Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~LARSIK
Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
Volkswagen Passat B5
Jestem bardzo miło zaskoczony co do wyboru właśnie passata z SYNCRO.Dużo wcześniej czytałem , pytałem ludzi o koszty eksploatacji i ewentualnie części koszt do przyjęcia(ze względu na sam fakt że dużo jeździ pasków po drogach sporo części zamiennych).Co do samego auta: 1)Silnik rewelka(akurat na takiego trafiłem) nic w nim nie stuka,puka nie bierze oleju nie traci na mocy nie przecieka.Czytałem że ludzie wydają masę pieniędzy bo wszystko im się co róż to psuje-kompletna bzdura (nie dbają o silnik nie wymieniają na czas płynów, filtrów części i to stąd takie negatywne opinie)Ja swojego trochę podkręciłem bo 110 KM to ciut za mało teraz ma około 140 i czuć że auto aż się rwie do przodu. 2)Komfort Jazdy super-zawieszenie wielowachaczowe wyłapuje wszelkie nierówności na drodze(i nie trzeba jeździć po polu aby później pisać że koszt wymiany bardzo drogi). 3)Ergonomia- małe spalanie, duża ładowność ,nie wygórowane ceny części duża dostępność.Moje wrażenia z jazdy tym autem bardzo dobre , zgadzam się z opinią użytkowników za Volkswageny są nudne ale pamiętajcie że samochód to pojazd do przemieszczania się z punktu \"A\" do punktu \"B\" a nie przyczepa kępingowa że można spać jeśc itp. P.S- Jak już będziecie kupować to koniecznie z wersją SYNRO albo 4motion kosztują trochę wiecej ale w zimie nie zastąpione a w lato w łukach trzyma się jak przyklejone
4,7
[email protected]
Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
Volkswagen Passat B5
Jestem od dwóch lat pod dużym wrażeniem tego auta. Praktyczny do bólu. Super wyposażenie (pojazd sprowadziłem osobiście z Niemiec). ABS, ESP, EDC, MSR, 4 poduszki, 6-cio biegowa skrzynia, rolety pozioma i pionowa, radio Gamma, elektryka luster i szyb, podgrzewane przednie fotele i inne. Koszty części bardzo niskie (zamienniki) Nawet wahacze mozna wymienić komplet za 600 zł. i jeździć spokojnie z nowym zawieszeniem przednim. Wysoka cena wahaczy to stary mit. Warto pojechać do zachodnich sąsiadów i zapłacić drożej ale wiedzieć co się ma.
4,7
~kokos1
Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
Volkswagen Passat B5
Jestem bardzo zadowolony z samochodu. Regenerację turbiny przyjąłem jako czynność serwisową, auto nie odpowiada za styl poprzedniego właściciela. Naprawy przedniego zawieszenia można uniknąć jeżeli jeździ się z odpowiednią prędkością po dziurawych drogach
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
Volkswagen Passat B5
Dostępność cześci - wzorocowa. Sporo zamienników i częsci na giełdach/szrotach. Ceny przyzwoite, zależnie od jakości danej części. Można przebierać miedzy tanimi a markowymi, które są droższe, ale na przyzwoitym poziomie. Co do spalania: Mam wersję 4motion czyli już na wstępie doliczamy +1 litr do zwykłej "ośki". Mój styl jazdy to w miarę dynamiczny (ok 120km/h) i w przedziale 25/75 miasto/trasa. Srednio od 6,2 do 6,7. Spalał nawet 7 litrów, ale wlałem kilka razy preparat do czyszczenia wtryskiwaczy (podpiety pod komputer wykazywał przytkany wtryskiwacz) i urwałem tym sposobem nawet do 0,5 litra na 100km. Średnio w trasie licze 6 litrów, ale spokojnie idzie zejsć nawet poniżej 5,5. Kiedyś jadąc spokojnie 250km z prędkością do 100km/h spalił nawet 4,9 litra, ale to było tylko raz. Uważajcie jeszcze na opony. Miałem pół sezonu laczki 235 na 17 feldze i normą było spalanie 7 litrów. Teraz zakupiłem 205 też na 17 felgach i jest już lepiej.
6,7
Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
Volkswagen Passat B5
fakty są takie ile wlejesz tyle wyjeździsz. w szczycie w korkach nawet pod 9. nawet na autobanie u niemca b/o nie wleciało tyle.średnio 6,5 po samym mieście.trasy mniej lub bardziej mieszane 5,5. choć parę wycieczek krajówkami 11 p-ń-krków i p-ń-radom nawet 4,5 ! a jeżdżę zgodnie z przepisami.pomiary z całego zbiornika.to wszystko przed remontem zawieszenia i silnika.tera zobaczym po komplecie to dam znać kiedyś jak wyjdzie.kombi 4x4 4ever!
6,0
Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
Volkswagen Passat B5
posiadam auto ponad 3 miesiące,sprowadziłem osobiście z przebiegiem 183 tyś km, silnik igła, spalanie 6,5 litra średnio na 100km, wyposażenie na full-klimatronic,4xel.szyby,el.lusterka,skóra czarna itd. Polecam wszystkim...

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 200
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
3 komentarze
odpalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000
  • silnik
witam paska j/w w gazie na początku miałem tak że po długim postoju zapalał obroty się wahały miedzy 800 a 1000 trwało to parę sekund i było oki czasem było tak ze wahały się i zgasł wtedy juz miałem problem go zapalić ale po męczarniach 5-10 minutowych zapalał ale znowu cierpiał akuś wyczytałem ze czujnik temperatury cieczy (4 pinowy kwadratowy )sytuacja sie poprawiła ze nie gaśnie już obroty trzymają 1000 ale znowu przy zimnym silniku naciskając gaz tak jak by się dusił i z ruły jest odgłos strzelania tak bym to nazwał a nie ma siły jechać muszę prze gazować i po nie całej minucie wraca wszystko do normy obroty nie skaczą naciskam gaz i normalnie jedzie proszę o pomoc a gaz sekwencja nie wiem czy do mechanika czy do gazownika najpierw brak
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi