Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Variant 1.8 TSI 160KM 118kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Ergonomia - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~myszyn81
Volkswagen Passat B6
Variant 1.8 TSI 160KM 118kW
Samochód jest bardzo wygodny i dynamiczny. Skrzynia tiptronic daje sobie świetnie radę. Dociśnięcie gazu powoduje szybką reakcję. Samochód kupiłem z komunikatem o zmniejszonej wydajności pierwszego katalizatora. Koszt jego regeneracji to 1400zł brutto. Usterka podobno dość częsta w pojazdach krajowych. Poza tą wadą innych nie stwierdziłem. Auto przejechało po kraju 118.000km i całe wyposażenie działa bez zarzutu a jest go nie mało. To co mnie rozczarowało to brak możliwości korzystania z zestawu telefonicznego z uwagi na wymagania dostępu do karty sim (rSAP profile). 10 głośnikowe audio gra fenomenalnie (czytałem różne opinie). Jasna skórzana tapicerka doskonale zniosła pierwsze 6 lat swojego życia. Oby tak dalej wyglądała nasza współpraca. Niewątpliwie wadą jest spalanie. Bardzo spokojna wieczorna przejażdżka głównie na tempomacie z prędkościami do 80 km/h kilka zatrzymań na światłach i jeden sprint dało wynik 7,9l/100km. Poruszam się głównie po Warszawie i na dystansie 2000km średnie spalanie wynosi 12,5l/100km i rośnie. Nie rzadko dojazd w korku do pracy (7km) kończy się wynikiem 17l/100km. Pełny bak to wydatek 370zł a zasięg to około 500-600km. Coś za coś bo komfort jazdy automatem jest niesamowity. Polecam
4,2
~Jako
Volkswagen Passat B6
Variant 1.8 TSI 160KM 118kW
Jak na auto z takimi tradycjami powinno być lepiej
4,4
~Kuba
Volkswagen Passat B6
Variant 1.8 TSI 160KM 118kW
Dramat Auto z oryginalna powłoka na całości a lecą wszystkie elementy poza plastikowymi (Karoseria)
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Variant 1.8 TSI 160KM 118kW 2007-2010
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Volkswagen Passat B6
Variant 1.8 TSI 160KM 118kW
W trasie standardowej spalanie jest około 7.2, jadąc katowicką czy autostradą około 7.6 (katowicką jedzie się wolniej, ale jest wiele przyspieszeń i hamowań, autostradą 130-140). Raz jadą powoli (80-90) spokojną trasą wyszło średnie zużycie (z 70km) - 6.3. W mieście zależy od poziomu korka. W Warszawie w wakacje zdarzało mi się do pracy i z powrotem (35km) średnio 7.5. Poza wakacjami w mieście średnio wychodzi jakieś 8.7. Przy czym rano około 9.5, wieczorem 8.0. Oczywiście jak się stoi w porządnym korku to spalanie spokojnie osiąga 12-13 l/100km. (Karoseria)
9,8
Volkswagen Passat B6
Variant 1.8 TSI 160KM 118kW
AUTOMAT. W trasie ten samochód może faktycznie być w miarę ekonomiczny jak na te rozmiary. W mieście po którym głównie jeżdżę taki nie jest. Pokonuję odcinki 4-5km. w dość gęstym ruchu Warszawskim. Nigdy po zjechaniu do domu komputer nie pokazywał mniej niż 14l/100km. Wynik ok. 11l osiągam tylko część podróży jest w trasie a ja nie przekraczam 90 km/h (Karoseria)
10,7
Volkswagen Passat B6
Variant 1.8 TSI 160KM 118kW
gdyby nie spalanie byłoby cudownie ale nie da się mieć ciastka i zjeść ciastka. Za przegląd po 120.000km z małymi naprawami zawieszenia i wymianą oleju w skrzyni zapłaciłem 2000zł. Kolejny taki za 60.000km. (Karoseria)

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 100
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrzÄ…du
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Variant