Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5

Lata produkcji: 1996 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz

Volkswagen Passat B5 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volkswagen Passat B5

Liczba ocen: 1 922
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~M
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Volkswagen Passat B5
Generalnie samochód godny polecenia dla osób robiących długie trasy. Minusem jest dostęp do niektórych części eksploatacyjnych. Wymiana paska wielorowkowego może okazać się nie możliwa bez zrzucenia zderzaka i chłodnicy, co w trasie nie jest niczym miłym. Dodatkowo zastosowany wielowahacz myślę, że śmiało mógłbym uznać za największą wadę samochodu. Sam drugi raz bym nie kupił ale tylko z tego powodu, że zmienił się charakter mojej pracy. Kiedyś więcej jeździłem (600 - 700 km/tydzień). Na podjazdy 10 - 15 km dziennie szkoda takiego samochodu niszczyć.
4,6
~karik712
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Volkswagen Passat B5
Trafil mi sie egzemplarz od pierwszego pana z polskiego salonu, nie bylo to oczko w głowie - ale umęczony też nie był. Po roku użytkowania, raczej nie moge źle mówić o tym aucie. Karoseria - zaskakująco dobrze z małymi wyjątkami, słynna tylna klapa ktora jest gorzej zabezpieczona oczywiscie koroduje, i co często w nich bywa - są naloty korozji przy relignach dachowych. Dla odmiany - cala reszta nadwozia wolna od korozji, doły drzwi czyściutkie, podłoga w idealnym stanie. Mechanicznie - mialem troche wkładu na początku, rozrząd, wymiana kilku wahaczy i amortyzatorow z tylu, kilka drobnych pierdół - nie bylo najtaniej ale tez nie są to miliony. Silnik - jak dla mnie jedyny słuszny w gamie tego samochodu. Dobra dynamika, dobre spalanie, bardzo dobre ceny części. Auto bardzo wygodne, mega praktyczne i obszerne w środku (dla mnie jest aż za wielki) , Nadmuchany przód troche utrudnia parkowanie w miescie - ale widziały gały co brały ;)
4,7
~mateusz
Sedan 1.6 102KM 75kW
Volkswagen Passat B5
Jestem bardzo zadowolony z B5. Miałem szczęście kupić bardzo zadbany egzemplarz, niewyjeżdzony (155 tys. km potwierdzony w ASO), od razu zainstalowałem sekwencję BRC i dotychczas po prawie 40 tys. żadnych usterek. Poza wymianą termostatu i jednego sworznia, ponosze koszty jedynie prac serwisowych (olej, olej skrzyni, świece i przewody, sonda lambda, klima, płyn hamulcowy) i wszystko działa jak należy. Jedynie co irytuje to koniecznośc dolewki oleju, co prawda niewielkiej (150-200 ml na 1 tysiąc km) ale jednak.. Poza tym trzeszczy deska rozdzielcza, mechanizm nawiewów głośno pracuje no i trzeba uważać na przedostawanie się wody do wnętrza auta (przez drzwi, w bagażniku przez listwę zderzaka - trzeba rozbierać tapicerkę i uszczelniać silikonem). Auto juz ma 16 wiosen więc ideałem nie jest ale nie boję się że się rozkraczy w drodze. Ogólna ocena bardzo dobra, auto z tą wersją silnikową dla raczej spokojnego kierowcy, trwałe i niezawodne
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5
7,3 – 13,3
l/100 km
5,3 – 9,3
l/100 km
5,9 – 15,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Auto napewno najlepiej sprawdza sie w trasach, po pokonaniu 850km auto spaliło 50L ropy przy jezdzie 130-140km/h na tempomacie, nie jest to najlepszy wynik gdyż przy prędkości 110-120km spalanie potrafi spaść jeszcze nizej. ostatnio zresetowalem licznik km i nabiłem 750km w cylku miejskim i nie dalekie trasy 30km odcinek, z komputera wyszło średnie spalanie 6,7L na 100 chociaż myślę po wyliczeniu kosztów rzeczywiste spalanie mogło siegać blizej 7L przy cylku mieszanym. Jak narazie drobne serwisy przeprowadzane koszty w rozsądnych cenach . Passat b5 fl 131km daje rade, najważniejsze to trafić na zadbany egzemplarz. Auto dynamiczne, dobrze się prowadzi i w miarę ekonomiczne. obecny przebieg 240tys km i z dnia na dzień coraz więcej ;D
7,5
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Średnie spalanie z włączoną klimatyzacją przy jeździe mieszanej trasa, miasto, 50/50 oscyluje w granicach 7.0/8.0l na 100km. w zależności od tego jaki ruch jest w mieście. W jeździe po samym mieście, do tego dość zakorkowanym (Katowice godziny poranne 7-9-ta., i popołudniowe 13-18-sta.), potrafi dojść do granicy 10l/100, średnio miałem 9.0/10l na 100km. Na trasie bez szaleństw jadać około 110 do 130 km, spalanie oscyluje w granicy 5.5/6.0, jeśli auto jest załadowane to trzeba doliczyć do około litra w zależności od ilości ładunku. Minimalnie da się spalić około 5 litrów na setkę, ale to trzeba się mocno starać i jechać bez klimy, ale to jest chyba takie totalne minimum. Średnia jaka wyszła mi z przejachania 5 tyś. km to 7.5l , jazda mniej więcej 70/30 - miasto/trasa . Staram się w miarę możliwości jeździć dynamicznie i wykorzystywać moment obrotowy jaki oferuję silnik. Auto którym jeżdżę ma silnik w bardzo dobrej kondycji, jest po wymianie turbiny, kompletnej regeneracji głowicy, wymianie wałka rozrządu, popychaczy i uszczelniaczy, więc spalanie jak najbardziej realne. Oponki mają rozmiar 195/65/15 cali, a auto waży 1540 kg. Dodając kierowce i pasażera licząc 2x80 kg + zawsze jakieś graty w aucie + 20 kg robi się ponad 1700 kg, więc silnik ma co ciągnąc. Ogólnie przed kupnem myślałem, że spalanie będzie nieco mniejsze, przez to, że nasłuchałem się opinii ludzi którzy mówili jak to mało te ich Passaciki palą typu, panie.... szósteczkę ropy to średnio wciąga i to po mieście :), Realia są nieco inne :).
6,3
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
1.9TDI AVF skrzynia 6-biegów GUS , 317 tys przebiegu ,2004rok . Zrobilem nim przez 9msc 32tysiace kilometrów . Jazda trasa dynamiczna nie zamulanie 5.8-6.8litra , jazda w nocy tak do okolo 120 5.5l . Ogólnie tak samochód nie lubi jeździc na krotkich odcinach , a zwlaszcza gdzie czesto trzeba stawac . W miescie spalanie 6.5litra w gore ( warszawa) . Prócz tego samochod fajny , dynamiczny na trasie czuć te 131km . Maksymalne spalanie podane przy jezdzie tak zwanej kawalerskiej czyli ognia i do przodu nie wazne gdzie . Ogólnie auto godne polecenia i bezawaryjne.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 200
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
3 komentarze
odpalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000
  • silnik
witam paska j/w w gazie na początku miałem tak że po długim postoju zapalał obroty się wahały miedzy 800 a 1000 trwało to parę sekund i było oki czasem było tak ze wahały się i zgasł wtedy juz miałem problem go zapalić ale po męczarniach 5-10 minutowych zapalał ale znowu cierpiał akuś wyczytałem ze czujnik temperatury cieczy (4 pinowy kwadratowy )sytuacja sie poprawiła ze nie gaśnie już obroty trzymają 1000 ale znowu przy zimnym silniku naciskając gaz tak jak by się dusił i z ruły jest odgłos strzelania tak bym to nazwał a nie ma siły jechać muszę prze gazować i po nie całej minucie wraca wszystko do normy obroty nie skaczą naciskam gaz i normalnie jedzie proszę o pomoc a gaz sekwencja nie wiem czy do mechanika czy do gazownika najpierw brak
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Passat B5