Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW 2007-2013

Lata produkcji: 2007 - 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.
Powagosław
Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego. ~Powagosław
Luzacjusz
Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny. ~Luzacjusz

Oceny Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI CR 170 KM 125 kW

Ogólna ocena
4,54
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów
WADY - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 130
Koszt ogólny 8,43 PLN
ON5.52 PLN
Wydatki serwisowe 11,30 PLN Pozostałe wydatki 16,05 PLN

Autodiagnoza Audi A3 8P

Liczba wpisów: 47
Pulsacyjne przyspieszanie
dodał: karlik89, 6 lat temu
Usterka objawia sie nie zawsze ale polega ona na tym ze: podczas jazdy i powolnym rozpedzaniu sie czuc lekkie jakby pulsacyjne przyspieszanie, patrzac na obrotomierz nic sie nie dzieje wskazowka nie opada.Siedzac w fotelach odczuwa sie to jak kołysanie. Ostatnio w trasie przy wyprzedzaniu gdy obrotomierz dochodzil do 4 tys to na 3900 mialem szarpniecie ( na trasie dlugosci 240 km bylo tak ok. 5 razy). W czym lezy wina przypchane filtry, czy moze turbina??
Falowanie silnika jak rozgrzany i szarpanie silnikiem przy gaszeniu.
dodał: ~Michał, 5 lat temu
Faluje Silnik jak jest rozgrzany do 90 C ,poprostu na przemian sa drgania popracuje normalnie a zaraz tak jakby zadrzal i tak wkólko a drugim objawem jest trzesienie silnika przy gaszeniu
Problem z silnikiem.
dodał: Amegon, 3 lata temu
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika....

Dane techniczne Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW 2007-2013

Podstawowe parametry Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW
Produkowany od 2007 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Przeniesienie napędu Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Publikacje o Audi A3

Newsy o Audi A3

Audi A3 8P Sportback
Aktualnie przeglądasz Audi A3 8P Sportback