegowy manual. Kosztowała ona 115k z pakietem zimowym i pakietem systemów asystujących. Wersja z automatem nie podlegała żadnemu rabatowaniu i kosztowała 150 000. 35 tysięcy różnicy to absurd więc zdecydowałem się na manual. Auto jest dosyć wygodne, bardzo dobrze się prowadzi. Ilość technologii w kokpicie jest na dobrym poziomie. Duży ekran to bardzo funkcjonalne narzędzie i ułatwia jazdę. Silnik jest dynamiczny, wystarczający dla przeciętnej osoby. Największym plusem tego auta jest obecność asystenta jazdy na autostradzie (travel assist), bardzo ułatwia życie i moim zdaniem nie opłaca się go nie kupić jeśli jeździsz w trasy. Jeździłem wieloma nowymi autami i w tym golfie działa on na najwyższym poziomie.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf VIII
5,1 – 11,5
l/100 km
4,3 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Volkswagen Golf VIII
Hatchback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Spalanie jest wyższe niż w filmikach na YouTube. Jeżdżę teraz na felgach 17 i oponach bridgestone blizzak lm005 225/45. Na trasie przy 120 km/h jest to około 6 litrów, wszystko zależy od wiatru, temperatury itp więc mogę przyjąć że wynosi 6 +-0.5l. W mieście może rosnąć do nawet 9 litrów w korkach ale zazwyczaj zamykam się w 7-8l jeżdżąc w Rzeszowie czyli gaz 200m i hamulec. Ostatnio pojeździłem trochę po warszawie (weekend, mało intensywny ruch) i tam spalanie wynosiło lekko ponad 5l!! Więc miasto miastu nie równe bo u mnie o tej samej porze miałbym ponad 6. Drogi krajowe to u mnie kilka % przebiegu więc nie mam dokładnych danych ale wydaje mi się że jadąc spokojnie można zejść poniżej 5L.
5,4
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 130KM 96kW
Średnie spalanie od nowości do teraz tj styczeń 2023 do sierpień 2024 to 6,0 l / 100 km. Jest to spalanie uzyskane po przejechaniu niespełna 37 tys km. W całej średniej najwięcej stanowią dojazdy do pracy - Kraków do miejscowości pod Krakowem. Dojazdy Kraków - Myślenice lub po prostu jazda po Krakowie. W przeróżnych konfiguracjach - od samotnej jazdy 1 osoby, po rodzinne przejazdy 2+2. Jazda generalnie z nastawieniem na to, żeby jechać oszczędnie, ale życie w ciągłym biegu i pośpiechu. Pewnie dałoby się osiągnąć niższe spalanie, ale raczej nieznacznie. Natomiast bardzo łatwo uzyskać większe spalania. Utknięcie w naprawdę sporym krakowskim korku bez problemu przebije średnią 7-8 litrów. Tak naprawdę wszystko zależy jakie trasy trzeba pokonać. Bo stanie w korku potrafi podbić. Dodatkowo moc jak na ten samochód jest optymalna do płynnych przejazdów podmiejsko - autostradowych. W mojej opinii najbardziej mocy brakuje paradoksalnie w mieście. Auto słabo przyspiesza z tzw dołu. I gdy zapala się zielone światło są 2 wyjścia: Albo ruszyć bardzo delikatnie blokując wszystkie auta za sobą, albo płynnie i w miarę szybko przyspieszyć do przelotowych po Krakowie 70 km / h (Rybitwy) / Podgórze), ale wkręcając go na wyższe obroty. Kumulacja kilku czerwonych świateł i dynamiczne ruszenie robi spalanie nawet w okolice 10l. Mam porównanie do nieco lżejszego VW z 1.5 DSG 150 KM i tam wygląda to zdecydowanie lepiej, bo auto nie męczy się tak, aby rozpędzić się do przelotowej prędkości. Ogólnie uważam, że jak na te gabaryty samochodu, spalanie jest świetne i wyklucza sens hybrydy - chyba, że ktoś jeździ gł w korkach. W zależności od oferty w danej chwili (bo one potrafią się kształtować bardzo zmiennie) wolałbym wersję 150 KM i to najlepiej z DSG. Natomiast wszystko kwestia ceny.
9,2
Volkswagen Golf VIII
GTI 2.0 TSI 245KM 180kW
Samochód oszczędny przy prędkościach międzymiastowych na drogach krajowych (80-100km/h) potrafi zejść naprawdę nisko (minimum jakie pokazał mi komputer pokładowy to 5,6 lna dystansie 60km. W mieście spali od 9l do tak naprawdę 20l, wszystko zależne od stylu jazdy. Moja ostatnia trasa zimą 400km z prędkością 130km/h na tempomacie na drodze szybkiego ruchu, 4 osoby i pełny bagażnik oraz zbiornik - 7,4l Średnie spalanie według komputera z ostatnich pokonanych 4tys km - 8,0l Jak na moc oferowaną przez ten silnik uważam, że naprawdę mało paliwożerne auto.

Usterki Volkswagen Golf VIII

Liczba wpisów: 14
Problemy z elektronikÄ…
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 eTSI EVO mHEV 150KM 110kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Witam, Mamy Golfa 8 od 22 stycznia, przejechaliśmy do tej pory 2300km. Dramat!!! Panel dotykowy załącza się jak chce, najczęściej jest czarny, czyli wszystkie funkcje nie są dostępne. Problemy połączenia ecall "SOS", kontrolka czerwona, informacja na panelu zgłoś się do serwisu. Asystent parkowania jest obecnie niedostępny - praktycznie standard codzienny Pobieranie ustawień, czynność ta trwa czasami kilka minut, a czami cały przejazd autem, czyli do pracy około 30km. Temat o który nie widzę aby ktoś pisał, dwa razy zaczął sam hamować z prędkość 90 km/h do praktycznie zera, pomimo braku zagrożenia z przodu, nikt nie jechał, nikt nie stał, totalnie pusta droga. Ogromne zagrożenie dla naszego auta i auta za nami. Kierowca z tyłu myślał, że robię to specjalnie, nie wytłumaczalna sytuacja dla Policji w przypadku kolizji. W czasie kontaktu z serwisami, a obdzwoniłem kilka, otrzymałem info, że to Golf 8 i są problemy z elektroniką, co mnie to powinno interesować. W czasie pobytu w serwisie, nie zostało poprawione nic, info od serwisanta następujące "Jak podłączyliśmy kompa, to wyskoczył komunikat , "Nie ingeruj w oprogramowanie samochodu, pracujemy nad rozwiązaniem problemów, VW"". Dziś piszemy oficjalne zgłoszenie do VW, bo to auto zagraża bezpieczeństwu nie tylko naszemu.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
System Infotainment zawieszanie
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW 2019-2024
  • inne
  • 2 tys. km
Witajcie, Funkcjonowanie systemu Infotainment pozostawia wiele do życzenia. Nasz Golf ma 2 tys. km i niespełna 3 miesiące jeżdzenia. System się zawiesza, RDS nie pobiera informacji, przełącza się samoczynnie na media z telefonu. Kilka razy zawiesił się tak, że cały ekran był czarny, nie zmienisz ustawień klimy, stacji w radiu, nie działa park assist, ... Samoczynnie wylogowuje użytkownika z WeConnect, włączają się ustawienia Gościa. Czasem pobieranie ustawień potrafi trwać kilka minut. Zaczynasz jechać i po jakimś czasie fotel się przestawia do twoich ustawień... problemy zgłoszone w ASO umówiony termin aktualizacji oprogramowania. Dam znać czy się poprawi. Po telefonie do ASO mam wrażenie że problem jest im dobrze znany. Ktoś też ma takie sytuacje u siebie?
Problem rozwiÄ…zany
22 komentarze
Błąd AdBlue + błąd kontrolki pasów bezpieczeństwa pasażera + błąd wyświetlacza
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 2.0 TDI SCR 115KM 85kW 2019-2024
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • usterka fabryczna
Po wyjechaniu z salonu nowym autem, tego samego dnia zapaliła się ikonka silnika i powiadomienie o usterce układu wydechowego - sprawdź AdBlue. Rano w drodze do serwisu zapalił się kolejny komunikat i dołączyła kolejna kontrolka, że zapłon silnika zostanie wyłączony za 1000 km mimo prawidłowego zasięgu AdBlue na zegarach. Fotel pasażera gdy nikt na nim nie siedział piszczał, że są nie zapięte pasy. Po powrocie z serwisu ekran boczny kompletnie się wyłączył, przy okazji wyłączając czujniki parkowania. Klima chodziła jak wcześniej ustawiona bez możliwości zmiany.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volkswagen Golf VIII