Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 1.6 100KM 74kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Arcy
Kombi 1.6 100KM 74kW
Volkswagen Passat B5
Passata kupiłem jako samobieżny wózek dla dzieci w okresie wojen z żoną, żeby nie wynajmować przylatując z zagranicy. Pozostawiłem po powrocie do kraju jako trzeci awaryjny samochód rodziny (mieszkamy na wsi). W obu funkcjach rewelacyjnie się sprawdził. Bardzo mało awaryjny. Odwdzięcza się też za każdą wymianę lub serwis. Trochę mulasty przy silniku 1,6 ale 170km/h pociągnie, a jak już się rozpędzi to jedzie dobrze trzymając się drogi. Niskich progów zwalniających też praktycznie nie zauważa. Najbardziej jednak podoba mi się jego całkowita oporność na rdzę - a ma już 19 lat!
4,3
~piotr7th
Kombi 1.6 100KM 74kW
Volkswagen Passat B5
witam, użytkuję Passata B5 1.6 ARM w wersji kombi 101km; 99 rok od ponad 6 lat... kupiłem okazyjnie z Niemiec przebiegiem ~ 210tyś (raczej nie oryginalnym) generalnie był zaniedbany, w kiepskim stanie ale dobrze wyposażony i dosyć tani... Od samego początku planowałem założyć instalacje gazową więc prosta konstrukcja silnika 8-mio zaworowego idealnie się do tego nadawała - jedynie plastikowy kolektor dolotowy wymusza założenie instalacji sekwencyjnej. Przed założeniem gazu przejechałem około 2 tyś kilometrów i odnotowałem dość duże zużycie oleju... odstawiłem do warsztatu na regenerację głowicy (tylko 8 zaworów) wymiana uszczelki pod głowicą, wymiana pierścieni, rozrządu z pompą wodny plus wszystkie płyny eksploatacyjne, świece i przewody i w sumie wyszło ok 1600zł... no i potem instalacja gazowa sekwencja BRC fly sequnet 24 od początku działała bardzo dobrze... przez 6 lat przejechałem ~ 100 tyś z tego 60% w mieście 40% na trasie i nie wystąpiła żadna poważna usterka...nigdy mnie nie zawiódł, odpalał zawsze w najgorsze mrozy, nigdy się nie zatrzymał na trasie, zdarzały się drobne usterki ale w większości do usunięcia we własnym zakresie... podstawa to regularne przeglądy instalacji gazowej i wymiana części eksploatacyjnych... z większych wydatków to była wymiana sondy LAMBDA ~350zł (BOSH) - taki błąd pokazywał komputer ale po wymianie nie odczułem różnicy ;) ogólnie auto pojemne, dobrze wyposażone (ksenony, klimatronic, podgrzewane fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy...) wygodnie i tanie w eksploatacji... generalnie o wersji 1.6 krążą stereotypy o za małym silniku, kiepskim zawieszeniu i dużym spalaniu... co do silnika to w jeździe miejskiej zupełnie nie czuć braku mocy, spisuje się nieźle... natomiast na trasie przy obciążeniu 2+2 plus pełen bagażnik aby płynnie wyprzedzać tiry w zakresie prędkości 80-120km/h trzeba redukować do trzeciego biegu i zamykać obrotomierz :) wtedy żwawo przyśpiesza... poza tym małe silniki występują w innych większych samochodach np 1.6 w oplu zafirze, 1.4 w renault scenic i nikt się nie dziwi... odnośnie zawieszenia przy przebiegu ~210 tyś było jeszcze oryginalne LAMFORDER bez żadnych luzów i przejeździłem na nim ~ roku, po zimowej jeździe po dziurawych drogach pojawiły się luzy ale tylko na największych wahaczach tzw bananach... reszta była ok i o dziwo po sześciu latach nadal są ok, tylko dwa razy wymieniałem banany - za pierwszym razem kupiłem lamfordery po 250 zł/szt wytrzymały 3 lata a za drugim zamienniki niemieckiej firmy TOPRAN po 150zł/szt i te również trzymają 3 lata... (więc coroczna wymiana całości zawieszenia występuje chyba tylko u użytkujących passata na wsi po polnych drogach)... poza tym to samo zawieszenie występuje np w audi A4, A6, Skodzie SUPERB - i tu jakoś nie słychać alby ktoś narzekał na słabe zawieszenie... co do spalania LPG trasa ~9,5 miasto ~12,5 przez pewien czas palił trochę więcej bo ktoś mądry poradził przy dużym przebiegu zalać olejem mineralnym i chyba przez większe opory wewnętrzne silnik więcej palił i głośniej pracował - przy kolejnej zmianie na półsyntetyk wszystko wróciło do normy... jeżeli chodzi o zużycie oleju to musiałem robić dolewki około 1 litr na rok (czyli na ~15tyś km) co chyba nie jest niczym nadzwyczajnym... w sumie bardzo dobrze oceniam to auto, do codziennego użytku rodzinnego i tyrania po mieście idealne ;) nie należy się go bać, części są łatwo dostępne, tanie, cała gama zamienników i używanych do wyboru... ale skończyło się miejsce na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym i żona marudzi że chce nowsze auto więc chyba go sprzedam... z bólem serca i strachem przed nowszymi samochodami-wydmuszkami z cyklu bez komputera nie pochodź i szwankującą elektroniką...
2,7
~Maciej82
Kombi 1.6 100KM 74kW
Volkswagen Passat B5
Passat b5 Kombi z Silnikiem 1.6 nie ma kompletnie nic do zaoferowania, motor strasznie dużo pali zawieszenie ciągle się psuje w ciągu 3 lat odkąd go mam wymieniłem 4 razy, koszt to około 1700zł jest to spory wydatek mając rodzine. UNIKAĆ jak OGNIA to auto nie spisuje się ani troche jako solodne rodzinne woźidło, i nie jest tak wytrzymałe jak te passaty sprzed lat b3 i b4. Na dzień dzisiejszy auto chce sprzedać mam dosyć tego ciągłego psucia. w planach b4 lub Vectra B. Ludzie nie kupujcie wygląd tego auta jest ładny ale kupując Passata b5 1.6 niczym sie nie odwdzięczy wieczne wydatki większe napewno niż w BMW.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.6 100KM 74kW 1997-2000
9,2
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Kombi 1.6 100KM 74kW
Volkswagen Passat B5
jeżdze troche jak emeryt i przy mojej jezdzie po mieście na którkich odcinkach i do tego zimą - spala okolo 14l/100km, w lecie na trasie jazda emerycka 7,5l/100, w lecie na autostradzie jadąc 95 km/h - 7l/100km, to jest w sumie normalne spalanie jak na benzyne, nie wiem czego sie spodziewacie to nie diesel, ktoś ma benzyne robi krótkie dystanse po miescie silnik ciągle ma niedogrzany a pozniej wielce zdziwiony czego 15l łyknął, tak to wlasnei jest takie sa właściwosci silnikow benzynowych - kiedyś miałem większego benzyniaka 2l (honde) i na mega którkich odcinkach wyszło spalanie 23l! tak to już jest
9,2
Kombi 1.6 100KM 74kW
Volkswagen Passat B5
Jeśli chodzi o ten rodzaj silnika to polecam go "mobilkom", którzy większość tras pokonują na większych odległościach i poza terenem zabudowanym. Swojego paska mam już 3 lata i stwierdzam jedno z tym motorem / 1.6 / to jest auto do jazdy na trasy, a nie w trybie miejskim i górzystym. Trzeba się po prostu "nawiosłować" drążkiem zmiany biegów. I tu wychodzi jego paliwożerność, a jeśli do tego dojdzie okres zimowy i jazda na krótkich odcinkach to odczujemy to że tak powiem po kieszeni - 11 litrów to czasami marzenie. Ale jeśli chodzi o trasę to tu mogę go pochwalić. Trzy osoby i bagażnik z dwiema walizkami plus jakaś drobnica to 7 litrów oczywiście przy prędkości 100-110 km/h, no góra 120 km/h. W tym roku miałem okazję jechać 2 razy zapakowany maksymalnie. Za pierwszym razem bagażnik po sam dach i miejsce pasażera obok mnie zajęte przez bagaż - 7.5 litra benzynki. Drugim razem tak samo plus 500 litrowy box na dachu /pełny/ i w tedy spalił 8 litrów.
9,8
Kombi 1.6 100KM 74kW
Volkswagen Passat B5
Kosztem mocy samochód spala jak na swoje gabaryty niewiele. Jednak wykazuje sporą różnicę pomiędzy spalaniem na trasie, a w mieście. Byłem niezwykle pozytywnie zaskoczony, gdy po przeprowadzeniu precyzyjnego testu podczas spokojnej jazdy na trasie okazało się, że auto pali ok. 8,5 litra gazu na 100 km! Wg mnie to znakomity wynik. Jednak już podczas jazdy w mieście w 10 litrach raczej się zamknąc nie da. Co do napraw... przede wszystkim jak na razie nic nie musiałem naprawiać, bo samochód jest niezawodny. Natomiast rutynowe eksploatacyjne wymiany są tanie, bo części do Passata jest na rynku bardzo dużo.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 199
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
8 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
3 komentarze
odpalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000
  • silnik
witam paska j/w w gazie na początku miałem tak że po długim postoju zapalał obroty się wahały miedzy 800 a 1000 trwało to parę sekund i było oki czasem było tak ze wahały się i zgasł wtedy juz miałem problem go zapalić ale po męczarniach 5-10 minutowych zapalał ale znowu cierpiał akuś wyczytałem ze czujnik temperatury cieczy (4 pinowy kwadratowy )sytuacja sie poprawiła ze nie gaśnie już obroty trzymają 1000 ale znowu przy zimnym silniku naciskając gaz tak jak by się dusił i z ruły jest odgłos strzelania tak bym to nazwał a nie ma siły jechać muszę prze gazować i po nie całej minucie wraca wszystko do normy obroty nie skaczą naciskam gaz i normalnie jedzie proszę o pomoc a gaz sekwencja nie wiem czy do mechanika czy do gazownika najpierw brak
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi