Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW 2002-2004

Lata produkcji: 2002 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1400-3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,3 x 86,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,4
~JamesBond
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Audi A4 B6
Kolega zachwalal Audi - jak widze troche na wyrost. No ale cóż - jak sie czlowiek decyduje na niemieckiego rzępa ze sporym przebiegiem to trzeba sie z tym liczyc. Częsci drogie - nie mam tu na mysli tych zamiennikow robionych przez pana Heńka z Rembertowa
3,9
~bigmac
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Audi A4 B6
Rewelacyjnie prezentujacy sie samochod, szczegolnie posrod kombi. Kolor czarny z chrom relingami i ramka wkolo szyb naprawde robi wrazenie - trzeba tylko czesto myc :( . Doskonaly silnik, bardzo elastyczny, wyprzedzanie to bajka, mandaty pewne z fotoradarow.
4,2
~sobol
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Audi A4 B6
Ogólnie autko super. Jakość materiałów pierwsza klasa.
Średnie spalanie dla Audi A4 B6 Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW 2002-2004
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Audi A4 B6
auto posiadam dopiero 2 tyg. nie przejechałem więcej niż 500km. Jak narazie komputer pokazuje średnie spalanie 8,1-8,2 l głównie miasto więc nie jest najgorzej, tymbardziej że przy minusowych temperaturach. Jedno co mnie niepokoi to dudnienie z tyłu , ponieważ ja zawsze auta tankuje do pełna to może być powód ale nie jestem pewien. Trudno to sprawdzić , ponieważ dopytując inne osoby dowiedziałem się że użytkownicy takich aut nigdy nie tankują ich do pełna. Natomiast przy zakupie od handlarza auto było na rezerwie , nie słyszałem żadnego dudnienia , a trochę nią pojeździłem.
9,9
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Audi A4 B6
witam.. A4 B6 2003r 2.5 tdi 163km BDG multitronic w avancie naped przedni...tym autem trzeba poprostu umiec jezdzic..2.5 tdi ma duzy potencjal ale nie depczac od swiatel do swiatel w miescie da sie naprawde oszczednie pojezdzic..dzwiek silnika V6 i gwizdu turbo jest przepiekny..na niskich obrotach super ´pyrka´ zwraca uwage ludzi..oczywiscie moze spalic swoje przy nie umiejetnej jezdzie ale mozna dojsc do wprawy i miec auto zrywne szybkie i nie duzo palace..tu nie chodzi o to zeby pruc 150 od swiatel do swiatel..w trasie auto sprawuje sie super wyprzedzanie np.tirow poezja(w trybie S-port)gna do przodu no i ten dzwiek silnika..w trasie mozna nawet spalic 5.5l co na tak duzy silnik jest jak dla mnie rewelacja..predkosc maxymalna godna uwagi sporo ponad 200..smialo mozna leciec.. PODSUMOWANIE zawieszenie troche konstruktorom nie wyszlo..za duzo tam tych wszystkich wahaczy..no ale komfort daja jak sie dba nie jest zle(nie kupowac najtanszych zamiennikow tylko te ze sredniej polki)..silnik praktycznie jak sie dba jest bez-awaryjny (plyny rozrzad filtry)trzeba wymieniac wtedy kiedy trzeba a nie jak juz cos sie dzieje..w srodku miejsca nie ma tyle co w A6 czy A8 no ale nie ma tragedii wszystko jest w zasiegu reki i wzroku..skrzynia ja mam multitronic (wymiana oleju co 60tys.km)jest ona bezstopniowa jedzie sie jak np. melexem cos pieknego zadnych szarpniec poprostu gnamy do przodu..fakt faktem jak cos sie w niej rozwali liczmy sie z duzymi kosztami..dlatego trzeba dbac..auto posiada duzo systemow pomagajacym kierowcy..pasazerowie z tylu maja w miare miejsca..bagaznik (avant) bardzo pojemny..ogolnie ja z auta jestem zadowolony lecz wystrzegac sie powinno TZW "OKAZJI" bo takie cos nie istnieje poprostu..dobre auto np. z 2003roku kosztuje od 17tys a nawet mniej(okazje tak zwane) az nawet do prawie 30.000zl..kupimy tanio duzo wpakujemy zeby doprowadzic autko do stanu jaki bedzie nam odpowiadal..POLECAM Bardzo Dobrze Sprawdzic Auto Najlepiej W ASO AUDI koszt okolo 500zl ale jak jestesmy juz zdecydowani na dany egzemplarz radze dobrze sprawdzic mozna nawet podczas poszukiwania danego modelu spisac nr. VIN i isc do servisu AUDI i zapytac co wiedza o tym autku i wtedy dopiero dzialac dalej j.w...odradzam sprawdzanie np.w stacji kontroli nie ma sensu nic ciekawego sie tam nie dowiemy.. AUDI To Nie Marka..AUDI To Styl Zycia.. :)) pozdrawiam wszystkich AUDI-maniaQw..(a4-klub.pl) polecam te forum mozna tam znalesc wiele cennych informacji
6,0
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Audi A4 B6
Ten silnik we współpracy z manualną 6 stopniową skrzynią to rewelacja.Naprawdę polecam.Jedyny minus to rozżąd .Kosztuje jeszcze raz tyle co w 1.9 tdi.No ale kultura jazdy nie do porównania.To zaden traktor.Silnik pracuje tak jak benzyniak i jest bardzo dynamiczny.Spalanie to nie wymysł.Nalano do pełna bak aż widać paliwo no i po testach znowu do pełna. 4.6 to wartośc osiągnięta na autostradzie na 200km przy prędkości 100 km.6,5 średnie spalanie to takie na miejscu wioska miasto itd.przy normalnej jeżdzie . A 7 litrów to średnie spalanie przetestowane na autostradzie Niemcy Śląsk na dystansie 900 km i jezdzie 200 km jeśli siędało a tak pozatym 156 140 itd wedle przepisów.Palił oczywiście przy 200 jakieś 12 litrów bo przyśpieszenia itd no ale po 900 km średnia 7 litrów no a jazda naprawdę szybka.No ale trzeba umieć jezdić aby takie wartości osiągnąć.Mam na myśli zero nagłych przyśpieszeń.Autko musi płynnie jechać.Pozdrawiam

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 77
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Skrzynia automat
  • Audi A4 B6 Avant 2.0 20V 131KM 96kW 2001-2004
  • układ napędowy
Witam to po 1 posiadam audi a4 b6 2.0 b automat multitronic skrzynia nowy typ generacji kod silnika alt ogolnie mam problem taki iż jak silnik odpalam rano i jak ostygnie czyli tylko na zimnym na pulpicie po przejchaniu sie z 5 km czyli jak sie zagrzeje znikaja mi biegi P R N D i jadac tak z np 100 km zapala sie na chwile ale rzadko jak biegi przełącza normalnie auto jedzie dobrze itd ale wsteczny raz wejdzie raz nie tzn wejdzie bo czuje ze wsteczny wszedł ale albo auto stoi albo jedzie pomalu ale zawsze zrobie na N wlaczy mi sie tryb awaryjny wlacze R i jedzie ok zgasze odpale D i jazda teraz tak elektryk twierdzi ze czujnik trasy jazdy F125 niby przy skrzyni sie to znajduje ale ja tego nie mam wiec skad taki blad o tym czujniku jesli go nie ma ale pozniej tweirdzi ze niby jest w srodku w skrzyni moze ale znam sie na audi i w to watpie 2 elektryk na kompie ze dzwignia biegow wymienilem koszt 150 zł ale nic to samo jadac do 3 elektryka ze trzeba zaprogramowac sterownik w skrzyni od nowa z galka itd lub go wyciagnac i go naprawic wiec albo albo albo tak albo siak ogolnie bo zapomnialem pisac po zaprogramowaniu dzwigni z pulpite biegi sie pokazuja ale na 5 miniut i znowu zgasna czyli zaprogramowac idzie ale po jakims czasie **** wiec mysle ze tutaj sie dowiem co go boli i co z ty zrobic zimny jest jest oki zagrzeje sie zgasna jakis pomysł koncowy tego tematu z gory dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Akumulator
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 101KM 74kW 2001-2004
  • inne
Witam. Mam następujący problem: autko pięknie chodziło do dnia, kiedy 1 dzień stało w garażu i na 2 dzień już nie chciało odpalić ;/. Ładowałam aku od rana do wieczora, następnie rano znowu nie chciało odpalić. Zaznaczam przy tym, że auto odpaliło, gdy aku było w prądzie. Czy to wina aku, rozrusznika czy może jeszcze czegoś innego? Do tego wszystkiego zapaliła się kontrolka ESP, ale podejrzewam, że nie ma to nic wspólnego z aku..;/. Jeśli muszę kupić nowe aku to jakie będzie najlepsze do podanego modelu? Proszę o pomoc;)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A4 B6 Avant