Szukaj

Volvo S60 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Volvo S60

Lata produkcji: 2000 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz

Oceny Volvo S60

Liczba ocen: 512
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~lcn
Volvo S60 III
Sedan Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Auto urzekło mnie swoim wyglądem. To moje czwarte Volvo i poprzednie uwielbiałem. Szczególnie udane było posiadane przeze mnie S60 II drugiej generacji (poliftowe). Niestety był to diesel a ja pracuję w strefie i zaraz zaczęłyby się kłopoty więc aby zdążyć jeszcze przed kolejną porcją bzdur szykowanych przez eurokołchoz kupiłem auto rocznik 2024. To był niestety błąd. Po każdym uruchomieniu muszę przejść przez checklistę. Dopuścić odtwarzacz do usb, włączyć Polestar Engineered, wyłączyć lane assist. Nie można tych ustawień zapamiętać bo (powody). Program Polestara wyłącza start-stop więc panowie twierdzę że eurobuce im zabroniły go zapamiętać . Przecież za niego dopłaciłem. Pozostałe nie da się zapamiętać bo tak.Wyobraźcie sobie, że za każdym razem jak włączacie komputer musicie od nowa ustawić ikony, prędkość myczy, tapetę itp. Kiedy już ruszymy w trasę to tak jakby obok siedziała teściowa i co chwila wrzeszczała – a to za szybko a to za krzywo a to coś mu przeszkadza na poboczu albo drodze. No wyobraźcie to sobie; przecież jasna cholera może człowieka trafić. Osobny temat to system zapobiegania kolizjom. Na razie uratował mnie przed spokojnym ominięciem pieszego na poboczu, rowerzystki na innym poboczu, samochodu zaparkowanego obok drogi a także przed wyminięciem samochodu nadjeżdżającego z przeciwka w prawym łuku i wyprzedzenia samochodu w lewym łuku dla odmiany. Za każdym razem wydał z siebie jakiś przerażający jazgot i uruchomił hamowanie na tyle gwałtownie i niespodziewanie, że któregoś dnia będę miał wizytę w bagażniku. Inną rzeczą przed którą ratuje mnie ten system jest sprawne wyjechanie z miejsca parkingowego tyłem gdyż gdy próbuję wyjechać na prawy pas ruchu a po lewym poruszają się samochody (nieważne w którą stronę) to to zajęcze serce unieruchamia samochód w połowie wyjazdu i zanim zareaguję to stoję na środku jak stara ciota. Codziennie są też wojny garażowe gdzie ten bohaterski system chroni mnie przed wjazdem do własnego garażu. Najchętniej sprzedałbym to auto i wrócił do poprzedniego S60 ale dałem go córce i nie mogę jej przecież odebrać bo na kogo bym wyszedł. A nie kupię już tak zadbanego egzemplarza z niezbyt dużym przebiegiem drugiej generacji. Pozostaje jedynie nadzieja że jak skończy się gwarancja to uda się znaleźć kogoś kto wyłączy te systemy na amen. Bo bez tych bzdur to byłoby naprawdę fajne auto. Poza tym, że jest pazerne na paliwo.
Dodane 3 miesiące temu
3,8
~Karol_Kubacki
Volvo S60 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Auto bardzo bezpieczne, miałem kilka stłuczek w tym jedną przy wysokiej prędkości. Auto w które uderzyłem wyrwane pół komory silnika a w moim Volvo tylko ryski. Przy dynamicznej jeździe prowadzi się tragicznie, przy spokojnej ok. Mało miejsca wewnątrz, szczególnie z tyłu. Ładna sylwetka tyłu auta. Spalanie ok 16L benzyny w mieście. Piękny dźwięk 5-cylindrowego silnika, szczególnie pod obciążeniem. Niska jakość wnętrza, plastiki delikatne, półskóry na fotelach nietrwałe. Zabezpieczenie antykorozyjne perfekcyjne. Ciężkie, wolne i źle wyważone auto. Z względu na 5 cylindrów, zabezpieczenie antykorozyjne i bezpieczeństwo kupił bym ponownie tyle że z LPG.
Dodane 10 miesięcy temu
4,9
~Cezorek
Volvo S60 I
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Jakbym miał podsumować cały okres mojego użytkowania tego auta, to ciężko na coś narzekać. Z zewnątrz auto bardzo się podoba, fajna linia z tyłu jak na czasy kiedy zostało wyprodukowane. W środku oszałamiająco nudne, jednocześnie proste i czytelne. Bardzo dobra jednostka, która daje dynamikę i spalanie na poziomie 8 litrów. Przez dwa lata zrobiłem nim prawie 100 tyś km z czego raz w miesiącu trasa 700km i nigdy mnie nie zawiodło po drodze. Żaden chceck engine, nic. Hamulce, elementy zawieszenia do wymiany, normalne rzeczy. Bardzo fajne auto, do wyrwania w dobrych pieniądzach. Do czego trzeba się przyzwyczaić to promień skrętu. Tam gdzie wcześniej focusem zawracałem na raz, tutaj trzeba brać pod uwagę że to okręt na drodze i wymaga więcej machania kierą.
Dodane 10 miesięcy temu

Raporty spalania Volvo S60

Liczba raportów: 689
Średnie spalanie dla Volvo S60
6,7 – 14,0
l/100 km
5,3 – 9,5
l/100 km
8,9 – 19,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Volvo S60 I
Sedan 2.4 T 200KM 147kW
Jest to bardzo oszczędny samochód w porównaniu do posiadanej mocy, pojemności i wagi. Spalanie również zależy od tego jak kto jeździ, w moim przypadku głównie są to trasy więc raczej stała prędkość bez gwałtownego przyspieszania, chociaż czasami się zdarza, że trochę go poupalam. Przy stałej licznikowej prędkości 140km/h spala ok. 10l. Po dzisiejszym teście jaki wykonałem na trasie o długości 165km byłem w szoku, bo Volvo przy licznikowych 115km/h spalił zaledwie 8,5l. Dodam że jechałem sam bez pasażerów z pełnym bakiem benzyny i startowałem na pełnym baku gazu, do tego obciążenie to tylko bagaże i koło dojazdowe.
Dodane 11 miesięcy temu
8,7
Volvo S60 II
Sedan 1.6 T3 150KM 110kW
Spalanie nie jest zle. Wydaje się że mogło by być lepiej ale nie zapominajmy że auto do lekkich nie należy. Jedyne gdzie można pooszczędzać to trasa na tempomacie. W mieście i na obrzeżach gdzie jest ograniczenie do 80 prawie nie możliwe pooszczedzac. Nie wiem jak to jest ale w tym aucie nie występuje coś takiego jak średnie dodanie gazu, on prawie za każdym razem reaguje bardzo spontanicznie na chęć przyspieszenia. Nasza wersja była przerobiona przez Polestar więc czuć to jeszcze bardziej. Generalnie zadowolony
Dodane ponad rok temu
14,0
Volvo S60 II
Sedan Facelifting 2.0 T6 DRIVE-E 306KM 225kW
Nie mogłem dodać odpowiedniej opcji, tzn AWD 8 stopniowa skrzynia. Tempomat trasa 120km/h daje 8.9-9 litrów. Po mieście krótkie odcinki w zimie 16l (w lato 14-15; krótkie odcinki czyli delikatnie z gazem, bo na zimnym nie upalamy!). Delikatna dłuższa jazda po mieście 12-13. Trasa 90-100km/h daje wyniki około 7-8l. Upalanie na mieście 20 i więcej. Niestety, Volvo ma bardzo duży apetyt na paliwo, szczególnie po mieście. Skrzynia automatyczna, napęd na 4 koła, 2-litrowa jednostka z turbiną i kompresorem. Wyniki godne S500/550 W222 lub Infiniti FX35/37 i QX70. Auta typu Mercedes W205 C300, RSQ3, S4 B9 palą dużo mniej.
Dodane ponad rok temu

Usterki Volvo S60

Liczba wpisów: 45
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 2
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Dodane 7 lat temu
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Dodane 10 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów