Skarbnica wiedzy Info Maluch - forum

Ostatnio widziano: zalogowanych: 0, niezalogowanych: 18

Lista forów Nawigacja

Dlaczego warto się zalogować?

- możesz tworzyć wątki i pisać posty na forum
- masz osobisty filtr kącików na forum
- masz dostęp do wielu narzędzi portalu AutoCentrum.pl

Sklep: Opony
Autor Wiadomość
Jopasek
Jopasek

Napisano 23.01.2004 14:30

Modyfikacje gaźnika - Fiat 126p
WERSJA I
Modyfikacje gaźnika - właściwie miałem to opisywać po swojemu ale dostałem od Deniora taki fajny mail , gdzie wszystko ładnie opisał :

trzeba wyjąc dyfuzor (jest wciśnięty) w celu modyfikacji
zwierzenie gardzieli wyrównać (jest tam poprzeczna krawędź po łączeniu odlewu), można troszeczkę powiększyć średnice gardzieli (papier ścierny + palec) do około 23,5 - 24 mm
cala gardziel trzeba wypolerować na lustro
w górnej pokrywie gaźnika jest taki kołnierz należy go zeszlifować (ręcznie pilnikiem lub na frezarce) i uformować lejek
najwięcej jednak daje dyfuzor, trzeba go skrócić od góry o 4,5 mm i 1,5 mm od dołu
krawędzie dyfuzora uformować w lejek
ramiona dyfuzora opiłować (iglaczek+papierek oraz rąsia) jak skrzdlo samolotu w przekroju
cały dyfuzor wypolerować na lustro
ośkę przepustnicy i śopiłowaćróby opiłować w miarę możliwości, tak aby było jak najmniej ostrych krawędzi (pełna oplywowosc)
w dolnej części dyfuzora zamontować rozpylacz mieszanki (trzy warianty jak na rysunku), obniża to zużycie paliwa około 5 do 10 %
zastosować dysze paliwa 117 dla optymalnie ekonomicznej jazdy i 120 do 125 dla wyczynowców
dysza główną powietrza 190
rurka emulsyjna ze starego typu : F74 lub F8
poziom paliwa bez zmian





--------------------------------------------------------------------------------


WERSJA II
Modyfikacje gaźnika
Gaźnik jest jednym z ważniejszych elementów, których jakość i konstrukcja znacznie wpływa na pracę silnika. Gaźnik 126-tki w postaci fabrycznej zawiera wiele wad konstrukcyjnych, które należy poprawić, aby jego skuteczność była lepsza.

Na rysunku 1. przedstawiono podstawowe modyfikacje gaźnika (S-standard, K-modyfikacja).



Jako pierwsze należy usunąć wszelkiego rodzaju nierówności odlewnicze, które powodują odrywanie się strugi mieszanki. Czynność tą należy wykonać pilniczkiem, papierem ściernym, a na końcu wypolerować.
Jako następne należy skorygować wymiary oraz kształt dyfuzora paliwa (jak na rys. 1). Ma to na celu polepszenie przepływu strugi powietrza przez dyfuzor.
Przed składaniem gaźnika należy sprawdzić i ewentualnie dopasować wszystkie uszczelki (nie mogą mieć dużo mniejszych średnic wewnętrznych niż elementy samego gaźnika)

Kolejna modyfikacja dyfuzora przedstawiona jest na rysunku 2.



Zarówno wariant A jak i B ma na celu spowodowanie większego stopnia rozdrobnienia paliwa, co z kolei powoduje lepsze jego spalanie.
Wariant A polega na wstawieniu w odpowiednim miejscu kawałka drutu o średnicy ok. 1mm oraz zaklepaniu go z obu stron (należy zadbać o to, aby nie powstały żadne nierówności) - powstaje w ten sposób "uderzeniowy rozdrabniacz paliwa".
Wariant B to "pneumatyczny rozdrabniacz paliwa". Modyfikacja ta polega na wywierceniu we wskazanym miejscu otworu o średnicy ok. 1mm (ewentualnie 0,8mm).

Wszystkie powyższe modyfikacje powoduj± powstawanie lepszej mieszanki paliwowo-powietrznej, a co za tym idzie lepsze spalanie.

Dodatkowo możemy wymienić dyszę główną paliwa. Standardowo jest to 115. Jeżeli chcemy zaoszczędzić trochę paliwka to wkładamy 110 (mała strata no mocy), jeżeli natomiast chcemy zyskać na mocy to dajemy 120, 125 itd. Oczywiście im większa dysza, tym więcej leci paliwka... Przy dyszach większych niż 140 (rzadko się je stosuje, ale można) możliwe jest strzelanie ogniem z tłumika.

Jestem

[quote=Jopasek][b]Modyfikacje gaźnika - Fiat 126p[/b] WERSJA I Modyfikacje gaźnika - właściwie miałem to opisywać po swojemu ale dostałem od Deniora taki fajny mail , gdzie wszystko ładnie opisał ;-) : trzeba wyjąc dyfuzor (jest wciśnięty) w celu modyfikacji zwierzenie gardzieli wyrównać (jest tam poprzeczna krawędź po łączeniu odlewu), można troszeczkę powiększyć średnice gardzieli (papier ścierny + palec) do około 23,5 - 24 mm cala gardziel trzeba wypolerować na lustro w górnej pokrywie gaźnika jest taki kołnierz należy go zeszlifować (ręcznie pilnikiem lub na frezarce) i uformować lejek najwięcej jednak daje dyfuzor, trzeba go skrócić od góry o 4,5 mm i 1,5 mm od dołu krawędzie dyfuzora uformować w lejek ramiona dyfuzora opiłować (iglaczek+papierek oraz rąsia) jak skrzdlo samolotu w przekroju cały dyfuzor wypolerować na lustro ośkę przepustnicy i śopiłowaćróby opiłować w miarę możliwości, tak aby było jak najmniej ostrych krawędzi (pełna oplywowosc) w dolnej części dyfuzora zamontować rozpylacz mieszanki (trzy warianty jak na rysunku), obniża to zużycie paliwa około 5 do 10 % zastosować dysze paliwa 117 dla optymalnie ekonomicznej jazdy i 120 do 125 dla wyczynowców dysza główną powietrza 190 rurka emulsyjna ze starego typu : F74 lub F8 poziom paliwa bez zmian [img]http://www.maluch.abc-komputer.poznan.pl/pliki/tuning/dyfuzor.jpg[/img] [img]http://www.maluch.abc-komputer.poznan.pl/pliki/tuning/dyfuzor.jpg[/img] -------------------------------------------------------------------------------- WERSJA II Modyfikacje gaźnika Gaźnik jest jednym z ważniejszych elementów, których jakość i konstrukcja znacznie wpływa na pracę silnika. Gaźnik 126-tki w postaci fabrycznej zawiera wiele wad konstrukcyjnych, które należy poprawić, aby jego skuteczność była lepsza. Na rysunku 1. przedstawiono podstawowe modyfikacje gaźnika (S-standard, K-modyfikacja). [img]http://www.maluch.abc-komputer.poznan.pl/pliki/tuning/t1a.jpg[/img] Jako pierwsze należy usunąć wszelkiego rodzaju nierówności odlewnicze, które powodują odrywanie się strugi mieszanki. Czynność tą należy wykonać pilniczkiem, papierem ściernym, a na końcu wypolerować. Jako następne należy skorygować wymiary oraz kształt dyfuzora paliwa (jak na rys. 1). Ma to na celu polepszenie przepływu strugi powietrza przez dyfuzor. Przed składaniem gaźnika należy sprawdzić i ewentualnie dopasować wszystkie uszczelki (nie mogą mieć dużo mniejszych średnic wewnętrznych niż elementy samego gaźnika) Kolejna modyfikacja dyfuzora przedstawiona jest na rysunku 2. [img]http://www.maluch.abc-komputer.poznan.pl/pliki/tuning/t1.jpg[/img] Zarówno wariant A jak i B ma na celu spowodowanie większego stopnia rozdrobnienia paliwa, co z kolei powoduje lepsze jego spalanie. Wariant A polega na wstawieniu w odpowiednim miejscu kawałka drutu o średnicy ok. 1mm oraz zaklepaniu go z obu stron (należy zadbać o to, aby nie powstały żadne nierówności) - powstaje w ten sposób "uderzeniowy rozdrabniacz paliwa". Wariant B to "pneumatyczny rozdrabniacz paliwa". Modyfikacja ta polega na wywierceniu we wskazanym miejscu otworu o średnicy ok. 1mm (ewentualnie 0,8mm). Wszystkie powyższe modyfikacje powoduj± powstawanie lepszej mieszanki paliwowo-powietrznej, a co za tym idzie lepsze spalanie. Dodatkowo możemy wymienić dyszę główną paliwa. Standardowo jest to 115. Jeżeli chcemy zaoszczędzić trochę paliwka to wkładamy 110 (mała strata no mocy), jeżeli natomiast chcemy zyskać na mocy to dajemy 120, 125 itd. Oczywiście im większa dysza, tym więcej leci paliwka... Przy dyszach większych niż 140 (rzadko się je stosuje, ale można) możliwe jest strzelanie ogniem z tłumika. Jestem[img]http://www.gadu-gadu.pl/users/status.asp?id=1864751[/img][wazniak] [img]http://bontek.lubi.info/Images/canabis2.gif[/img][img]http://www.gify.cad.pl/images/transport/samochody/bronco_road_md_wht.gif[/img] [/quote]

Abyś mógł odpowiadać na posty musisz się zalogować! Zaloguj się
Nie masz jeszcze konta? zarejestruj się