Szukaj

Informacje o Volvo S60 I 2.4 TD DPF 126KM 93kW 2000-2010

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2401 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 126 KM (93 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 93 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Wyciszenie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Michał
Volvo S60 I
Sedan 2.4 TD DPF 126KM 93kW
Samochód posiadam już... prawie 7 lat. W tym czasie przejechałem nim ponad 100k kilometrów. Bywały okresy, gdy jeździłem nim głównie po trasie, bywały również okresy gdy samochód nie wyjeżdżał w 90% przebiegów z miasta. Jazda nim to prawdziwa przyjemność. Jest on szybki (zrobiłem już 6 lat temu program na 200KM oraz 420NM), komfortowy (ahh-te fotele), BARDZO ekonomiczny (spalanie w trasie na poziomie 5,5 litra nikogo nie dziwi, mój rekord przy bardzo eco-jeździe to 3,8 litra), oraz ładny (jest tak pieprzenie klasyczny- że piękny nigdy nie był... ale zestarzał się godnie). Od 7 lat miałem zmieniać samochód już z 15 razy. Oglądałem samochody nowe, oglądałem też używane. ALE- docelowo zawsze dochodziłem do wniosku, że ŻADEN nie da mi TEGO WSZYSTKIEGO co daje mi S60. Mogę kupić coś szybszego kosztem komfortu lub spalania, mogę kupić coś pięknego co będzie raziło oczy sąsiadowi... ale nie otrzymam komfortu czy szybkości... Może da się kupić coś co łączy przynajmniej 3 jego najlepsze cechy- ale to już będzie samochód dużo droższy w zakupie lub eksploatacji. Naprawy w tym samochodzie? Przy przebiegu 335k kilometrów oraz 7 lat posiadania oczywiście że były... AŻ 3-krotnie. 1) Rozszczelnił się wąż od wspomagania kierownicy- używany z wymianą 600,00 PLN. 2) Rozszczelniła się chłodnica- nowy dobry zamiennik z wymianą 1.000,00 PLN. 3) Silnik tracił moc wskutek zużycia końcówek wtrysków i coś tam jeszcze- robocizna oraz części około 4.500,00 PLN. Reszta to kwestie związane z eksploatacją... gdzie ceny nie powalają na kolana- choć oczywiście są droższe niż w popularnych hatchbackach. Samochód ma już swoje lata... i brakuje w nim świeżości... MIMO TO JEDNAK nie potrafiłbym go porzucić. Dbam o niego i nie oszczędzam na nim. Mam nadzieję, że będzie mi służył kolejne 10 lat... i mimo to, że stać mnie na DUŻO LEPSZY samochód- nie zamierzam się z nim rozstawać. Nie ma szans. Dziś już taka motoryzacja nie istnieje.
4,9
~arek
Volvo S60 I
Sedan 2.4 TD DPF 126KM 93kW
Fantastyczne autko. Nie wyróżnia się z tłumu, ale eleganckie, niezawodne. Fotele najlepsze w jakich siedziałem. Po przejechaniu tysiąca kilometrów wstaję jakbym przed chwilą wsiadł do auta.Silnik ma fajny dźwięk. Nie jest błyskawicą, ale w zupełności wystarcza i to niezależnie od tego czy jadę sam, czy z kompletem na pokładzie.
4,8
~Wg
Volvo S60 I
Sedan 2.4 TD DPF 126KM 93kW
Jest to najbardziej zrównoważone auto jakie posiadałem, nie ma lepszych lub gorszych elementów. Mój zestaw 126KM i 5 biegów jest niezniszczalny.

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60 I