Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI-CR DPF 110KM 81kW 2009-2010

Lata produkcji: 2009 - 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz

Oceny Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI-CR DPF 110 KM 81 kW

Ogólna ocena
3,00
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(0%) NIE(100%)
ZALETY + Koszty utrzymania + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
WADY - Stosunek jakość/cena - Poważne usterki - Karoseria

Dane techniczne Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI-CR DPF 110KM 81kW 2009-2010

Podstawowe parametry Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI-CR DPF 110KM 81kW
Produkowany od 2009 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1800-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail

Autorentgen Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 161

Pękające gumy na przegubach.

dodał: ~waldi, 8 lat temu
Mam Passata 1.9 TDI 130PS 2003r .. Wszystko pięknie.. dopóki guma nie spadła.. ( nie wiedziałem że spadła ) naleciało Piasku i Przegub do wymiany .. Stuka mocno :(

Koło dwumasowe i pompa paliwa.

dodał: ~Kwiacior, 8 lat temu
Mam passata 2,0 TDI 2005 I Golfa 1,9 TDI 2005. Dwa auta są serwisowane w ASO i w passacie przy 90000km padła pompa paliwa(1100zł), a przy 108000km koło dwumasowe ze sprzęgłem(ok 4000zł). Można by powiedzieć, że nie tak jak nakazuje producent użytkowane auto. Producent nakazuje (co mi powiedzieli w serwisie) jazdę na zbyt niskich obrotach, przyśpieszanie na 2-biegu i na 1-biegu (ze skrzyżowania jak duży ruch chyba nie wolno ruszać tylko czekać aż godziny szczytu miną), ale to nie jest wina kierowcy ponieważ golfem jeździ inny kierowca i koło dwumasowe+sprzęgło padło przy 89000km(4400zł po...

Odpalanie auta.

dodał: ~LIDER, 8 lat temu
Witam!!! raffi_77 panie tez tu zagladaja:)maz sie uparl na tego passka,jakby co najmniej On nim jezdzil.Wsiadam do tego cacka,wkladam kluczyk i po paru sekundach autko pali.Ale nie jest tak zawsze rozowo,nieraz jak mu cos odwali to mam ochote kierownice pogryzc.Wsiadam wkladam kluczyk do stacyjki,zapalaja sie pieknie wszystkie kontrolki,swiece zarowe sie nagrzewaja no i wciskam kluczyk do konca zeby odpalic auto a tu klapa,zero reakcji jakby prad nie dochodzil.Co moze byc przyczyna....

Publikacje o Volkswagen Passat

Newsy o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B6 Sedan