Szukaj

Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW 2015-2018

Informacje o Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 280 KM (206 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1700-5600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Motion
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW 2015-2018
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW
Jest dużo lepiej, niż się spodziewałem jak na tak mocny silnik. Z racji 6 biegów ma 3 tysiące obrotów przy prędkości ok. 140 km/h, także w trasie trochę spala i tutaj trzeba się przygotować, że jazda autostradowa to spalanie od 8-9 litrów w górę. Raz dając trochę w palnik miałem wynik około 11,5 litra, ale wtedy leciałem długi odcinek powyżej 200 km/h (Trasa S8, Wrocław - Łódź). Gdy jeździsz drogami poza terenem zabudowanym (90-120 km/h), wtedy spalanie szybuje w dół, mój najlepszy wynik to 7,5 litra (trasa Karpacz - Wrocław). Na takich drogach ten silnik jest bardzo oszczędny. Przy jeździe trasą (140 km/h), a także zwykłej (bez oszczędzania) jeździe drogami poza miastem (Wrocław - Bełchatów) wynik to jakieś 7,9 litra. Jazda "wokół komina na krótkich odcinkach, a także jazda po Wrocławiu (w korkach), spalanie wychodzi w okolicy 10,5 - 11,5 litra. Podsumowując: Auto idealna na jazdy drogami poza terenem zabudowanym (100-120 km/h), wtedy jest strasznie oszczędne. Przyjeździe na autostradzie już zaczyna więcej pić, bo niestety 140 km/h jest już na 3000 obrotów. Przy jeździe "wokół komina" na krótkich dystansach, a także w jeździe po mieście wychodzi najgorzej, trzeba liczyć już z 10 -11 litrów. (Silnik)
Dodane 5 lat temu
8,8
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW
Benzyna nie ma ograniczeń w zakresie spalania. Ile ciśniesz, tyle spali. Zdarzało się i ponad 12l/100km, przy średniej 130km/h na autostradzie j(czyli w zakresie 160-200 km/h). Przy prędkości do 140km/h zużycie jest poniżej 10l/100km. Dla odmiany drogą krajową, jadąc spokojnie i w zgodzie z kodeksem, spala około 7.5 litra/100km. (Silnik)
Dodane 7 miesięcy temu
10,7
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW
Zużycie pompy dodatkowej webasto
  • Volkswagen Passat B8 Alltrack 2.0 TSI 220KM 162kW 2015-2018
  • inne
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W aktualnym sezonie zimowym (2024/2025 - auto z rocznika 2018), doszło do usterki polegającym na wyłączaniu się webasto, bardzo krótko po jego włączeniu, ok 30-60 s. W normalnej eksploatacji włącza się i działa jako dogrzewanie systemu, samodzielnie już nie. Awaria dotyczyła zużycia się pompy dodatkowej, niestety po jej wymianie doszła usterka czujnika temperatury G18, nie do zdiagnozowania przed wymiana pompy. Po wymianie obu elementów powróciła sprawność webasto. Koszt w ASO: - wymiana pompy z usługą ok 1950 brutto - czujnik temperatury G18 + usługa ok 1600 brutto
Dodane 9 miesięcy temu
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 10
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
Dodane 2 lata temu
2 komentarze
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Dodane 7 lat temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Passat B8 Variant

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów