Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VIII Hatchback 2.0 TDI SCR 150KM 110kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Do wyboru będzie kilka jednostek napędowyc: trzycylindrowa jednostka 1.0 l oraz czterocylindrowe odmiany o pojemnościach odpowiednio 1.5 i 2.0 l, w gamie wysokoprężnych jednostek znajdzie się diesel o pojemności 2.0 l. Z oferty zniknie wersja elektryczna, w jej miejsce wskoczył model ID.3,  zadebiutują dwie opcja hybrydowe (Mild Hybrid) oraz Plug-in oparte o silnik 1.5 TSI o łącznej mocy 204 KM.

Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1600-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
2,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 13% / przeciw: 87%

Zalety

+ Widoczność + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

1,8
~toDRAMAT
Hatchback 2.0 TDI SCR 150KM 110kW
Volkswagen Golf VIII
Z samochodem jest sporo problemów i prywatnie jestem pewien, że nie chciałbym mieć tego auta. Golf jest niepewny i nie ufam mu. Ale skoro mam służbowe to jeżdżę bo muszę. Z resztą to jest jakaś większa wpadka koncernu bo ci w pracy, którzy wzięli Skody też mają same problemy. Może jestem zbyt wymagający bo mam ponad 10 letniego Japończyka i tam od zawsze wszystko działa bez problemów, ale posłuchajcie. Generalnym problemem tego samochodu jest elektronika i niska jakość wykonania i użytych materiałów. Dotykowy ekran sprawia duże problemy, jest nieergonomiczny, niefunkcjonalny i niestety bardzo często po prostu nie działa. Mam przejechane 1300km i już doświadczyłem takiej plejady problemów, że to się w głowie nie mieści. Są duże problemy z systemem multimedialnym, telefon się nie łączy, gdy się już połączy to czasem się rozłącza, a jak ktoś do mnie dzwoni to on mnie słyszy, a ja go nie, dopiero musze się rozłączyć i oddzwonić – idiotyzm. Jak padnie ekran dotykowy, to tyłeczka też nie podgrzejesz, szybek nie odparujesz, systemu START STOP nie wyłączysz – tak też jest wyłączany dotykowo. Już tego doświadczyłem i tej zimy zmarzłem jak pies bo VW znowu zawiódł. Systemy bezpieczeństwa są wręcz absurdalne i wkurzające. Bardzo źle oceniam to wyszarpywanie kierownicy przez asystenta pasa, w wielu momentach jest to po prostu niebezpieczne, poza tym co chwilę wyświetla się jakiś durny, niepotrzebny komunikat i piszczy, że nie wszystkie funkcje są dostępne, że zachowaj odstęp, że czujniki są niedostępne, że jakaś funkcja jest ograniczona itd. Jest to bardzo denerwujące. Generalnie auto nadaje się tylko na pogodę bo jak popada, jest błoto, breja śnieżna to większość tych systemów ma zabrudzone czujniki i po prostu nie działa. Drzwi, i klapy zamykają się bardzo tandetnie, czuć tą taniość i bylejakość materiałów, trzeba użyć siły żeby zamknąć drzwi. Ja przesiadając się z ponad 10 letniego prywatnego samochodu do tego auta ciągle nie mogę domknąć drzwi w tym nowoczesnym tablecie na kołach. Test klamki oblany za każdym razem. Materiały we wnętrzu też nie są najlepszej jakości, a plastiki są po prostu bieda-tandetne, twarde, widać tą sztuczność, są też podatne na zarysowania. Wiele elementów jest niedoklejonych, biała podsufitka na słupkach nie wchodzi pod uszczelkę, są szpary. Skrzynia biegów 6-tka jest zbyt ciasna, biegi potrafią nie wejść albo wchodzi inny bieg niż żądany. Silnik nie należy do cichych i oszczędnych. Hałasu to się spodziewałem, ale spalanie w mieście niemiło mnie zaskoczyło. Co chwile dopala się DPF i w kabinie śmierdzi. Wisienka na torcie to pałąk do podtrzymywania maski jest tak tandetny, że głowa mała.
2,3
~NIEZADOWOLONYzSAMOCHODU
Hatchback 2.0 TDI SCR 150KM 110kW
Volkswagen Golf VIII
Samochód jest przeładowany elektroniką, wyłączanie jej nie jest proste. Choćby system start stop poprzednio był łatwy do wyłączenia teraz nie, ten durny asystent zmiany pasa ruchu wręcz niebezpiecznie wyrywa kierownicę z ręki. Dotykowa obsług klimy radia to nieporozumienie. Samochodem jeździ się po prostu niepewnie i źle. Układ kierowniczy jest bardzo, bardzo przeciętny to dla mnie zaskoczenie bo poprzednikiem jeździło mi się lepiej.Plastiki są zwyczajnie tandetne, spasowanie jest dobre, ale ich jakość to wstyd.
2,6
~Marta
Hatchback 2.0 TDI SCR 150KM 110kW
Volkswagen Golf VIII
Jest gorzej niż w poprzednim golfie. Tym jeżdżę krótko bo niedawno wymienialiśmy w firmie samochody, ale jestem negatywnie zaskoczona. Samochód jest przesycony elektroniką i może na papierze to wygląda fajnie, ale rzeczywistość codziennego obcowania z tym autem jest rozczarowująca. Po pierwsze jest ciaśniejsze niż poprzednik i nie jest tak wygodne, może to kwestia przyzwyczajenia, ale nie jest tam wygodnie, brakuje schowka z przodu na środku takiego zamykanego. Materiały wykończeniowe są bardzo twarde, plastiki są nieprzyjemne w dotyku, jakby takie twarde, a środek jest brzydki. Obsługa dotykowego wszystkiego to katastrofa. Jest to wręcz niebezpieczne, nieintuicyjne. Oceniam to wręcz dramatycznie. TO GŁUPOTA i ogromny błąd. Czujniki parkowania są tak czułe że można zgłupieć gdybym na nich polegała to do zaparkowania w Wawie musiałabym mieć chyba boisko, stary golf miał to ustawione tak dla ludzi. Zamykanie drzwi i bagażnika to ciężka praca fizyczna. Trzeba je zamykać z o wiele większą siłą niż w poprzednim golfie, a porównując do samochodu prywatnego japońskiej marki to już przepaść bo tam drzwi zamykają się jakby same z miłym dla ucha dźwiękiem, a ty jak pokrywa od kosza na śmieci.
Problemy z elektroniką
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 eTSI EVO mHEV 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Witam, Mamy Golfa 8 od 22 stycznia, przejechaliśmy do tej pory 2300km. Dramat!!! Panel dotykowy załącza się jak chce, najczęściej jest czarny, czyli wszystkie funkcje nie są dostępne. Problemy połączenia ecall "SOS", kontrolka czerwona, informacja na panelu zgłoś się do serwisu. Asystent parkowania jest obecnie niedostępny - praktycznie standard codzienny Pobieranie ustawień, czynność ta trwa czasami kilka minut, a czami cały przejazd autem, czyli do pracy około 30km. Temat o który nie widzę aby ktoś pisał, dwa razy zaczął sam hamować z prędkość 90 km/h do praktycznie zera, pomimo braku zagrożenia z przodu, nikt nie jechał, nikt nie stał, totalnie pusta droga. Ogromne zagrożenie dla naszego auta i auta za nami. Kierowca z tyłu myślał, że robię to specjalnie, nie wytłumaczalna sytuacja dla Policji w przypadku kolizji. W czasie kontaktu z serwisami, a obdzwoniłem kilka, otrzymałem info, że to Golf 8 i są problemy z elektroniką, co mnie to powinno interesować. W czasie pobytu w serwisie, nie zostało poprawione nic, info od serwisanta następujące "Jak podłączyliśmy kompa, to wyskoczył komunikat , "Nie ingeruj w oprogramowanie samochodu, pracujemy nad rozwiązaniem problemów, VW"". Dziś piszemy oficjalne zgłoszenie do VW, bo to auto zagraża bezpieczeństwu nie tylko naszemu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
System Infotainment zawieszanie
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW od 2019
  • inne
  • 2 tys. km
Witajcie, Funkcjonowanie systemu Infotainment pozostawia wiele do życzenia. Nasz Golf ma 2 tys. km i niespełna 3 miesiące jeżdzenia. System się zawiesza, RDS nie pobiera informacji, przełącza się samoczynnie na media z telefonu. Kilka razy zawiesił się tak, że cały ekran był czarny, nie zmienisz ustawień klimy, stacji w radiu, nie działa park assist, ... Samoczynnie wylogowuje użytkownika z WeConnect, włączają się ustawienia Gościa. Czasem pobieranie ustawień potrafi trwać kilka minut. Zaczynasz jechać i po jakimś czasie fotel się przestawia do twoich ustawień... problemy zgłoszone w ASO umówiony termin aktualizacji oprogramowania. Dam znać czy się poprawi. Po telefonie do ASO mam wrażenie że problem jest im dobrze znany. Ktoś też ma takie sytuacje u siebie?
Problem rozwiązany
21 komentarzy
Błąd AdBlue + błąd kontrolki pasów bezpieczeństwa pasażera + błąd wyświetlacza
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 2.0 TDI SCR 115KM 85kW od 2019
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Po wyjechaniu z salonu nowym autem, tego samego dnia zapaliła się ikonka silnika i powiadomienie o usterce układu wydechowego - sprawdź AdBlue. Rano w drodze do serwisu zapalił się kolejny komunikat i dołączyła kolejna kontrolka, że zapłon silnika zostanie wyłączony za 1000 km mimo prawidłowego zasięgu AdBlue na zegarach. Fotel pasażera gdy nikt na nim nie siedział piszczał, że są nie zapięte pasy. Po powrocie z serwisu ekran boczny kompletnie się wyłączył, przy okazji wyłączając czujniki parkowania. Klima chodziła jak wcześniej ustawiona bez możliwości zmiany.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Golf VIII Hatchback