Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Szósta generacja Volkswagena Passata (symbol: B6) była produkowana w latach 2005-2010). Kształty samochodu inspirowane były wyglądem prestiżowego Volkswagena Phaetona. Również wnętrze samochodu było tak luksusowe jak nigdy wcześniej. Volkswagen Passat B6 w roku 2006 o mały włos nie odniósł swego pierwszego triumfu w plebiscycie na Samochód Roku, zajmując ostatecznie drugie miejsce (ustąpił jedynie Renault Clio). W roku 2010 auto zostało zastąpione modelem siódmej generacji. Na rynku chińskim samochód funkcjonował pod nazwą Volkswagen Magotan.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz

Volkswagen Passat B6 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(61%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~VW
Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Volkswagen Passat B6
Kupilem auto z przebiegiem 50tys km i przejechałem nim 100tys km. Świetna, dynamiczna jednostka daje komfort jazdy szczególnie podczas wyprzedzania. Silnik ekonomiczny, praktycznie bez żadnych nakładów przy regularnym serwisowaniu. Jako że był to ostatni rok produkcji tego modelu wszystkie wady musiały zostać wyeliminowane wcześniej. Bardzo ładownie auto, wiec na wakacje można wybrać się z zaciągniętą roletą bagażnika. Widoczność dobra. Bardzo żal mi że musiałem zmienić auto, po wymuszeniu pierwszeństwa przez inny pojazd.
4,6
~Przemek
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Volkswagen Passat B6
Witam. Z samochodu jestem zadowolony. Mam go 3 lata i przejechałem nim 60 tys. km. Mam ten silnik który podobno uchodzi za najbardziej awaryjny 2.0 TDI ale według mnie wcale taki nie jest. Z tych wszystkich awarii które inni wypisują to u mnie zepsuła się tylko pompa oleju (zużył się jej wałek). Poza tym rzeczy typowo eksploatacyjne. Nic się nie dzieje z turbiną, wtryskami czy kołem dwumasowym, (DPFu nie mam fabrycznie) Jeżeli chodzi o karoserię to tylko w kilku miejscach są malutkie ogniska korozji (na błotniku i drzwiach). Zawieszenie jest bardzo trwałe i tanie w utrzymaniu. Elektronika się nie psuje. Auto duże, wygodne, duży bagażnik. Silnik wystarczająco mocny i bardzo oszczędny. Gdy sam jadę w trasie na tempomacie z prędkością 120 km/h to na całej trasie jestem w stanie zejść do 5 L ON na 100 km. Spalanie w mieście jeżdżąc dynamicznie to 9 L
4,9
~gość
Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Volkswagen Passat B6
Kupiłem samochód z przebiegiem około 150 tys 2 lata temu sprowadzony z niemiec podobno przebieg oryginalny ale wiadomo jak jest pewności nie mam. Zrobiłem już około 100 tys. Nie wiem skąd biorą się złe opinie o tych autach ja nie mam żadnych problemów chociaż jak kupiłem to początki były trudne bo musiałem wymienić czujnik położenia wału, potem klocki hamulcowe szybko się zużyły okazało się że ręczny nie odbija w między czasie rozsypało się łożysko w przednim kole i byłem już załamany... Ale to co na początku się sypało zostało naprawione i teraz już będzie prawie 2 lata od kiedy nic się złego nie dzieje. Umówmy się naprawy które musiałem zrobić nie były poważne. Samochód jest bardzo dynamiczny, bardzo wygodny, jeżdżąc oszczędnie schodzę poniżej 5.5l/100km(manualna skrzynia) więc bardzo oszczędny no i przez ostanie prawie 100 tys km nic się nie dzieje więc chyba mogę powiedzieć że bezawaryjny.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B6
7,1 – 12,2
l/100 km
4,8 – 8,1
l/100 km
5,6 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Sedan 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Volkswagen Passat B6
Mimo ze skrzynia biegow DSG mnie nie satysfakcjonuje i nie zmienia biegow jak bym tego sobie zyczyl co w rezultacie ma znaczny wplyw na zuzycie paliwa musze przyznac ze wcale nie jest jeszcze tak zle. Pokonuje z reguly duze dystanse zarowno autostradami jak i krajówkami czy krecac sie troche po miescie. Sa to wartosci przyblizone z komputera z ostatniego okresu uzytkowania gdzie wcale nie oszczedzalem zbytnio paliwa z reguly byla to dosc dynamiczna (jezeli mozna tak ja nazwac z ta skrzynia) jazda i szybka z przewaga trasy po krajówkach. Minimalne spalanie przy oszczednej jezdzie zeszlo ponizej 5 litrow na autostradzie (500km) z duza iloscia wzniesien (skandynawskie warunki) predkosc 110-130 (1osoba + duzo bagazy) nie pamietam dokladnej wartosci ale wydaje mi sie ze spalanie zeszlo nawet w okolice 4,6 litra wedlug wskazan komputera. Innym razem na 1000 km odcinku (Holandia-Polska) spalanie ok 5.4 (120-130). Na pełnym zbiorniku (70) do momentu zapalenia sie rezerwy z reguly udaje sie zrobic srednio 1200 km (autostrada 140-160 + dynamika na krajowkach) = ok 5,8L/100
5,6
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Passat B6
1.9 TDI BKC (Kombi, 210 tys mil przebiegu). Spalanie na trasie autostarda (Europa) 140-150 km/h(87-95 mph) (okolice 6.5-7.5 litrow) . Przewaznie jezdze na trasie codziennie tej samej - 100km praktycznie samej autostrady (tempomat na 73 mph (118 km/h)+- , spalanie do 5,5 litra. Jazda w okolicy 60mph, oscyluje 5 litrach. Komputer strasznie zawyza, nikt nie moze mi tego ogarnac (pokazuje wiecej niz zuzywa). Wyniki sprawdzane przy dystrbutorze(zawsze ta sama stacja, zawsze do pelna do 3 strzalu pistoletu). W miescie Birmingham jak najbardziej mozna przekroczyc 8 litrow. Samochod bardzo ekonomiczny. Bez problemu Dunkrik(Francja) - Polska(dolny slask) na jednym tankowaniu. Skrzynia zestopniowana odpowiednio, nie moge sie przyczepic. Raczej dla spokojnych kierowcow, jak ktos chce troszke szybciej, dynamiczniej, i drozej to tylko 2.0tdi cr.
14,6
Variant 3.2 V6 FSI 250KM 184kW
Volkswagen Passat B6
Jeśli auto się już zagrzeje i wyskoczymy na trasę to przy spokojnej jeździe można zejść śmiało do 8,9l. Jednak na dojazdach do pracy ok 4km nie schodzę poniżej 13l. Jeśli go trochę przegonimy na sporcie to spalanie rzędu 20-25l nie powinno dziwić.
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrządu
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Auto po rozgrzaniu nie odpala.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
Witam. Mam problem. Samochód po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzaniu (na zegarze 90-95C) po zgaśnięciu i chęci odpalenia na nowo nie odpala. Nie chce odpalić aż minie 5-10 min i nie ostygnie. Później jest już ok i odpala bez problemu. Przy wizytach u elektryka i podpinaniu auta pod komputer nawet w trakcie usterki - komputer nie wykazuje żadnych błędów. Był sprawdzany komputer, sterowniki, pompo-wtryskiwacze, czujki- wszystko jest o.k. Przy nagrzaniu rozrusznik kręci a auto się dławi i gaśnie. Filtr paliwa wymieniony na nowy. Proszę o rade.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6