Szukaj

Informacje o Volvo XC90 II SUV Facelifting 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

SUV bez silników widlastych – da siÄ™? Da siÄ™. Może to i wada, bo próżno tutaj szukać bulgotu, który jest dostÄ™pny choćby u niemieckiej u konkurencji, ale za to wszystkie jednostki napÄ™dowe sÄ… naprawdÄ™ wydajne. XC90 nie należy do najlżejszych aut, dlatego podstawowy diesel 2.0 D4 190KM zapewnia tylko przeciÄ™tne osiÄ…gi. Choć to nie znaczy, że zÅ‚e - co prawda czuć w tym przypadku sporÄ… masÄ™, ale spokojnym kierowcom taki wariant siÄ™ spodoba, tym bardziej że jest dość elastyczny, a mocy brakuje gÅ‚ównie przy wyższych prÄ™dkoÅ›ciach i podczas wyprzedzania. Niedosyt skutecznie likwiduje wersja D5 oraz 2-litrowy motor benzynowy, który w najsÅ‚abszej wersji oferuje 254KM – to optymalne propozycje, które eksploatuje siÄ™ po prostu przyjemnie. Najmocniejsza wersja T8 wspóÅ‚pracuje z jednostkÄ™ elektrycznÄ… i wyciska ponad 400KM. W sam raz dla tych, którzy szukajÄ… szybkiego SUVa w niepozornym opakowaniu.

czytaj więcej
Powagosław
Znakomicie wyglądająca alternatywa wobec krzykliwych, często udziwnionych stylistycznie SUV-ów. Volvo nie musiało wymyślać niczego nowego, wystarczyło sięgnąć do tradycji wzornictwa skandynawskiego minimalizmu. To zawsze dobry sposób na ponadczasową elegancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie mów, co Ty możesz zrobić dla Szwecji, pomyśl, co Szwecja może zrobić dla Ciebie. A przepraszam, właśnie dała nam czystą formę nowego Volvo. To lepsze niż nowy katalog Ikei, Zlatan Ibrahimović, a nawet wąsy chłopaków z Abby. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika hybrydowy diesel
Moc silnika 249 KM (183 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 520 Nm przy 1750-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,8 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Åšrednie spalanie dla Volvo XC90 II SUV Facelifting 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW od 2019
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Liczba komentarzy: 1
Volvo XC90 II
SUV Facelifting 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW
Po przejechaniu 15 tyś średnie zużycie paliwa wynosi 6,8 l/100km, auto najwięcej pali zimą. Duży wpływ ma masa auta i wielkość wnętrza które silnik musi ogrzać. Latem na drodze krajowej (90) i szybkiego ruchu (120) średnie spalanie po przejechaniu 160km w trybie Eco z autopilotem wynosi 5,5-5,8l/100km w zależności od intensywności ruchu. Zima na tej samej trasie wzrasta do 6,5-6,8l/100km. W oszczędności paliwa bardzo pomaga tryb żeglowania (Eco coast), działa tylko w trybie ECO. Niestety jeżeli się mocniej depnie spalanie znacznie wzrasta.
11,0
Volvo XC90 II
SUV Facelifting 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW
Fajny silnik, mimo ogromnej masy auta żwawo się zbiera i nie brakuje mu mocy, ale jeżdżąc sporo po mieście nie ma co liczyć na wynik poniżej 10l. Natomiast w trasie spokojnie zrobi 1000km na baku przy oszczędnej jeździe.
8,4
Volvo XC90 II
SUV Facelifting 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW
Dane po 10 tys. km styl jazdy rozsądny, bez zbędnego przyspieszania i hamowania. Największe spalanie przy prędkościach autostradowych 130 km/h 8,1 l, 140 km/h 9 l, 150 km/h 10,2 l/100 km.

Usterki Volvo XC90 II

Liczba wpisów: 22
uszczelka pod głowicą
  • Volvo XC90 II SUV 2.0 D5 235KM 173kW 2016-2018
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Komunikat z komputera pokładowego zatrzymaj pojazd i dolej płynu chłodniczego. Po dolaniu płynu problem zniknął. Serwis ustalił że padła uszczelka pod głowicą i zaproponował wymianę silnika(sic!). Z racji tego udałem się do niezależnych serwisów (3 różnych) naprawiających silniki i usłyszałem ze to typowa wada tego silnika, przy uszkodzeniu uszczelki ulega deformacji z powodu przegrzania cylinder a w skrajnym przypadku cały blok silnika i wymiana uszczelki niczego nie da albo naprawi na bardzo krótko. Usłyszałem ponadto że zwykle usterka ta występuje przy przebiegu około 200tys. Świetne auto ale przy dużej usterce drogie w naprawie. Na pocieszenie Volvo daje gwarancje na dożywotnią na nowy silnik do czasu zmiany właściciela
Błąd krytyczny ładowania akumulatora 12V, błąd hybrydy.
  • Volvo XC90 II SUV Facelifting 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • 33 tys. km
Błąd wyskoczył podczas jazdy. Najpierw pokazało błąd ładowania akumulatora 12V, po czym po 3-4 minutach pokazało błąd układu hybrydowego, auto przeszło w tryb awaryjny, ograniczenie do 50km/h i nakazało zatrzymanie. Laweta - serwis. Czekam na info z serwisu. Chyba pechowe to Volvo lub jakieś chińskie :) bo to już kolejna usterka. Do tego Volvo assistance w ramach auta zastępczego podstawia notorycznie segment D choć oddając auto serii 90 przysługuje auto z segmentu E - 4 raz wiozłem na lawecie do serwisu i zawsze ta sama gadka, że akurat wypożyczalnia nie ma. I z każdym kolejnym razem coraz gorsze fury. Boję się że przy następnej dostanę matiza.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Zawieszenie pneumatyczne nie podnosi się czy to jest związane z wielkim mrozem wczoraj działało wszystko
  • Volvo XC90 II
  • zawieszenie
  • 103 tys. km
Zawieszenie pneumatyczne nie działa słychać trzaski a niechce się podnieść czy to normalne podczas mrozu -16 wczoraj działało bez zarzutów co zrobić jaka może być przyczyna muszę coś wyczyścić czy postawić w ciepłym pomieszczeniu
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Volvo XC90 II SUV Facelifting