Szukaj

Informacje o Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D5 220KM 162kW od 2015

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Volvo XC60 Concept, zaprezentowany w 2007 roku. Projektantem XC60 był Lars Blenwall. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford EUCD Platform, którą dzielił m.in. z Volvo XC70 oraz Range Roverem Evoque. Technicznie spokrewniony też z Land Roverem Freelanderem (w tamtym czasie Land Rover i Volvo były własnością Forda). Od 2013 roku model był dostępny w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

W klasie, w której dominuje efekciarstwo, Volvo proponuje auto stworzone według swojego sprawdzonego schematu. Sama nazwa szwedzkiej marki robi różnicę. Ale nie wiem, czy XC60 nie jest zbyt stateczny jak na SUV-a.

~Powagosław
Luzacjusz

Do wszystkich, którzy po XC60 spodziewali się w Volvo stylistycznej rewolucji: jedyna awangardowa rzecz, jaka kiedykolwiek wyszła Szwedom to pewien potop. To auto jest jak reszta szwedzkich dóbr. Jeżdżąca solidność i praktyczność. Od zachwycania są inni.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 2400 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,4
~Grzegorz
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.4 D5 220KM 162kW
Auto z zewnątrz podoba mi się nadal, ale po 6 miesiącach użytkwoania - jestem zażenowany i rozczarowany... Brak spasowania elementów, skrzypienie w środku - wykończenie Summum - pełna skóra; problemy notoryczne z elektroniką - upgrady systemu nie pomagają; silnik słychać w głosnikach - jak w polonezie z lat 90tych... No i niby że Volvo to bezpieczne auto? Nieprada! - bo jakie auto z systemem startu na guzik można wyłaczyć podczas jazdy klikając w ten guzik? Ja nie znam żadnego - a Volvo tak można... i np. jadąc 80km/h zobaczysz komunikat na desce - "Aby uruchomić silnik przełącz skrzynię w tryb P" co jest nierealne oczywiście w czasie jazdy. Podpowiedź - w trybie N też można odpalić sielnik i to mi się udało - zapamiętajcie to, bo może się kiedyś przydać.
4,6
~Lok
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.4 D5 220KM 162kW
Narazie po 8 miesiach. Brak większych powodów do narzekań. Skrzynia szarpnęła 2 razy przy zmianie z park na jazda. Spalanie jak na 220km uważam za zadowalające. Sunie gładko bez potkniec .Aby tak dalej.
4,6
~Marcin
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.4 D5 220KM 162kW
Ogólnie auto jest rewelacyjne pewnie to nie AUDI ale i tak jest świetne i na pewno o wiele tańsze w zakupie i użytkowaniu. czasem lekko stuka plastiki z tyłu ale nie jest to kłopotliwe rewelacyjne siedzenia az nie chce się wysiadać kady kto do niego wsiadała miał taką opinię miękka skóra

Usterki Volvo XC60 I

Liczba wpisów: 9
zerwany pasek napędu alternatora VOLVO XC60 D5
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2015
  • silnik
  • 173 tys. km
wymieniłem pasek napędu alternatora gdy miał 163000 km oraz napinacz bo myslałem ze to wszystko zeby nie doszło do uszkodzenia paska napędu bo słyszałem ze uszkodzony pasek alternatora dostaje sie do układu rozrządu i jest poważniejsza awaria łącznie z wymianą głowicy niestety pasek pękł był originalny VOLVO I NIE USZKODZIŁ INNYCH ELEMENTÓW SILNIKA PRZYCZYNA USZKODZIŁO SIĘ SPRZĘGŁO JEDNOKIERUNKOWE NA ALTERNATORZE ( ZABLOKOWAŁO) I PĘKŁ PASEK ŻEBY MECHANIK POWIEDZAŁ ŻE MOŻE ULEC AWARI SPRZĘGŁO TO BYM WYMIENIŁ BO ŻADEN KOSZT OKOŁO 100ZŁ JAK WAM PĘKNIE PASEK NA ZEGARZE KOMUNIKAT BRAK ŁADOWANIA ZATRZYMAJCIE SIE JEZELI NIE DOSZŁO DO AWARI PASKA RORRZĄDU USUNCIE STARY PASEK JA PRZEJECHAŁE BEZ ŁADOWANIA AKUMULATORA WYŁĄCZAJĄC WSZYSTKO CO ZASILA PRĄD 12V OKOŁO 100 KM JAK JUŻ WYSWIETLIŁY SIĘ KOMUNIKATY NIE DZIAŁA ABS KOMUNIKAT SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT ITD ZATRZYMAŁE SIE NA POBOCZU I WŁĄCZYŁEM BIEG NA N I ZGASIŁEM SILNIK AKUMULATOR PADŁ NO I KŁOPOT NIEDZIELA WSZYSTKO POZAMYKANE AUTOSTRADA A ZOSTAŁO JESZCZE 80 KM NO TO LAWETA I DO MECHANIKA NA PONIEDZIAŁEK
Problem rozwiązany
3 komentarze
Call on serwis
  • Volvo XC60 I
  • inne
  • 286 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam , po przejechaniu około godziny ciągłej jazdy na wyświetlaczu pokazuje się komunikat Call on serwis . Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta gaśnie. I tak sytuacja się powtarza w nieskończoność.
ząbkowanie opon
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • zawieszenie
nowe auto XC 60 z salonu z Bydgoszczy ząbkuje opon- letnie Michelin , zimowe Dunlop.Halas duży przy jazda 50-90km/godz W salonie 2 razy robiona geometria,amortyzatory sprawny.Auto na gwarancja serwis-Nordic auto niezainteresowany,muszę sam radzić.Co robić ???? serwis nie może pomoc lub nie chce ?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volvo XC60 I SUV Facelifting