Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VIII Hatchback

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy Golf VIII generacji oparty jest na platformie MQB. Jego nadwozie ma długość 428 cm, 146 cm wysokości zaś rozstaw osi wynosi 284 cm. Golf mk8 nie będzie już oferowany w wersji trzydrzwiowej.

Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4284 mm
Szerokość 1789 mm
Wysokość 1491 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2011 mm
Rozstaw osi 2619 mm
Rozstaw kół - przód 1533 mm
Rozstaw kół - tył 1504 mm
Prześwit 115 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 968 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1471 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1440 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1237 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 381 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1003 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 800 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1493 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 47% / przeciw: 53%

Zalety

+ Widoczność + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,9
~Sitopl
Hatchback 1.0 TSI 110KM 81kW
Volkswagen Golf VIII
Auto gdyby nie podejście marki było by niemal idealne. Niestety testerem elektroniki zamiast producent jestem ja. Auto po trzech wizytach w serwisie nadal niesprawne ( podobno nie ma nowszej wersji oprogramowania). Glowna siedziba w Poznaniu uznała tezy miesiące temu ze szuka rozwiązania na moj problem ( śmiech) od tamtej pory cisza wiec sprawa trafi do sadu. Jak mozna było wypuścić pojazd tak nie dopracowany pod względem elektroniki i nie umieć sobie z nia poradzić, przecież to tylko golf! Niestety z powodu tego jak jestem traktowany piąty i ostatni, mimo że auto uważam za naprawde ude gdyby- nowłaśnie to gdyby....Zawsze ufałem tej marce ho nigdy mnie nie zawiodła natomiast teraz stałem sie jej testerem, żenujące....
2,0
~Maciek
Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW
Volkswagen Golf VIII
Byłem użytkownikiem Golfa 6,7 i 7.5 a od roku 8. Auto ze 130 KM silnikiem jest ekonomiczne, zrywne, Duza ilość nowinek technicznych, tabletów ale największym mankamentem który został rozwiązany w droższej 150 KM jest fatalne zawieszenie oraz układ kierowniczy, który nie nadąża nie usztywnia się Przy prędkościach autostradowych auto pływa jak latawiec lub wóz na resorach piórowych co przekłada się na ciągle korygowanie toru jazdy. DRAMAT . W zakrętach wydaje Ci się że dokrecacsz po czym auto przechyla się i tracisz tor jazdy.... wrażenia z dynamicznej jazdy beznadziejne . Nie polecam zwłaszcza jeśli byłeś użytkownikiem poprzednich generacji. Minusem jest zestaw głośnomówiący który działał wcześniej beż zarzutu teraz się zawiesza albo nie słyszę swojego rozmówcy.... Generalnie auto to konsumenta 50+ na miasto i kościoła
3,6
~Jan
Hatchback 2.0 TDI SCR 115KM 85kW
Volkswagen Golf VIII
Jak na markę niemiecką, problemy z elektroniką zaburzają jej wizerunek. Porażką jest to, że VW nie ma na ten problem rozwiązania. Auto od ponad roku na rynku! Ekran dotykowy działa gorzej niż chiński najtańszy tablet. Wyposażenie podstawowe jest marne. Asystenci działają dużo gorzej niż np w nowej Toyocie Corolli. Auto ciągle coś nas bombarduje bezcelowymi komunikatami co jest bardzo irytujące. Osłony słupków A to zwykły twardy plastik- widać we wnętrzu oszczędności na materiałach, aczkolwiek nic nie trzeszczy i jest spasowane OK. Fotele w podstawowej wersji to cienkie taborety pokryte tanio wyglądającym materiałem. Przed kupnem polecam przejrzeć oferty innych producentów.
Problemy z elektroniką
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 eTSI EVO mHEV 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Witam, Mamy Golfa 8 od 22 stycznia, przejechaliśmy do tej pory 2300km. Dramat!!! Panel dotykowy załącza się jak chce, najczęściej jest czarny, czyli wszystkie funkcje nie są dostępne. Problemy połączenia ecall "SOS", kontrolka czerwona, informacja na panelu zgłoś się do serwisu. Asystent parkowania jest obecnie niedostępny - praktycznie standard codzienny Pobieranie ustawień, czynność ta trwa czasami kilka minut, a czami cały przejazd autem, czyli do pracy około 30km. Temat o który nie widzę aby ktoś pisał, dwa razy zaczął sam hamować z prędkość 90 km/h do praktycznie zera, pomimo braku zagrożenia z przodu, nikt nie jechał, nikt nie stał, totalnie pusta droga. Ogromne zagrożenie dla naszego auta i auta za nami. Kierowca z tyłu myślał, że robię to specjalnie, nie wytłumaczalna sytuacja dla Policji w przypadku kolizji. W czasie kontaktu z serwisami, a obdzwoniłem kilka, otrzymałem info, że to Golf 8 i są problemy z elektroniką, co mnie to powinno interesować. W czasie pobytu w serwisie, nie zostało poprawione nic, info od serwisanta następujące "Jak podłączyliśmy kompa, to wyskoczył komunikat , "Nie ingeruj w oprogramowanie samochodu, pracujemy nad rozwiązaniem problemów, VW"". Dziś piszemy oficjalne zgłoszenie do VW, bo to auto zagraża bezpieczeństwu nie tylko naszemu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
System Infotainment zawieszanie
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW od 2019
  • inne
  • 2 tys. km
Witajcie, Funkcjonowanie systemu Infotainment pozostawia wiele do życzenia. Nasz Golf ma 2 tys. km i niespełna 3 miesiące jeżdzenia. System się zawiesza, RDS nie pobiera informacji, przełącza się samoczynnie na media z telefonu. Kilka razy zawiesił się tak, że cały ekran był czarny, nie zmienisz ustawień klimy, stacji w radiu, nie działa park assist, ... Samoczynnie wylogowuje użytkownika z WeConnect, włączają się ustawienia Gościa. Czasem pobieranie ustawień potrafi trwać kilka minut. Zaczynasz jechać i po jakimś czasie fotel się przestawia do twoich ustawień... problemy zgłoszone w ASO umówiony termin aktualizacji oprogramowania. Dam znać czy się poprawi. Po telefonie do ASO mam wrażenie że problem jest im dobrze znany. Ktoś też ma takie sytuacje u siebie?
Problem rozwiązany
21 komentarzy
Błąd AdBlue + błąd kontrolki pasów bezpieczeństwa pasażera + błąd wyświetlacza
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 2.0 TDI SCR 115KM 85kW od 2019
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Po wyjechaniu z salonu nowym autem, tego samego dnia zapaliła się ikonka silnika i powiadomienie o usterce układu wydechowego - sprawdź AdBlue. Rano w drodze do serwisu zapalił się kolejny komunikat i dołączyła kolejna kontrolka, że zapłon silnika zostanie wyłączony za 1000 km mimo prawidłowego zasięgu AdBlue na zegarach. Fotel pasażera gdy nikt na nim nie siedział piszczał, że są nie zapięte pasy. Po powrocie z serwisu ekran boczny kompletnie się wyłączył, przy okazji wyłączając czujniki parkowania. Klima chodziła jak wcześniej ustawiona bez możliwości zmiany.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Golf VIII Hatchback