Szukaj

Informacje o Volvo V60 I Kombi Facelifting 2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW 2013-2018

Lata produkcji: 2013 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Rodzinny model o nadwoziu typu kombi klasyfikowany w klasie średniej (segment D), zaliczany do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. V60 nie jest bezpośrednim następcą żadnego innego modelu w gamie Volvo, choć wypełnia lukę po modelu V70 II generacji, poprzedniego kombi segmentu D (obecnie segment E). Pod względem stylistycznym ma V60 ma stanowić połączenie auta rodzinnego ze sportowym coupe. Samochód powstał na płycie podłogowej Forda (symbol EUCD), którą dzieli m.in. Fordem Mondeo i Volvo S80, V70, XC60 i S60.
czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC z popychaczami hydraulicznymi (pasek zębaty) i mechanizmem zmiennych faz rozrządu
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Średnie spalanie dla Volvo V60 I Kombi Facelifting 2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW 2013-2018
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Volvo V60 I
Kombi Facelifting 2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW
Mam silnik 177kW z E-drive. Ciężko jest podawać te średnie bo w tym aucie dużo zależy od stylu jazdy. Jak chce się dynamicznie pojeździć to 20l/100km nie schodzi, ale to można tak pojechać kilka no może kilkadziesiąt km. Tak spokojnie się jedzie po miasto/trasa (w trasie z E-Drive) z kilkakrotnym (z częstotliwością 5-6 razy na baku) wyprzedzaniem pedał wciśnięty na MAX to trzeba liczyć około 9.5 l/100km. Na autostradzie z prędkością 140-160 km/h z przewagą E-Drive można zmieścić się w 8l/100km. Co daje bardzo dobry wynik. Mój minimalny wynik jeżeli chodzi o spalanie z trasy około 50 km to 6.5l/100 (prędkości 80-100 km/h, bez świateł i korków, droga miejscami kręta, bez E-Drive, gdyż przy takich prędkościach staram się nie używać, szczególnie kiedy dość często prędkość spada poniżej 50-60 km/h). Byłem miło zaskoczony i jednocześnie zdziwiony, że można tak ekonomicznie tym samochodem pojechać. Komfort jazdy super, ale nie nadaje się do agresywnej jazdy na zakrętach, gdyż posiada miękkie zawieszenie (na forach piszą że te z USA mają bardziej miękkie, może faktycznie są inne sprężyny). Sumując auto godne polecenia.
9,2
Volvo V60 I
Kombi Facelifting 2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW
Wszystko zależy od trybu jazdy. Miasto krótkie trasy 12l, autostrada na tempomacie przy 150-9,2l ; autostrada na tempomacie przy 120 - 6,8l. Na autostradzie gnając przez 200km - 180km/h spalanie wynosiło 12l natomiast następne 300km zrobione przy 130/140 i spalanie spada do 10l . wszystko zależy jak ciężka masz nogę i jak jeździsz.
8,2
Volvo V60 I
Kombi Facelifting 2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW
katalogowe dane są dla trybu eco+ bez "używania" pedału gazu. jest to wartość hipotetyczna. Udało mi się osiągnąć taką jadąc 80 km/h na najwyższym biegu męcząc niemiłosierne silnik. W zasadzie spalanie jest około 1-3 litry wyższe niż katalogowe, w zależności od stylu i ciężkości buta. Po mieście trzeba być bardzo spokojnym by zejść poniżej 8 litrów.
Volvo V60 I Kombi Facelifting