Szukaj

Audi A3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Audi A3 (S3, RS3)

Lata produkcji: 1996 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedających się modeli z czterema pierścieniami na grillu. W zależności od generacji w ofercie były dostępne wersja trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazły się również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowała na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty dołączył wariant pięciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszło przeszło pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka była dostępna w sprzedaży, była dość szeroka i niemal każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie. Bazowy model napędzany był 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemności 1,8 litra, generowała 125 KM, zaś wersja tego silnika z turbodoładowaniem oferowała 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponował już mocą 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którą zaprojektował Gary Telaak, zbudowana została na nowej płycie niemieckiego koncernu PQ35, która posłużyła również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowała odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później dołączyła do niej pięciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowało Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taśm produkcyjnych zjeżdżała również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miękkim dachem. W 2008 r. auto przeszło facelifting i jednocześnie dołączyła do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowała szeroką paletę silników benzynowych. Na początku bazowym silnikiem były 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostały zastąpione przez jednostkę 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastąpił silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowała mocą 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten był mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazła się także 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.

Gamę silników wysokoprężnych otwierał silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który został zastąpiony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty dołączył także dwulitrowy motor TDI, który był oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiła się również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maską tej odmiany silnikowej pracował 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalał na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którą zaprojektował Dany Garand, zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiła się wersja A3 Sportback z jedną parą drzwi więcej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiła się również wersja z otwieranym miękkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane została na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Światowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

Paletę dostępnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponował mocą 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miała pod maską stado koni mechanicznych liczące 180 sztuk, zaś jednostka 2.0 TFSI generowała moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miał moc 105 KM, zaś dwulitrowa jednostka wysokoprężna była dostępna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane było także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponował mocą 110 KM. W ofercie pojawiła się także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o łącznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od początku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowało się Audi S3, które napędzane było silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiła się także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosła do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz

Oceny Audi A3 (S3, RS3)

Liczba ocen: 1 019
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,2
~MatN90
Audi A3 8Y
Sportback Facelifting 1.5 35 TFSI 150KM 110kW
Po wspaniałym Focusie mk4 szukałem kompaktu z silnikiem minimum 1.5 litra 150 KM manualną skrzynią biegów, wielo-wahaczowym zawieszeniem z tyłu, fizycznym panelem klimatyzacji oraz ocynkowanym nadwoziem. Mój wybór padł na Audi A3 w wersji po FL. Skusiłem się, bo znalazłem egzemplarz u dealera w cenie dobrze wyposażonego Golfa VIII, a oprócz fizycznego panelu klimatyzacji Audi jest wg mnie po prostu ładniejsze. Jest to moje pierwsze auto w wersji poliftowej. Mówią, że polifty zawsze poprawione, mimo to moje przedliftowe focusy mk1,mk3, mk4 to były niezawodne pojazdy w porównaniu z Audi. Na pewno jest to moje pierwsze i ostatnie Audi, nie chodzi o same awarie jakich nie powinno już być w poliftowych egzemplarzach, ale także o serwis i podejście do klienta Audi Polska... W Fordzie miałem auto zastępcze na ile trzeba i za darmo, a tutaj nie dość, że auto na max 5 dni roboczych to zastępcze na czas naprawy płatne. Wszelkie problemy są ignorowane przez Audi Polska a w serwisie traktują Cię jak świra, bo kupiłeś nowe auto i śmiesz oczekiwać by wszystko działało... Chciałem auto, które wygląda ładnie, jest dobrze wyciszone i nada się zarówno w trasę jak i do miasta... Przez problemy z oponami, ma obecnie hałas gorszy w środku niż w Fiacie Panda I generacji, a dla Audi wszystko jest ok... Nie po to kupowałem Audi by mieć wyciszenie na poziomie auta klasy A sprzed 10 lat... Żałuję, że nie kupiłem Corolli z Hybrydą albo nowego Civica i nie zrobiłem konserwacji podwozia oraz wygłuszenia, przynajmniej miałbym coś co jest bezcenne, święty spokój. Przestrzegam wszystkich przed marką Audi, z dawnej jakości i prestiżu zostały tylko logo oraz ceny... Obecnie to auto tylko dla youtuberów i celebrytów co muszą się pokazać... Jeżeli chcesz niezawodne auto co daje frajdę z jazdy i jest dobre w trasy to chyba trzeba sobie je samemu zbudować z nowego civica....
Dodane 5 miesięcy temu
3,8
~Maniek
Audi A3 8P
Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW
Auto ogólnie dobrze zaprojektowane pod względem estetyki i funkcjonalności. Bardzo trwała powłoka lakiernicza , mimo ponad 20 lat zero rdzy ! ( Auto w 100 procent bezwypadkowe ) Dobrze spasowane wnętrze, nic nie trzeszczy itp. Zawieszenie sztywne ale dość komfortowe . To jedyne plusy tego auta Wilki minus SILNIK , porażka Auto kupione z przebiegiem 120 tys. z salonu Audi w Niemczech , problemy zaczęły się przy przebiegu ok 180 tys. nagar na tłokach, przepustnicy , kolektorze i jego klapach , ciągły błąd czujnika nox ( koszt nowego ponad 4 tys. ) . Kupując z tym silnikiem przygotuj się na spore wydatki . Kolejny problem to tylna klapa bagażnika, wiązka kabli w tylnej klapie , zardzewiały silniczek wycieraczek , silniczek otwierania bagażnika , oświetlenie rejestracji . Mimo czyszczenia odprowadzenia wody ... Kolejny problem padający centralny zamek z pilota , boczna szyba w drzwiach . Wycierające się klawisze , świateł , klimy itp. Ogólnie znaleźć dobrze wyposażone wnętrze a3 graniczy z cudem ... Norma w większości oglądanych aut z rocznika 2004-2009 bieda aż piszczy , brak komputera pokładowego ,FIS, czujników cofania, wielofunkcyjnej kierownicy, tempomatu itp. Głównie chyba się płaci za pancerna blachę i 4 koła masce ... Sprzedałem bez bulu. Problem zaczyna się robić gdy łączne koszty eksploatacji napraw zaczynają się zbliżać do wartości auta . Kupił bym ponownie zadbany egzemplarz ale tylko z silnikiem 1,6 MPI .
Dodane 8 miesięcy temu
4,6
~Slawek
Audi A3 8Y
Sportback 1.0 30 TFSI 110KM 81kW
Jestem pozytywnie zaskoczony 3 cylindrami. Autko jest dość żwawe mimo litrowego silnika. Jeśli ktoś potrzebuje auto aby pościgać sie na torze to zawsze ma do wyboru S3 ale zwykla A3 z 999 cm3 ma naprawde wystarczające przyspieszenie do przyjemnej jazdy. Brzmienie 3 cylindrów jest dla mnie przyjemne po przesiadce z diesla. Spalanie poniżej 6 l wiec tez jak na tę wielkość samochodu naprawde niezle. Samochod zwykle uzytkowany przez 2 osoby ale pasazerowie na tylnych siedzeniach równiez chwalili przestrzen. W moim przypadku automatyczna skrzynia byla strzalem w 10. Przyjemne zestopniowanie i w miescie super wygoda. Ma dopiero przejechane 9 tys ale materialy w srodku są naprwdę przyjemne z dużym komfortem a prowadziłem wiele samochodów służbowych więc mam porównanie. Czyć mimo wszystko tę klasę premium. Zobaczymy jaka w dłuższym czasie bedzie awaryjność drobiazgów bo z doświadczenia wiem zę to zwykle najwieksza uciążliwość zwłaszcza że samochód nafaszerowany elektroniką ale który w obecnych czasach nie jest ? :) Ja z mojej strony gorąco polecam ten model i w tej konfiguracji.
Dodane ponad rok temu

Raporty spalania Audi A3 (S3, RS3)

Liczba raportów: 1 605
Średnie spalanie dla Audi A3
4,4 – 19,0
l/100 km
4,3 – 8,3
l/100 km
6,0 – 16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Audi A3 8P
Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW
Akceptowalny wynik jak na tak duży silnik. Przy spokojnej jeździe 70km/h spalanie w granicach 5,5 - 5,7 l/100km a nawet mniej przy oszczędnym używaniu pedału hamulca. Na autostradzie przy prędkościach 140-150 km/h spalanie w granicach 7,5 - 8 l/100km. Spalanie w mieście bardzo się różni w zależności od temperatury silnika, ilości świateł i płynności ruchu. W idealnych warunkach spokojnie można zjeść poniżej 8l/100km, w normalnych warunkach (m. Lublin) będzie to jednak bliżej 9,5-10 l/100km. Przy jeździe w godzinach szczytu spalanie nie przekracza 12l/100km. Tankuję 95.
Dodane 2 miesiące temu
5,2
Audi A3 8V
Sportback 5d Facelifting 2.0 TDI 150KM 110kW
Trwały i oszczędny silnik. 7 stopniowa skrzynia S-Tronic 215 tyś przebiegu. DCYA po nowej mapie 180hp i 420 nm. Mam ciężką nogę na trasie po niemieckich autostradach 160-180km/h spalanie 6,5l podobnie w mieście średnio przy ciężkiej nodze tak trzeba liczyć 6,5l, normalna jazda to ok 5l do 6l Najmniej ile udało mi się zejść przy spokojnej jeździe 3,4l. Auta przez cały czas bezawaryjne skrzynia biegów chodzi rewelacyjnie.
Dodane 1 miesiąc temu
10,5
Audi A3 8Y
S3 Limousine Facelifting 2.0 TFSI 333KM 245kW
Da się zejść i w okolice 7 jeśli jechać na tempomacie. Moja długoterminowa średnia to okolice 10,8 - jeżdżę pół na pół i trasy (dość dynamiczne). Jak trzymałem ostatnio na tempomacie 140 to średnia z początkiem i końcem w mieście bez kroków - 9.5
Dodane 1 miesiąc temu

Usterki Audi A3

Liczba wpisów: 103
Falujące obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Problem z silnikiem
  • Audi A3 8V Limousine 2.0 TDI 150KM 110kW 2013-2016
  • silnik
  • 136 tys. km
Witam. Od roku posiadam audi a3 limuzynę z 2015 roku. Po kupnie zaczął się taki problem że zaczęło coś piszczeć od strony rozrządu. Okej, pomyślałem że to jakaś rolka padła. Rolki zostały wymienione piszczenia nie ma Ale za to jest takie obcieranie teraz też z tej samej strony. Puszczenie zmieniło się w obcieranie takie szorowanie czegoś o coś moim zdaniem. Oddałem auto ponownie do mechanika, diagnoza taka że to rozrząd. Okej rozrząd wymieniony cały, nowa pompa i dalej jest to samo. Czy miał ktoś kiedyś podobny problem lub wie co to może być za usterka? Byłem teraz u mechanika to mówi żeby spróbować nowy rozrząd jeszcze raz wlozyc
Dodane 6 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Problem z silnikiem.
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)
Dodane 10 lat temu
Problem rozwiązany
8 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 90
5,0
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 101KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 280 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja BRC Sequent, na wtryskach Alba. Montaż odbył się przy przebiegu 280 tys.km i po remoncie silnika. Od montażu wszystko działa perfekcyjnie. Spalanie w ok. 9l/100km, na benzynie było ok 7,5-8l/100km więc wynik zadowalający. Przejście na gaz płynne, po kilku sekundach, zimą przy niższej temp. trochę dłużej, ale niewiele dłużej. Instalacja regularnie serwisowana, poza...
Dodane 5 lat temu
5,0
Audi A3 8P
Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Mimo bezpośredniego wtrysku benzyny zamontowałem instalację gazową, auto pracuje poprawnie na gazie bez strat mocy, instalacja dobrze zestrojona, daje radę nawet przy dużym obciążeniu,160 km/h i więcej (oczywiście po niemieckich autostradach ;D )
Dodane 6 lat temu
5,0
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 102KM 75kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 166 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
MOntaż LPG to był bardzo dobry krok w stronę realnych oszczędności w moim przypadku. Pokonuję ok. 3000 km miesięcznie, więc w kieszeni sporo zostaje. Instalacja Blue Box jest niezawodna, a mam ją ponad rok. wtryskiwacze wybrałem najlepsze na rynku - herculesy. też sobie chwalę to rozwiązanie.
Dodane 8 lat temu
Audi A3

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów