Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.
czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pompowtryskiwacze i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Lolek85
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Autko fajne ekonomiczne zgrabne. Trzy lata użytkowania bez większych problemów. Sprowadzony z Holandii przeze mnie od pierwszego właściciela. Silnik 2.0tdi BKD służył bez problemu mi 3 lata. Drobne naprawy części eksploatacyjnych tj. Klocki, tarcze, rozrząd, tuleje wahacz, zacisk hamulca prawy tył, oleje filtry tego typu napraw dokonywalem przez 3lata auto sprowadzone z przebiegiem 303000km sprzedany z przebiegiem 385000km. Autko jednym słowem nie zawodne i co najważniejsze mało pali przy normalnej jeździe bez jazdy na "emeryta" 5,5l - 6,5 litra trasa ok. 6,5l-7,5l miasto
4,4
~stratus84
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Witam, posiadam Audi A3 8P 2.0 TDI 140KM 8V BMM od ponad 2 lat. Samochód kupiłem w Niemczech od 1 właściciela. Długo się zastanawiałem nad zakupem a to z powodu niezbyt dobrych opinii odnośnie 2.0 TDI PD... Po wczytaniu w temat pozytywne opinie miały jedynie motory 2.0 TDI CR, ten niestety w tamtym czasie był poza moim zasięgiem cenowym. Chciałem diesla ponieważ więcej czasu spędzam na trasie niż w mieście. Co mogę ogólnie powiedzieć odnośnie tego samochodu i silnika po tym czasie, samochód jak najbardziej polecam, co do silnika również, nie sprawdziły się opinie innych użytkowników, że pękają głowice itd... Odpowiedź jest prosta, na tym portalu wszystkie jednostki "wrzucane" są do jednego worka i nikt nie wspomina, że 2.0TDI PD 140KM jest kilka wersji i owszem pękały ale motory o oznaczeniu BKD 16V. Ogólnie 16V faktycznie mają więcej problemów. Ja posiadam 8V o oznaczeniu BMM, silnik który w większości bazuje na 1.9 TDI a jedyne różnice to turbo 140KM i skrzynia 6 biegowa. Osobom bardziej zainteresowanym polecam przejrzeć te forum odnośnie silników: https://www.a3-club.net/forum/showthread.php?56775-8P-Dane-techniczne-silnik%F3w-Audi-A3-8P&p=867994#post867994 https://www.a3-club.net/forum/showthread.php?8904-Opinie-o-silniku-2-0TDI-PD-03-08-BKD-AZV-BMN-BMM Na koniec film z zakupu mojej A3 :) https://www.youtube.com/watch?v=Bqd7AZCnfAc&list=LLTLAgcQap40Ny6IfXQR1xIg&index=29&t=138s
4,9
~przemo
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Świetne auto. Na początku trochę bałem się tego silnika BKD, bo naczytałem się na forach że może być awaryjny. Póki co, od ponad roku leję tylko paliwo i jeżdżę. Oczywiście wszystkie podstawowe wymiany robione na czas w zaprzyjaźnionym serwisie. Pali na dotyk. Czasami lubi sobie puścić rano dymek, ale to pewnie dlatego że stoi na dworze. Po jakichś 15-20 sekundach problemu nie ma. Auto kupione było w komisie, po pewnych przejściach blacharsko lakierniczych. Na szczęście wszystko ładnie zrobione, a co najważniejsze mechanicznie jest w bardzo dobrym stanie. Zawieszenie cudo, w silniku żadnych wycieków, pali na dotyk nawet przy najcięższych mrozach. Jedyne zastrzeżenie jakie bym miał to fakt, że mogłoby być lepiej wyciszone wnętrze. Póki co nie miałem żadnych poważnych awarii. Jakaś przepalona żarówka, niedokręcona śrubka (mocująca schowek we wnętrzu). Rok temu, dwa miesiące po zakupie, włączył się mi 5-6 razy tzw. notlauf przy ostrzejszej jeździe i prędkości ok. 130km/h. Miałem się tym zająć na wiosnę, ale po tygodniu problem jakoś sam zniknął. Do tej pory zrobiłem ponad 8 tysięcy, niespecjalnie oszczędzając auto i ani razu już się nie włączył więc olałem sprawę. Fajne autko i zdecydowanie udany zakup. Jak na razie. ;)
Średnie spalanie dla Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Auto posiadam od roku. Mimo niewielkich gabarytów jest to bardzo wygodny samochód. Bardzo dobrze się prowadzi na kołach 225/45*17.Utrzymanie samochodu marki Audi wbrew pozorom nie jest drogie. Samochód ma na liczniku 170tkm a zakupiłem go z przebiegiem 150tkm.Nie pali oleju. Ale rozczarowany jestem spalaniem. Co prawda udało mi się, raz zejść do 4,2l na odcinku 25km przy. temperaturze ok 0'. Auto średnio pali mi zawsze ok 7l. 6,5-7,5 to norma. Średnia głównie pochodzi z dojazdu do pracy ok 20km.w cyklu mieszanym. Nie jeżdżę wolno bo ok 100-140km/h.ale nie piłuje samochodu delikatnie przyspieszam i zawsze ruszając z zimnym silnikiem dbam o to by nie piłowac go. Zmieniam biegi do 2000 obr. Dojazd ten zajmuje mi 18-45min w korkach. Rekordowe spalanie na odcinku 20km to 10l. Stosując ecodriving w drodze do pracy da się zejść do 5l.Większa część drogi z górki,bez korków. Z pracy (trasa pod górkę) ecodriving nie da się zejść poniżej 6l,nawet bez korków.Trasa w Góry ok 730km + 30km po Zakopanem średnie spalanie wyniosło 6,5l. Prędkość na autostradzie do Zakopanego ok 140km + korki, a wracając prędkość na autostradzie 140-miejscami do 180 +korki. Ogólnie porównując do mojego drugiego samochodu, a jest to VW Golf 4 z silnikiem 1,9tdi 110km po chipie na 128km, to Golf przy takiej samej charakterystyce jazdy pali o ok 1l mniej, a przy szybkiej jeździe nawet 1,5l. Auto wydaje mi się małe i decydując się teraz na zmianę auta to wybrałbym A4.Skrzynia 6 biegowa nie jest dopracowana. Przy 2000 obrotów prędkość wynosi ok105km/h. Natomiast w passat b8 2,0Cr 140km prędkość przekracza 130km/h przy 2000obr. Jest ładnym samochodem ale nie służy do oszczędzania paliwa.
5,8
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Auto zadziwia. Zszokowałem się, jak komputer pokazał mi spalanie 3.9L/100 - na trasie ok 20 km, faktycznie chciałem sprawdzić jak bardzo nisko uda mi się zjechać, ale wynik mnie zaskoczył bardzo - co prawda nie była to jazda, tylko hmm.. ciężko to nazwać jazdą ale w 140 konnym silniku to jest szok. Ogólnie na trasie zależy od nogi - przedział 4.5 - 5.5. W tym roku jechałem 2 razy trasę przez całą polskę - razem około 1000 km - raz 4.7, raz 4.9 na trasie. W mieście - zależy jak się depnie - to i komputer 8 pokaże, ale spokojnie w granich 7 litrów można się zmieścić - a mam dość ciężką nogę. Dodam że mam wersję Quattro. Ogólnie auto świetne - gdyby nie silnik BKD w którym miałem głowicę do zrobienia (4 tyś).
5,7
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Do tego auta nie potrzeba mocniejszego silnika, i tak opony ledwie wytrzymują 30 tys. Spalanie rewelacyjne a osiągi znakomite. Przyśpieszanie czy wyprzedzanie w trasie wygląda jak zabawa. Praktycznie na każdym biegu ciągnie ostro do przodu, włącznie z 6-tką ale przy prędkości powyżej 120. Wyprzedzanie i szybkość jazdy zależy tylko od samopoczucia i ochoty kierowcy. Jazda z prędkościami i przyśpieszeniami do 200 km/h nie robi żadnego problemu. Zrobiłem już ponad 120 tyś km i dalej podoba mi się jazda tym samochodem - za zasługą silnika 2.0 tdi. Zaobserwowałem że mój komputer przekłamuje /zaniża/ na spalaniu ok 0.4 l/100km. W trasie do Włoch i z powrotem w pełnym obciążeniu i bagażniku na dachu, prędkość na autostradach ok. 140 - 170, czasami 180 spalanie wyszło 7 litrów. Normalnie średnio liczę do 6. Wbrew opiniom praktycznie nie miałem żadnych usterek z silnikiem. Wymieniłem jedynie klapę gaszenia i zmieniłem dawkę rozruchową na ciepłym silniku. Różnica w osiągach pomiędzy 1,9 a 2,0 jest kolosalna.

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 27
Falujące obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Audi A3 8P Sportback