Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 Sedan

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,1 m
Promień skrętu 5,55 m
Długość 4547 mm
Szerokość 1766 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1937 mm
Wysokość 1428 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Prześwit 140 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 976 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 946 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1400 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1357 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 720 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 445 l
Wysokość bagażnika 471 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1088 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1820 mm

Oceny Audi A4 B6 Sedan

Liczba ocen: 314
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,2
~Bartek
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
Jeśli chodzi o całokształt samochód naprawdę spoko bez zastrzeżeń natomiast silnik 2.0 ALT jest silnikiem nie udanym nie polecam nikomu ktoś kto pisze ze jest on dobry i nie ma do niego zastrzeżeń to to albo nim nie jezdzi tylko samochód stoi w garażu albo nigdy nic sam nie robił przy tym silniku nie chodzi mi o to ze jest on awaryjny bo tu nie można miec naprawdę zastrzeżeń ale chodzi o to ze kazdy z tych silników bierze olej i jak ktoś pisze ze nie bierze to mnie to dzwi bo te silniki wyjezdzajac z fabryki juz brały olej litrami ale kupując ten samochód wiedzialem ze będzie brał olej wiec to jest malo ważne natomiast aby coś kolwiek zrobić przy tym silniku to najlepiej jest go wyciagnąc sama wymiana termostatu który jest wadliwy beż rozebrania połowy silnika jest ciężka gdzie powinno sie to robić w 15-20 min nie polecam nikomu kupowania tego samochodu z silnikiem 2.0 ALT jest to poprostu padło nieudane
4,7
~Przemysław
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
Bardzo przyjemne auto, świetnie się prowadzi, silnik 2.0 ALT jest supet nic się nie psuje, a co do tych którzy piszą o braniu oleju to u mnie i u znajomych nie ma z tym problemu. Po prostu zasadą jest kupowanie z głową a nie kupowanie złomu zajechanego a potem nawalanie, jak z każdym samochodem trzeba o niego dbać i tyle najlepszy się zepsuje jak ktoś nie dba a nie dbanie nie kończy się tylko na opłatach i tankowaniu, jak ktoś nie ma pojęcia o motoryzacji i nie dba o samochód to niech nie potem pretensji
4,7
~mariusz95r
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6
Audi A4 B6 posiadam od 3 miesięcy, zrobiłem już nim 7000 km. Moimi poprzednimi autami był Fiat Punto II oraz Audi A3 8L. Jestem kolejną osobą która mając benzyniaka i diesla zrobiła słuszny powrót do silnika benzynowego. Wybór był między A4 B6 2003 rok A4 B7 2005 rok ( 2 lata młodsze i 10 000 zł droższe ?! ) i Toyotą Auris 2006 rok ( rdza na elementach zawieszenia była wręcz niebezpieczna ). Jednakże padło na A4 B6 głównie dlatego że było od pierwszego właściciela z POLSKIEGO salonu. Nie od Niemca co jeździł tylko z górki a jak nie sprzeda to auto zostawi dla córki. Silnik VW o oznaczeniu ALZ ,pojemności 1.6 l i mocy 102 KM bazuje na legednarnym wręcz 1.6 75KM z ery Golfa II. Z tego względu przy moim oryginalnym przebiegu 168 000 km nie bierze ani grama oleju , a 102 KM żyje i bez problemu objeżdża wszystkie okoliczne diesle 110 KM. Z auta jestem ogólnie bardzo zadowolony i moje następne auto również będzie miało silnik 1.6 ALZ. Więcej informacji podam w poniższych podpunktach. Jednakże już tu napomknę że najbardziej zaskoczyło mnie w tym aucie bardzo niskie zużycie paliwa.
Średnie spalanie dla Audi A4 B6 Sedan
7,0 – 12,1
l/100 km
6,1 – 9,0
l/100 km
8,4 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
Sedan 1.9 TDI PD 101KM 74kW
Audi A4 B6
Poza serwisem (co oczywiście normalne) żadnych usterek z poziomu silnika nie miałem i oby tak zostało. Mocy ewidentnie za mało jak na ten samochód, bo problem się zaczyna w momencie, kiedy chcemy kogoś wyprzedzić drogą pozamiejską, wtedy musimy dać mu dużo miejsca, żeby mógł zdążyć wyprzedzić samochód, odradzam wyprzedzanie ,,tirów", chyba, że droga jest na tyle długa. Tak czy inaczej, samochód odwdzięcza się bezawaryjnością i gotowością do jazdy. Polecam go jako pierwszy samochód, bo zniesie dużo błędów kierowcy, a napęd na przód też pozwoli na bezpieczniejszą jazdę (aczkolwiek równie lepiej mieć napęd na obie osie). Pozdrawiam
11,5
Sedan 1.8 T 170KM 125kW
Audi A4 B6
Zużycie paliwa sprawdzane poprzez tankowanie do pełna-jazda-tankowanie do pełna. Zużycie minimalne 8,5l/100km - jazda płynna z prędkościami od 60-90km/h na trasie, spokojna, sporadyczne wyprzedzanie wybitnie powolnych kierowców bez redukcji biegu. Zużycie 10l/100km - jazda płynna z prędkościami od 60-110km/h na trasie, wyprzedzanie z redukcją biegu. Zużycie 12,5l/100km - jazda autostradą z prędkościami od140 do 160km/h (sprawdzone na dystansie 300km) Zużycie 12,5l/100km - 13,5l/100km - jazda miejska zależna od ilości korków oraz dynamiki jazdy. Nigdy w mieście (od 4 lat) nie udało się zejść poniżej 12,5l/100km Przy prędkości 200km/h - wskazanie komputera 20l/100km Wyniki podaje na podstawie 4 letniego doświadczenia.
9,7
Sedan 2.4 V6 170KM 125kW
Audi A4 B6
Wersja z manualną 5 biegową skrzynią biegów. Na trasie 1000km z Niemiec kiedy auto sprowadzałem spalił 8.6L/100km benzyny przy prędkościach 120-130km/h. Na trasach 30km w jedną stronę do pracy wychodziło ok. 9L/100km Pb przy spokojnej jeździe 90-110km/h (80%trasa). Na LPG zaskoczenia nie było, instalacja STAG (3500zł), wtryski Barracuda, reduktor KME Tur, ogólnie zestaw z wyższej półki, auto porządnie zrobione i wystrojone przez jednego z najlepszych gazowników w wielkopolsce i wychodzi zawsze 9.8-10.3L/100km LPG na podobnych trasach nie ważne czy zima/lato. Spalanie podobne do jakiegoś 1.8 120KM... Dźwięk silnika poza tym, że podczas równej jazdy niesłyszalny, to przy każdym wciśnięciu włącza natychmiastowego banana na twarzy. Wyniki wiarygodne, zebrane z przebiegu prawie 20 000km, instalacja całkowicie bezawaryjna.

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 78
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
2 komentarze
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skrzynia automat
  • Audi A4 B6 Avant 2.0 20V 131KM 96kW 2001-2004
  • układ napędowy
Witam to po 1 posiadam audi a4 b6 2.0 b automat multitronic skrzynia nowy typ generacji kod silnika alt ogolnie mam problem taki iż jak silnik odpalam rano i jak ostygnie czyli tylko na zimnym na pulpicie po przejchaniu sie z 5 km czyli jak sie zagrzeje znikaja mi biegi P R N D i jadac tak z np 100 km zapala sie na chwile ale rzadko jak biegi przełącza normalnie auto jedzie dobrze itd ale wsteczny raz wejdzie raz nie tzn wejdzie bo czuje ze wsteczny wszedł ale albo auto stoi albo jedzie pomalu ale zawsze zrobie na N wlaczy mi sie tryb awaryjny wlacze R i jedzie ok zgasze odpale D i jazda teraz tak elektryk twierdzi ze czujnik trasy jazdy F125 niby przy skrzyni sie to znajduje ale ja tego nie mam wiec skad taki blad o tym czujniku jesli go nie ma ale pozniej tweirdzi ze niby jest w srodku w skrzyni moze ale znam sie na audi i w to watpie 2 elektryk na kompie ze dzwignia biegow wymienilem koszt 150 zł ale nic to samo jadac do 3 elektryka ze trzeba zaprogramowac sterownik w skrzyni od nowa z galka itd lub go wyciagnac i go naprawic wiec albo albo albo tak albo siak ogolnie bo zapomnialem pisac po zaprogramowaniu dzwigni z pulpite biegi sie pokazuja ale na 5 miniut i znowu zgasna czyli zaprogramowac idzie ale po jakims czasie **** wiec mysle ze tutaj sie dowiem co go boli i co z ty zrobic zimny jest jest oki zagrzeje sie zgasna jakis pomysł koncowy tego tematu z gory dziekuje
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 86
5,0
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Na Pb jeździłem ok 5 tys.km po zakupie, potem doszła instalacja BRC SQ P&D, na której zrobiłem właśnie 100 tys.km. Nie widzę większej różnicy w jeździe na Lpg, a na tym co było na Pb. Spalanie unormowane, nie ma problemów z przejściem na gaz, dynamika jest, moc przy przyspieszaniu i wyprzedzaniu również. Silnik nie wraca na Pb, nawet przy mocnym depnięciu i wkręceniu na...
5,0
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja BRC SQ 32 montowana przy sporym przebiegu ponad 220 tys.km, ale działa bez problemów. Auto wcześniej było kompleksowo sprawdzone, wymienione świece przewody WN itp. Jazda na LPG w niczym nie różni się od Pb, zarówno jeśli chodzi o moc, jak i dynamikę. Spalanie w granicach 10l/100km czyli bardzo niewielkie zważywszy na ceny LPG. Montaż instalacji to był strzał w 10.
5,0
Sedan 1.8 T 170KM 125kW
Audi A4 B6
homologacja: NGV "AUTOGAS" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Brak jakiejkolwiek różnicy przy jeździe na gazie. Kontrolkę od gazu warto umieścić w popielniczce. Jest wtedy całkowicie niewidoczna, a zarazem szybko dostępna po otworzeniu popielniczki. Wlew gazu mieści się spokojnie obok wlewu benzyny, więc warto go tam zainstalować. Sterownik Stag 300 Plus, wtryski Hana złote, reduktor RC01 czerwony. Od 4 lat wymieniam tylko filtry....
Audi A4 B6 Sedan