Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2009-2010

Lata produkcji: 2009 – 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 2500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,6
~Rafał Jarocki
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Zacznę od tego - w bajki należy włożyć bezawaryjność samochodów wyprodukowanych po 2008 roku Klekota kupiłem ze względu na pozornie niski koszt jazdy. Skończyło się dobre po gwarancji a zaczęły się problemy z silnikiem. Ten samochód zaprojektowany był na dwa lata. Najpierw dwu masa potem pompa w zbiorniku wstępna. Wtryskiwacze nr 3 a po miesiącu nr 2 radio nie czyta CD TURBINA kiedy dostaje powyżej 3500 obr/min wchodzi w stan awaryjny i miga na przemian kontrolka usterki i świece żarowe. Dwumasę robiłem w ASO ponieważ tylko do dsg można zrobić w ASO za 3600 zł niestety nie ma zamienników. Pompa wstępna 1200 zł wtryski znajomy mi załatwił było tanio , ale w ASO wymiana to jakieś 4000 zł Ostatnio płyn do zbiorniczka wyrównaawczego dolewam jakieś 3 setki na 1000 km
4,9
~Maro75
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Sprostowanie - silniki Common Raily CR sÄ… montowane w tych samochodach od 2008 roku!!! (Silnik)
4,8
~Tomek
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
170 comonrail robi swoje jest cichy, nie ma żadnej turbodziury, przyśpiesza płynnie, nie ma żadnych problemów.Dla innych posiadaczy taka informacja CR wszedł od końca 2008 roku i jest to silnik absolutnie bezawaryjny nie ma co porównywać 170 zwykłej (Silnik)
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2009-2010
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Witam! Passat 2.0 TDI CR 170KM z tym silnikiem praduje dużo ciszej i przyjemniej , a na trasie 1250km ( poznań- chorwacja w 15h 130-140km/h) spalił 5,5 l o 0,7l mniej niż jego poprzednki na pompowtryskach też 170KM tylko tam było DSG. Ogólnie spalanie rewelka niższe niż u poprzednika! Polecam DSG z którą samochod spala góra 0,2 litra więcej niż manual ale sama jazda to już czysta przyjemność jest b. szybka, a jaka wygoda !!! naprawde WARTO za nią dopłacić. Passatem na Polskich drogach da sie zejść do 5,2 litra ale wtedy własciciele Daewoo Tico są górą. Normalna jazda w PL trasie do 130km/h ok 6,2-6,5 szybka 160-170 niwiele więcej 6,8 - 7 l, misto ok 8l przy wykorzystaniu 170KM max 9 l (Silnik)
6,0
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Tutaj sprostowanie, jeżdżę cały czas na paliwie typu ultimate!!! (Silnik)
7,0
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Spalanie 6 litrów w trasie. Co z tego jak przez dwa lata wsadziłem w naprawy 8000 zł i czeka mnie sprężarka koszt pomiędzy 2000 a 4000 zł nie podoba mi się pobieranie płynu w chłodnicy ! (Silnik)

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 100
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrzÄ…du
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Sedan