Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Sportback 1.6 102KM 75kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 - 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.
Powagosław
Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego. ~Powagosław
Luzacjusz
Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny. ~Luzacjusz

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Audi A3 8P Sportback 1.6 102KM 75kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 441
Koszt ogólny 5,07 PLN
LPG16.02 PLN
PB7.33 PLN
Wydatki serwisowe 2,69 PLN Pozostałe wydatki 7,81 PLN

Autodiagnoza Audi A3 8P

Liczba wpisów: 47
Dziwny problem w Audi a3 1,6 LPG 2000r. Gaszący silnik
dodał: sanka1990, 3 lata temu
Witam serdecznie. Pisze do Was, bo mam od 5 dni taki nie typowy problem w moim Audi a3 1,6 LPG 2000r. Ostatnio wymieniałem rozrząd w nim wraz z czujnikiem wałka rozrządu, do tego założyłem gaz sekwencyjny i miałem jeszcze zmieniane panewki,korbowód. Co do samochodu jeździ bardzo przyjemnie, nic nie stuka nic nie puka, zapala bardzo dobrze, a po przejechaniu ostatnio 6 km, i dojezdzajac do krzyzowki, zwalniając i mając na sprzegle już noge,zeby rzucic na luz zgasł mi silnik tak bez niczego, bez zadnych wahan czy spadku obrotów. Swiatła świeciły, radio grało, tyle że silnik zgasł i kontrolka...
Głośna praca silnika/układu wydechowego
dodał: zdk91, 6 lat temu
Witam, mam problem.. otóż moja a3 strasznie głośno pracuje.. przy 100km/h i 3tys obrotów w środku jest dość głośno.. dźwięk ten z pozycji kierowcy moim zdaniem wydobywa się jakoś właśnie z miejsca w okolicach katalizatora lub gdzieś bliżej silnika.. miał ktoś taki problem ? bywałem u mechaników, tłumik niby cały nie podziurawiony.. Ktoś ma pomysł ? Może pusty tłumik ? ale wywalać kasę a co jak się okaże że to nie to :( Czekam na odp
Silnik- szarpie i gaśnie.
dodał: vwmarian1, 4 lata temu
Witam. Mam problem z moim A3 8L 97r 1.8 AGN. A mianowicie szarpie i gaśnie na postoju i w trakcie jazdy) i to coraz częściej przy czym jak gaśnie to opada prędkościomierz. Wymieniłem cewke, przewody, świece, czujnik położenia wału i wałka rozrządu, czyściłem i adpotowałem przepustnice oraz wymieniałem przekaźnik od pompy paliwa. Niestety nic nie pomogło. Proszę o pomoc oraz jakieś instrukcje bo już głupieje przy tym aucie.

Dane techniczne Audi A3 8P Sportback 1.6 102KM 75kW 2004-2010

Podstawowe parametry Audi A3 8P Sportback 1.6 102KM 75kW
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Audi A3 8P Sportback 1.6 102KM 75kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5

Publikacje o Audi A3

Newsy o Audi A3

Audi A3 8P Sportback
Aktualnie przeglądasz Audi A3 8P Sportback