Szukaj

Informacje o Volvo S60 III

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Nowe Volvo S60 zbudowane jest na tej samej platformie podłogowej (SPA) co m.in. modele serii 90, ma za to lepsze proporcje niż flagowy sedan S90,  jest od niego o 20 cm krótszy, co sprawia, że tylna część pojazdu wygląda zgrabniej.
Długość nadwoziawynosi 476,1 cm, szerokość 185 cm, a wysokość 143,1 cm. Rozstaw osi wynosi 287,2 cm, a bagażnik oferuje 442 l pojemności.
 

Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz

Oceny Volvo S60 III

Liczba ocen: 19
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~lcn
Volvo S60 III
Sedan Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Auto urzekło mnie swoim wyglądem. To moje czwarte Volvo i poprzednie uwielbiałem. Szczególnie udane było posiadane przeze mnie S60 II drugiej generacji (poliftowe). Niestety był to diesel a ja pracuję w strefie i zaraz zaczęłyby się kłopoty więc aby zdążyć jeszcze przed kolejną porcją bzdur szykowanych przez eurokołchoz kupiłem auto rocznik 2024. To był niestety błąd. Po każdym uruchomieniu muszę przejść przez checklistę. Dopuścić odtwarzacz do usb, włączyć Polestar Engineered, wyłączyć lane assist. Nie można tych ustawień zapamiętać bo (powody). Program Polestara wyłącza start-stop więc panowie twierdzę że eurobuce im zabroniły go zapamiętać . Przecież za niego dopłaciłem. Pozostałe nie da się zapamiętać bo tak.Wyobraźcie sobie, że za każdym razem jak włączacie komputer musicie od nowa ustawić ikony, prędkość myczy, tapetę itp. Kiedy już ruszymy w trasę to tak jakby obok siedziała teściowa i co chwila wrzeszczała – a to za szybko a to za krzywo a to coś mu przeszkadza na poboczu albo drodze. No wyobraźcie to sobie; przecież jasna cholera może człowieka trafić. Osobny temat to system zapobiegania kolizjom. Na razie uratował mnie przed spokojnym ominięciem pieszego na poboczu, rowerzystki na innym poboczu, samochodu zaparkowanego obok drogi a także przed wyminięciem samochodu nadjeżdżającego z przeciwka w prawym łuku i wyprzedzenia samochodu w lewym łuku dla odmiany. Za każdym razem wydał z siebie jakiś przerażający jazgot i uruchomił hamowanie na tyle gwałtownie i niespodziewanie, że któregoś dnia będę miał wizytę w bagażniku. Inną rzeczą przed którą ratuje mnie ten system jest sprawne wyjechanie z miejsca parkingowego tyłem gdyż gdy próbuję wyjechać na prawy pas ruchu a po lewym poruszają się samochody (nieważne w którą stronę) to to zajęcze serce unieruchamia samochód w połowie wyjazdu i zanim zareaguję to stoję na środku jak stara ciota. Codziennie są też wojny garażowe gdzie ten bohaterski system chroni mnie przed wjazdem do własnego garażu. Najchętniej sprzedałbym to auto i wrócił do poprzedniego S60 ale dałem go córce i nie mogę jej przecież odebrać bo na kogo bym wyszedł. A nie kupię już tak zadbanego egzemplarza z niezbyt dużym przebiegiem drugiej generacji. Pozostaje jedynie nadzieja że jak skończy się gwarancja to uda się znaleźć kogoś kto wyłączy te systemy na amen. Bo bez tych bzdur to byłoby naprawdę fajne auto. Poza tym, że jest pazerne na paliwo.
Dodane 3 miesiące temu
4,7
~F
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T5 250KM 184kW
Jestem zadowolony z zakupu. Samochód jest bardzo dynamiczny. Wszystkich zaskakuje ilością miejsca i pojemnością bagażnika. Hamulce są świetne. Inteligentne reflektory robią robotę. Spalanie w trasie z Polski do Chorwacji w dwie osoby z pełnym bagażnikiem 6.5l. Średnie spalanie z 17kkm 8,5l. W mieście na krótkich odcinkach spalanie ok 14l, w mieście na odcinkach ok 8km spalanie spada do 9l. Trasy po Polsce oo 7,4-8.2 l. Napęd awd testowany w górach w zimie świetnie daje sobie radę. Szkoda że android Auto jest przez kabel, system multimedialny jest jaki jest, jedni go pokochają inni znienawidzą.
Dodane 3 lata temu
3,9
~Krzysiek
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T4 190KM 140kW
Samochód ładnie się prezentuje, ilość miejsca jest w środku też jest do zaakceptowania, szczególnie biorąc pod uwagę model poprzedniej generacji, jednakże posiada trochę wad, które wpływają na moją ocenę. Materiały wykończeniowe w większości są dobrej jakości, jednakże znajdują się też twarde i tandetne plastiki - np. schowek. Niestety sposób montażu wnętrza pozostawia sporo do życzenia - niepożądane dźwięki wydaje tunel środkowy, konsola środkowa, a także któreś z elementów mocowania pasów bezpieczeństwa. Serwis już dwukrotnie nie dał rady tego poprawić (a może po prostu nie chciał). Przy samochodzie aspirującym do bycia tzw. Premium nie powinno mieć to miejsca.
Dodane 4 lata temu
Średnie spalanie dla Volvo S60 III
8,3 – 11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Volvo S60 III
Sedan 2.0 B5 Mild Hybrid 264KM 194kW
W porównaniu do wersji T5 (2020 r.) , wersja B5 (2021 r.) może zadowolić się nieco mniejszą ilości paliwa. Przy spokojnej jeździe wyniki rzędu 6-7 litrów benzyny na 100 km są jak najbardziej możliwe. Pozytywnym zaskoczeniem jest też średnie spalanie na pokonanej jednego dnia trasie (drogi krajowe, autstrady) ponad 1.000 km - wynik 8,1. Częste korzystanie z osiągów w oczywisty sposób wartości te mocno podnosi. Średnie spalanie na dotychczasowym dystansie około 7.000 km to 7,7 l/100 km. Dla porównania wersja T5 na dystansie około 17.000 km miała średnią 8,2.
Dodane 4 lata temu
12,7
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T6 310KM 228kW
Posiadam wersję Inscription, masa własna 1836kg po instalacji moda Polestar na 326km. Średnio przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym, włączając w to zrywanie ze świateł pali 13-14 litrów. Na krótkich dystansach w samym mieście komputer pokazuje 15-18 litrów w zależności od odcinka (zimą). Dynamiczna trasa wychodzi około 10-11 do 140km/h, bardziej ekonomiczna 9-10. Zejście poniżej 9 litrów jest możliwe, ale wymaga delikatnej przepisowej jazdy na tempomacie najlepiej w trybie eko, muskania gazu, unikania wyprzedzania itp. Powyżej 140km/h w trasie spalanie wyraźnie wzrasta, 160 na tempomacie to 12-13 litrów.
Dodane 4 lata temu
7,8
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T5 250KM 184kW
Minimalne, co udało mi się zanotować to 5.8 przy bardzo spokojnej jeździe (nie było warunków do dynamicznej jazdy). Na typowych krajówkach spalanie jest w okolicach 6.5-7.5 litrów, przy czym zazwyczaj poniżej 7. Na autostradach przy normalnej jeździe 130-145kmh z tempomatem 7.8-8.0 litrów, przy czym 7.8l udalo sie osiagnac na trasie prawie 1000km z Warszawy do Niemiec. Jazda tylko w mieście to wynik 10-11 litrów. To nie jest samochód do miasta. Wszelkie opinie o ogromnych wynikach spalaniach wynikają z dwóch powodów: 1. Pałowania samochodu. Często w testach youtubowych jak i opisowych przewija się wątek spalania i mam wrażenie, że konkluzje z tych testów są krzywdzące. Nie jest to dizelek 4.5l na 100km, ale ten samochód ma 250KM, jest relatywnie ciężki, ma automat i na autostradzie przy 140 pali nawet mniej niz 2x slabsze kompakty lub inne male sedany. 2. Jazdy w mieście. To nie jest samochód do poruszania się po mieście. Oczywiście na krajówkach nie da sie uniknąć miast, tylko że w trasie samochód jest rozgrzany i pali mniej niż na zimnym. Dodatkowo kilka miast na dłuższej trasie jest dobrze kompensowane w trakcie jazdy poza terenem zabudowanym, wiec średnie spalanie wychodzi bardzo przyzwoite. Biorąc pod uwagę moc, masę, automat, benzyna+turbo to uważam, że spalanie tego samochodu jest bardzo przyzwoite.
Dodane 4 lata temu
Volvo S60 III

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów