Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Piotr
Volkswagen Passat B6
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Dużo złych opinii można przeczytać o tym samochodzie: że elektryka, że DSG, że olej... Ja mam go od nowości, bez żadnej stłuczki a że nie oszczędzałem na serwisie - odwdzięczył mi się (niemal) bezawaryjną eksploatacją. Mechatronika skrzyni biegów padła po 170 tys km - ale kupując go wiedziałem, że samochód ma taka wadę. Oleju nie dolewam - może dlatego, że trybu sportowego używam sporadycznie? Poza tym - po 9 latach wszystko w nim działa: klimatyzacja, elektryka fotela (a jestem gruby), elektryczna roleta z tyłu, wszystkie przełączniki... Ze wszystkich moich samochodów (a miałem ich trochę, jeżdżę już ponad 30 lat) to był mój najlepszy zakup
4,7
~Bodi
Volkswagen Passat B6
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Do modelu byłem uprzedzony - samochód dla emerytów. Trochę tak wygląda, szczególnie tył mało mi się podoba. Ale wrażenia ze środka, szczególnie z jazdy mocno to rekompensują. Jak dla mnie pod względem technicznym jest to samochód taki, jaki powinien być. Zaznaczam, że nie wiem, jak wygląda wersja standardowa i co zawdzięczam dodatkowo płatnym dodatkom - więc sprawdźcie przez zakupem, czy macie to samo :) Bardzo mięciutka skóra kierownicy, dobre zakresy regulacji, przewygodne fotele (skórzano materiałowe). Wszystko w zasięgu ręki, dobrze ustawialne. Dokładna navi, centrum rozrywki z twardy dyskiem - zmieścisz całą płytotekę, rolety (tył elektryczna, tylne drzwi - ładnie wkomponowane). Ogromny bagażnik (jak Ci pomidor wypadnie z siatki i poleci na koniec - ciężko wyciągnąć). Ale dlaczego ma polecieć - sprytni Niemcy dołożyli bardzo praktyczny wieszaczek na siatki. Dobrze się sprawuje "ręczny" na guziku - niedługo zapomnę jak się ruszało pod górkę. A właściwie "zaciągam" za każdym razem, czasem dla zabawy. Komfort, ergonomia, wyposażenie, jakość wykonania - niemiecka perfekcja. Wygląd - trochę minus. Ogólnie: świetnie.
4,4
~Stach
Volkswagen Passat B6
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Jestem bardzo zadowolony z tego auta, mam go od nowości. W porównaniu z passatem moja poprzednia Vectra GTS była kopalnią awarii i usterek. Do Passata najbardziej mógłbym się przyczepić, że jest taki... niemiecki i nudny, bez wyglądu i polotu, ale jako auto do użytku na codzień bardzo wygodny i jak na razie raczej bezproblemowy.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW 2007-2010
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Volkswagen Passat B6
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Cześć, Moje autko jest z 2008 roku. Silnik to 1.8 TSI wersja BZB. Jeżdzę głownie długie trasy po PL i troszkę autostradami poza. Generalnie spalanie oceniam na 7 pkt w 10 punktowej skali. Jest bardzo OK, gdy jedziemy przepisowo. Tj prędkość 110km/h bez nagłych hamowań czy przyśpieszeń - komputer, bez oszukiwania, pokazuje wtedy okolice 6.5 litra na 100km! Jazda po Warszawie to średnie ze zbiornika delikatnie poniżej 10 litrów.. uważam, że bardzo dobrze. Jedyne co mnie boli to szybka jazda autostradami.. prędkość 140km/h z 3 osobami na pokładzie i bagażami to juz okolice 9 litrów. Jeśli jedziemy 160km/h pali niewiele więcej. Wniosek taki - albo spokojnie, jazda do 120km/h albo wciskamy do 160km/h i liczymy się ze splaniem rzędu 9-10 litrów! Kolega ma dużo nowsze mondeo z silnikiem 1.6 turbo benzyna i spalanie przy 140km/h ma okolice 7 litrów.. gdyby było tak w moim przypadku, passat dostałby ocenę 10/10!
7,5
Volkswagen Passat B6
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Auto ma naprawdę niezłego kopa. Spod świateł startując z nogą w podłodze można pokazać innym kierowcom, że niepozorny Passacik też potrafi :P. Autko sprawuje się rewelacyjnie : przeglądy w miarę tanie( serwis VW), spalanie w porządku a nawet trochę lepiej, komfort znakomity(skórzana tapicerka czarna i welur czarny, dokładna navigacja w języku polskim, przestrzeni nad głowami pasażerów również nie brak)czego chcieć więcej. Silnik od roku 2009(rok produkcji) przejechał już 200 tysięcy i dalej chodzi jak burza. Naprawdę polecam tym co cenią sobie bezproblemowość, dobre osiągi i umiarkowane spalanie. Pozdrawiam Lolo
9,7
Volkswagen Passat B6
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
W mieście spalanie w okolicy 12-14 litrów, autostrada przy 120 km/h - 6,5 litra, spokojna jazda w trasie (Rzeszów- Bieszczady- Rzeszów) - 6 litrów, przy braku korków i jeździe bez klimatyzacji można na spokojnie zejść do 5,5 :)

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 100
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrządu
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Sedan