Szukaj

Informacje o Volvo S60 I 2.3 T5 20V 250KM 184kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2319 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla Volvo S60 I 2.3 T5 20V 250KM 184kW 2000-2005
11,2
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Volvo S60 I
Sedan 2.3 T5 20V 250KM 184kW
Pali od 10-15 litrów z przewagą trasa , 250 koni daje radę na płynną jazdę ,automat jak to automat ma lekkiego móła przez 1 sek ale po paru dniach idzie się przyzwyczaić ,spalanie nie z komputera a z km przejechanych na pełnym zbiorniku Trasa 150-160 na h 10 l. Cykl mieszany przy lekkiej jeździe 12-13 l ... powyżej 160 trasa 15 l. Auta nie męczę ale poniżej 140 w trasie nie schodzę... Pełny bak LPG 40l zawsze zrobię 300 km . Więc ogóle na taką mase i moc 250 koni jest super . Minus tego auta to mega mało miejsca z tyłu na kanapie ,bardzo małe tylne drzwi tylne ,przeszkadza przy wkładaniu fotelików ora dzieci ...straszna widoczność do tyłu przy parkowaniu i strasznie duży promień skrętu ...jak w łodzi
12,5
Volvo S60 I
Sedan 2.3 T5 20V 250KM 184kW
Spalanie jest różne zalezy od buta. Można nieźle sobie pośmigac po mieście i spalić średnio 17l a można i jadąc 80km/h za tirem mieć 8l/100km. Ogólnie polecam bo śmiga fajnie. Niestety drogie części bo nie ma zamienników. Przy serwisie z wymianą klocków oleju, filtrów tarcz i gumek pod wahaczami 3,5 klocka w plecy i to nie w ASO. W ASO 2tys więcej.
12,5
Volvo S60 I
Sedan 2.3 T5 20V 250KM 184kW
Witam auto potrafi zejsc ponizej 10L/100km ale to tylko przy emeryckiej jezdzie na trasie. Na miescie zaczyna sie wirek w baku przy lekkiej stopie 13-14L. to norma a jesli noga robi sie bardzo ciezka auto zasysa nawet 17-18L!! Ale cos za cos... przeciez mowa tu o silniku turbo doładowanym o poj. 2.3 i mocy 250KM. Ogólnie auto wspaniale do jazdy, skrzynia dobracowana i bardzo dynamiczny nie zawodny silnik. Auto godne polecenia dla osób nie martwiacych sie kosztami paliwa. Pozdrawiam

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60 I