Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 173 Nm przy 3950 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,5
~dfd
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
Kupiłem samochód przypadkowo trochę zaniedbany wizualnie, jednak po lifcie i ze zdrowym silnikiem 1.8 125km. Zawsze podobało mi sie audi więc postanowiłem spróbować . Całokształt oceniam dobrze, auto bardzo zrywne, przyjemne w prowadzeniu, zawieszenie miło pokonuje nierówności , zbyt ciasne dla rodziny (głównie z tyłu nie ma miejsca) i strasznie paliwożerne ... 12l /100 przy średnio dynamicznej jeździe mieszanej przy silniku 1.8 to jakieś nieporozumienie.. poprzedni samochód z porównywalną mocą vectra c 1.8 122km palił 9.5 litra .
3,2
~stasiu
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
kupiłem samochód z przebiegiem 185tyś km , który wydawał się realny , auto sprowadził dla siebie poprzedni właściciel od rodziny z Niemiec (była faktura zakupu z 1999 roku i na brifie przy sprzedaży był ten sam pan z 1937 roku , nazwiysko Polaka od którego kupiłem było takie same jak od właściciela z Niemiec , więc wyglądało że sprzedający nie kłamał , przebieg w brifie w 2010 roku 137 tyś km ) poprzedni własciciel założył gaz po roku od sprowadzenia przy przebiegu 145 tyś km , jak go kupowałem to wydawało się realne że przez 2 lata pokonał te 40 tyś km , tym bardziej że były robione przeglądy gazowe , no i wszystkie opony zimowe i letnie 10 letnie z bardzo dobrym bierznikiem , więc ewidętnie auto było mało jerzdżone .Ogólnie jak kupiłem auto to zapodałem obszerny pakiet startowy (rozrząd z pompą , 4 x tarcze z klockami , i całe przednie zawieszenie z łożyskami przód i tył ) autem zrobiłem przez 3 lata 17 tyś km i wymieniłem kolejno : 2 przeguby bo zaczynały cykać na zakrętach , 3 x termostat i 2 x czujnik temperatury , bo były problemy z osiągnięciem normalnej temp silnika , wymieniłem przepływomierz , bo silnik kulał , zaczął cieknąć płyn hamulcowy , okazało się że Audi dało podkładki aluminiowe zamiast miedzianych , sprzęgło chodzi fatalnie bierze pod samą górą , chciałem wymieniać , ale coś tknęło mnie żeby poczytać forum , i jak się okazuje to norma , ale jest gorzej niż u innych , kierownica ciężko odbija do zera , sprawdzałem na zlocie , u innych torchę lepiej i tak samo jak u mnie , w zeszłe lato odkleiła się cała "szmata" od podsufitki , podobno to standard jak auto stoi na słońcu w upale , naprawiałem centralny zamek , bo jest hydrauliczny , feler rozlatujący się wirnik , niestety nie do kupienia , na całe szczęści po niewielkich przeróbkach pasuje z VW Golfa III , pekające węże od odpowietrzenia silnika , ceny nowych bardzo drogie , zastąpiłem je z sklepu motoryzacyjnego cięte z metra , zawieszenia raz już naprawiałem (końcówki drążków) bo się wyklepały , ogólnie nie polecił bym tego samochodu nikomu , chyba żeby zaszpanować na wiejskiej dyskotece , nigdy nie rozglądałem się za audi , kupiłem je całkowicie z przypadku , bo byłem bez samochodu od kilku miesięcy a zmieniłem pracę do której nie ma dojazdu komunikacją publiczną , a nie było nic ciekawszego na szybko, tak jak wspominałem nie polecam z tyłu ciasno
4,2
~maryjano germano
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
licząc całokształt auta od kiedy go mam? Wielki plus, może dlatego głównie,że auto kupione z pewnego źródła ze wszystkimi dokumentami, elementami które dostał właściciel odbierający auto z salonu oraz rachunki nawet z 2006 roku na których widać zakup różnych elementów do auta. Auto jak najbardziej na plus i nie ma co narzekać , słucha się i wybacza każdy przypadkowy błąd. Jedynie to problem jest z wymianą części które naturalnie się zużywają , ale jak się nazbiera ich kilka na raz to da sie to odczuć po kieszeni ale nie ma tego złego, przecież to auto jest z 99r. fl ;) raz na rok zainwestować 1500zł w auto i będzie smigać jak ta lala :) Podobało mi się zawsze A4 i to moje pierwsze auto i stwierdzam,że nie opuszczę Audi już wogóle mimo,że jeździłem innymi markami też. Następne A4 będzie w wersji B8 i myślę ,że bankowo będzie tak samo służyć jak ten solidny egzemplarz :) Wątpliwości? Nie powinniście mieć żadnych w wyborze tego auta ale uważajcie co szukacie bo łatwo się naciąć na jakieś rumple z niby 150k przebiegiem ;) realnie szukajcie aut z przebiegiem +230k (móój przy zakupie mial 234,8k z dokumentami )
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
9,3
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
Podczas jazdy w mieście moje audi spala mi około 12-13 litrów, jeżdżąc oszczędnie nie butując. Biegi zmieniam przy ok. 2tys obrotów. Takie spalanie spowodowane jest dużą ilością świateł w okolicy, w której się poruszam. Co do trasy przy jednostajnej jeździ ok. 160km/h spalanie wynosi 6.5/100km, które uważam za śmieszenie niskie. Chciałbym, aby paliła mi nawet o 3l więcej w mieście w porównaniu do autostrady. Polecam serdecznie ten silnik, ponieważ jest bardzo dobry jeżeli chodzi o dynamikę do miasta jak i autostrady. Jednostka 1.6 jest zdecydowanie za mała.
9,2
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
Wszystko zależy od stylu jazdy. Jak jechałem w trasie 500km do 100km/h chciałem jechać ekonomicznie i nie śpieszyło mi się to realnie przeliczając na litry spaliło mi 6.2/100km, średnio po mieście liczę 7,5/100km ale nawet mniej gdzieś 7.2-7.3. Aczkolwiek jak się śpieszyłem i jechałem 170-200km/h praktycznie przez cały odcinek trasy około 200km to spaliła mi 28l więc około 14l 100km co jak na 1.8 125km to sporo. Daję 4 gwiazdki bo jednak średnio 7,5l na 100km po Warszawie osiągnąć można bez problemu.
8,3
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
samochód ekonomiczny jak na 1.8 jestem zadowolony wcześniej jeździłem astrą 1.4 i jestem miło zaskoczony za 100zł astra robiłem 250-290km natomiast audi za 100zł robię od 220 do 260 jazda do 130km/h przy cenie 5.70zł spalanie w okresie letnim a wiec 7-8,5l jak na takie auto nie jest źle. jeśli chodzi o części to oczywiście jak wiadomo wahacze przednie często padają a porządne sobie kosztują ok 1000zł osobiście jeszcze nie musiałem wymieniać poza tym reszta części do tego autka jest w przyzwoitych cenach

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 122
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
3 komentarze
Wzrost obrotów silnika przy dojeżdzaniu do np. skrzyzowania AUTOMAT
  • Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001
  • silnik
Od niedawna zauważyłem, że czasami jak np. dojeżdżam do skrzyżowania do świateł, wzrastają mi obroty. Mam automat, dojeżdżam do świateł, wciskam i trzymam hamulec. Normalnie w tej sytuacji mam 800 obrotów, jak zwykle na postoju. Ale czasami w tej sytuacji obroty same (ja trzymam hamulec, nie wciskam gazu) wzrastają do 1000-1100 obrotów, co skutkuje głośną pracą silnika i wibracjami. Po odpuszczeniu hamulca i ruszeniu wszystko się normuje. Nie dzieje się to ciągle, ale od czasu do czasu. W czym może być problem? Kolega myśli, ze może komputer sam zwiększa obroty aby doładować sobie akumulator... Ale akumulator ma dopiero 2 lata, jak uważacie, może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za każdą pomoc i pomysł. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
2,5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 204 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Co za partacze. Co za brak kultury. pracownicy wulgarni i nie da się z nimi pogadać jak coś im nie pasuje i gaz nie chodzi jak trzeba.Poleciłem im dwóch znajomych i teraz muszę sie chować przed nimi. Nie dość że wiecznie ja miałem problemy z gazem, to spaprali u moich znajomych. Robią na najtańszych gratach jak sie okazało i wiecznie coś nie tak. Non stop błędy, falowanie...
5,0
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: AUTOGAZ DUAL SYSTEM sp.z o.o.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 235 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Idealny na gazie, brak spadku mocy. Co więcej ! Nawet wzrost mocy bo mieszanka bardziej kaloryczna :) Auto lubi jezdzić powyżej 3tys obrotów jak zauważyłem a potem to czuję sie jak w niebie jeśli jeździ sobie 150km/h czy więcej po autostradzie :) Jak najbardziej gaz idealny do tego auta a i Ty poczujesz też luz w kieszeni co do spalania. Lepiej chyba płacić 1,60 za gaz i...
5,0
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: STEFANELLI
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
natknęłam się na wpisy i muszę się dołożyć.auto eksploatuję na gazie od 5 lat i przez 5 lat byłam tylko 2 razy w warsztacie , z czego raz była to wina samochodu a nie instalacji gazowej ale mają komputer do audi i też pomogli.polecam wszystkim!!!
Audi A4 B5 Sedan