Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Variant Facelifting 2.0 TDI SCR 150KM 110kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1600-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,9
~Karol
Volkswagen Passat B8
Variant Facelifting 2.0 TDI SCR 150KM 110kW
Zostałem użytkownikiem passata wbrew swojej woli, poprzednio jeździłem Mondeo V generacji w kombi z 2.0 tdci i automatyczną skrzynią. Wielu znajomych mówiło, że teraz dopiero zaznam co to porządny samochód. Po miesiącu i 6000km stwierdzam, że nie jest on w połowie tak dobry jak Mondeo. Ale po kolei: 1. komfort - pomimo foteli ergo agr oraz opcjonalnego masażu nie czuję się komfortowo a fakt, że po mniej niż miesiącu fotel ma awarię i nie wraca do zapamiętanego ustawienia uważam za skandal. 2. komfort aktustyczny - znacznie głośniej niż w mondeo, przy 120 jest tu 78dB! masakra, po 3 godzinach w tym samochodzie mam ochotę skoczyć zmostu 3. ergonomia / obsługa - szczęśliwie kierownica jest z przyciskami a nie z gładzikami, gładziki są na panelu infotaiment oraz klimatyzacji, działa to znośnie ale czasem uruchamia się coś przypadkiem i ten przypadek skutecznie rozłącza android auto na dobre 15 minut zanim system zatrybi z powrotem 4. Infotaiment - przekombinowane menu, dopłaty do używania funkcji jak nawigacja 3250, obsługa głosowa 1250 (serio!?), nie czyta znaków bo trzeba dopłacić do nawigacji (samochód za 192 000), nie w pełni wykorzystany bo biedaku nie dopłaciłeś do nawigacji 4. Bagażnik - na papierze rewelacja ponad 600 litrów co w porównaniu z mondeo mówiło mi że będzie gigantyczny, natomiast jak to vw, oszukują jak mogą i może jest dłuższy i można poupychać pod podłogą ale jest węższy więc bez szału. 5. co do oszukiwania - przekłamanie prędkości to jakiś kosmos - przy 60kmh oszukuje 4kmh, przy 100 już 6, przy 150 - 10, przy 180 - 13kmh! i potem Janusz mówi - ło panie jakie te volsfageny dynamiczne - ŻENADA 6. silnik - głośny (bo samochód nie jest wogóle wyciszony) ale oszczędny i w miarę żwawy, chociaż tutaj minimum powinno być 190hp 7. skrzynia biegów - lepsza niż w mondeo, sprawnie zmienia biegi 8. zawieszenie - belka z tyłu (serio!?), więc prowadzi się średnio i komfort jest taki sobie 9. ogólne wrażenie - jak mam gdzieś jechać to nie mam takiego czegoś jak w mondeo, że nie mogę się doczekać - bezpłciowość i potworny hałas powoduje, że to trochę jak pompowianie szamba - ok, zróbmy to i miejmy to za sobą
4,9
~GYung
Volkswagen Passat B8
Variant Facelifting 2.0 TDI SCR 150KM 110kW
Auto służbowe - bardzo dobry samochód na trasy, pakowny - można przyjemnie podróżować. Trochę słabe radio - nie śiąga dobrze stacji radowych jak miałem w innych samochodach, ale to nie jest jakiś wielki problem. Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii....???

Usterki Volkswagen Passat B8

Liczba wpisów: 25
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 3
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8 Variant Facelifting